• Anonym (Fel?)

    Börjar må skit, tips?

    Jag har börjat må så himla dåligt rent psykiskt, klarar inte av att vara bland mycket folk, utstött på jobbet och ser så trött/hängig ut. (Pulserar i huvudet på olika ställen Dagligen) Till och med köra bil från a till b känns som en utmaning. känner inte alls igen mig själv och har varit super ledsen. Tänker även hela tiden och känner mig jätte off. Kämpar verkligen varje dag att försöka få livet att bara rulla på men jag reflekterar konstant och det Är inte samma driv i mig utseende mässigt eller inom mig. Vill liksom inte göra något. 

  • Svar på tråden Börjar må skit, tips?
  • Anonym (Peo)

    Vad bra att du reagerar och vill göra något åt det!


    Som sagt, gå till läkaren.


    Se till att äta och sova på regelbundna tider och att äta ok mat. Det måste inte vara nån superhälsokost men lite blandat så att du får i dig vad du behöver. Köp färdigrätter från frysdisken om du inte orkar laga mat, eller be någon närstående om matlådor. Rör på dig varje dag. 


    Hoppas att det snart vänder för dig! 

  • Anonym (C)
    Anonym (Fel?) skrev 2024-04-28 17:36:01 följande:
    Börjar må skit, tips?

    Jag har börjat må så himla dåligt rent psykiskt, klarar inte av att vara bland mycket folk, utstött på jobbet och ser så trött/hängig ut. (Pulserar i huvudet på olika ställen Dagligen) Till och med köra bil från a till b känns som en utmaning. känner inte alls igen mig själv och har varit super ledsen. Tänker även hela tiden och känner mig jätte off. Kämpar verkligen varje dag att försöka få livet att bara rulla på men jag reflekterar konstant och det Är inte samma driv i mig utseende mässigt eller inom mig. Vill liksom inte göra något. 


    Du tänker för mycket. Är inte i ett flowstate. Försöker lösa grejer igenom att vara i ditt eget huvud. Men det är inte det som är själen. 

    Hörde en quote häromdagen som hjälper mig med ADHD. 

    "I think therefore I suffer"



  • Anonym (Kost)

    Det är okej att ha en period där man endast gör det minimala och inte har lust att anstränga sig. Plikt och elände är inte så kul när en inte mår på topp men försök reflektera över varför. Dessutom - äter du ordentligt, får i dig rätt näring? Antalet timmar sömn är också viktigt I sådana här perioder.

Svar på tråden Börjar må skit, tips?