• Anonym (Bröstvårtan)

    Extra bröstvårtor???

    Alltså, jag har lite här och där på kroppen små utbuktande "märken" eller vad man ska säga, som jag alltid trott var bleka lite skumma leverfläckar eller nåt. Nu (eller ja, inte precis nu, men har inte haft möjlighet att skriva detta förrän nu) fick jag reda på att det tydligen är extra bröstvårtor??!! Liksom wtf??? Finns det nån mer som har det så???

  • Svar på tråden Extra bröstvårtor???
  • Anonym (Hjh)

    Har inte själv, men kände till att det förekommer. 

  • Anonym (Lis)

    En gammal klasskompis vet jag hade en extra. 


    Det var väl en skurk i en James Bond film som hade det, scaramanga?
    Förr i tiden så såg man det som ett tecken på att nån var en häxa.

  • FtS70

    Extra bröstvårtor är relativt vanliga, men kan inte sitta här och där på kroppen. De följer klavikulära linjen som startar vid nyckelbenet, går via bröstvårtan ner till ljumsken.

  • Anonym (Bröstvårtan)
    Anonym (Lis) skrev 2024-04-30 05:21:09 följande:

     


    Förr i tiden så såg man det som ett tecken på att nån var en häxa.


    Haha, ah men det kan jag leva med 😊
    FtS70 skrev 2024-04-30 11:57:59 följande:

    Extra bröstvårtor är relativt vanliga, men kan inte sitta här och där på kroppen. De följer klavikulära linjen som startar vid nyckelbenet, går via bröstvårtan ner till ljumsken.


    Hm, de flesta stämmer med det du säger, men jag har även en på sidan av nacken och en på ryggen. Det är en läkare som har sagt att det är extra bröstvårtor, men du menar alltså att den på nacken och den på ryggen inte kan vara det? 
  • Anonym (XXX)

    Men hjälp! Har du fött barn? Började du i så fall laktera även ifrån dessa extra? Spöke

  • Anonym (jag med)

    Jag har två extra. Ser ut som små födelsemärken. Inget som ser konstigt ut eller så. Min bror har det också.

  • Anonym (G)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 06:49:39 följande:

    Men hjälp! Har du fött barn? Började du i så fall laktera även ifrån dessa extra?  // Spöke


    Taskigt skrivet 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (G) skrev 2024-05-01 15:16:03 följande:
    Taskigt skrivet 
    Jag menade det inte taskigt, jag är nyfiken.
  • Anonym (Hjh)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 06:49:39 följande:

    Men hjälp! Har du fött barn? Började du i så fall laktera även ifrån dessa extra?  // Spöke


    För att det ska hända måste det finnas mjölkkörtlar också. Jag kan ju inte svara i TS ställe, men en del extra bröstvårtor har mjölkkörtlar, andra inte. 
  • Anonym (Bröstvårtan)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 06:49:39 följande:

    Men hjälp! Har du fött barn? Började du i så fall laktera även ifrån dessa extra? Spöke


    Haha, nope, inga barn (än), men jag skulle inte tro att det skulle komma nån mjölk; där finns ju liksom inget annat utom själva bröstvårtan...
  • Anonym (Bröstvårtan)
    Anonym (G) skrev 2024-05-01 15:16:03 följande:
    Taskigt skrivet 
    Tack för att du tar mig i försvar - jag tolkade det dock inte alls som illa ment.
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 16:54:42 följande:
    Jag menade det inte taskigt, jag är nyfiken.
    Jag tog det som sagt inte öht på fel sätt - jag tolkade det precis just så: som att du bara reagerade med skräckblandad förtjusning, o undrade hur 17 detta funkade 😊
  • Anonym (Bröstvårtan)
    Anonym (Hjh) skrev 2024-05-01 19:12:56 följande:
    För att det ska hända måste det finnas mjölkkörtlar också. Jag kan ju inte svara i TS ställe, men en del extra bröstvårtor har mjölkkörtlar, andra inte. 
    Ah ok, så det finns de som även har lite extra bröst alltså? För min del är det dock enbart bröstvårtor, inget annat.
Svar på tråden Extra bröstvårtor???