• Anonym (Mamma)

    Barn ledigt klämdag, pappan arg

    Vi har tre barn som bor vv. Igår ringde skolan och frågade om den yngsta ska vara ledig på klämdagen nästa vecka. Av vana sa jag ja. Det här är första året sen vi separerade. Vi har bytdag på fredagar, så halva den dagen blir min, men han har förmiddagen. De äldre syskonen (högstadiet) är lediga, så i min värld är det självklart att nioåringen också är det.

    Nu är pappan arg och säger att det inte var mitt beslut att ta! Men varför ska han tvinga iväg henne när de andra ändå är hemma? Han skulle inte ens sköta lämning och hämtning själv, sånt överlåter han på syskonen.

  • Svar på tråden Barn ledigt klämdag, pappan arg
  • Anonym (Mamma)
    Alexi skrev 2024-04-30 15:31:45 följande:

    Men varför är pappan arg? För att du bestämde? 


    Ja, han tycker på ren princip att han hade rätt att bestämma, skitsamma vad barnen vill.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2024-04-30 15:37:57 följande:

    Den som har barnet bestämmer.  


    Båda har den dagen och det finns ingen anledning för henne att gå annat än att han vill det.
  • Anonym (Biggan)

    Det är nog inte VAD du bestämde han är sur för utan ATT du bestämde. Och det tycker jag att han har rätt i. Du borde ha svarat för din del av dagen och bett dem ringa honom och fråga om hans. 

  • Anonym (...)

    Första året efter separationen, han är nog bara sur för att du tog beslutet utan att kolla med honom, hade du ringt innan och frågat "ska xx vara ledig, vi har ju halva dagen var?" Så hade han säkert svarat "jamen självklart kan hon också vara ledig".... på den här nivån hamnade jag och mitt ex, men det var inte förrän innan han skaffade ny, innan dess flöt allt på smidigt och bra. Är han själv ledig?

  • Studentpappa
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-30 15:38:09 följande:
    Ja, han tycker på ren princip att han hade rätt att bestämma, skitsamma vad barnen vill.
    Han har väl inte fel heller? 
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Biggan) skrev 2024-04-30 15:39:34 följande:

    Det är nog inte VAD du bestämde han är sur för utan ATT du bestämde. Och det tycker jag att han har rätt i. Du borde ha svarat för din del av dagen och bett dem ringa honom och fråga om hans. 


    Han tar alla chanser som finns att lämpa över barnen på andra, så nja, han är upprörd över båda delarna. Jag tänkte inte något djupare över svaret, läraren väckte mig och jag svarade.
  • Anonym (Mamma)

    Det här är en man som försökte få in högstadieeleverna på sommarfritids på sina veckor förra året. Han är väldigt självisk och sätter alltid sina egna intressen först. Han har bannat mig från att träffa ena barnet på dess födelsedag för att den infaller på hans vecka, bara för att trycka till mig. Han vill absolut inte att jag ska träffa hans nya, han är nog rädd att vi ska lära känna varandra.

Svar på tråden Barn ledigt klämdag, pappan arg