• Anonym (Fio)

    Är så olyckligt kär.

    Ja,han är gift, nej vi har inte fysiskt gjort något med varandra. Inledningsvis tyckte jag han var en snackig typ och inte min typ alls, men vi blev alltmer goda vänner. Vi har samma sjuka humor, är ganska lika på många sätt, har alltid saker att prata om. Stämningen blev gradvis lite flirtig, samtidigt som vi pratade om tidigare relationer, våra barn. Uppväxt osv

    Jag började känns mig attraherad av honom men sa inget på ca 6 månader då jag ville ha honom kvar som vän. 

    Till sist tror jag att jag råkade säga något som blev lite för mycket och han backade, trots att han faktiskt varit drivande hela tiden. Jag tror kanske han såg det som någon slags utmaning att få mig intresserad och när han lyckades så blev han själv ointresserad. 

    Antingen det eller han är rädd för att vara otrogen.

    Jag känner mig helt knäckt eftersom vad jag verkligen saknar är den vänskap vi haft i över ett år. Det känns otroligt tomt nu när han gav mig en kram och sedan har vi inte hörts mer som vi brukar. Jag har försökt, men han svarar bara med emojis o inre som han brukar.

    Allt känns jättejobbigt och det känns som jag inte ens klarar av att ta upp det med honom med risk att det går fel. Är dessutom osäker på om jag är kär eller om det är en förlust av en nära vän jag känner.

  • Svar på tråden Är så olyckligt kär.
  • Anonym (Fio)

    Jag är definitivt sexuellt attraherad av honom, men jag saknar mest våra roliga stunder, interna skämt, djupa samtal om livet osv

    Önskar att det aldrig blev såhär förvirrat.

  • Anonym (Fio)

    Jag antar att frågan är om en sådan vänskap går att återupprätta?

  • Anonym (Njae...)
    Anonym (Fio) skrev 2024-05-01 04:20:44 följande:

    Jag antar att frågan är om en sådan vänskap går att återupprätta?


    Bra att du preciserade 🙂 Jag skulle svara "njae". Om du verkligen tror att du kan hålla det till enbart vänskap så ja, då kan det gå, om du lyckas övertyga honom om att du oavsiktligt gick för långt, och att det inte kommer att upprepas. Problemet är väl dock att du - om du verkligen är så kär som du säger - inte kommer att må bra av att vara bara vän med honom. Inte heller är det ju så lyckat om han längre fram skulle bli "modigare" och vara intresserad av nåt mer än bara vänskap; även om det inte är ditt ansvar om han skulle välja att vara otrogen är ju frågan om det verkligen är vad du vill? Att ha en relation med en man som är otrogen? Av detta följer svaret "njae".
  • Anonym (B)
    Det är snarare så att han bara såg er som vänner men när du outa dig och han förstod att du har känslor så backade han. 

    Vettig man. Du har misstolkat signalerna. 
  • Anonym (Fio)
    Anonym (B) skrev 2024-05-01 04:49:26 följande:
    Det är snarare så att han bara såg er som vänner men när du outa dig och han förstod att du har känslor så backade han. 

    Vettig man. Du har misstolkat signalerna. 
    Nej, att han tycker jag är attraktiv vet jag, det har jag nog inte misstolkat, men steget från det till otrohet är väldigt stort för mig och nog för honom också.

    Han har inte varit en helt oskyldig part i detta riktigt heller. Även om meningen var att vi inte skulle prata om det på allvar. 

    Jag har heller inte nämnt känslor, bara dragit sexgrejen lite för långt verbalt.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Njae...) skrev 2024-05-01 04:49:20 följande:
    Bra att du preciserade 🙂 Jag skulle svara "njae". Om du verkligen tror att du kan hålla det till enbart vänskap så ja, då kan det gå, om du lyckas övertyga honom om att du oavsiktligt gick för långt, och att det inte kommer att upprepas. Problemet är väl dock att du - om du verkligen är så kär som du säger - inte kommer att må bra av att vara bara vän med honom. Inte heller är det ju så lyckat om han längre fram skulle bli "modigare" och vara intresserad av nåt mer än bara vänskap; även om det inte är ditt ansvar om han skulle välja att vara otrogen är ju frågan om det verkligen är vad du vill? Att ha en relation med en man som är otrogen? Av detta följer svaret "njae".
    Nej, i verkligheten kan jag inte se oss ha en relation, så att göra det till otrohet vill jag verkligen inte. Nu är det kanske redan lite för flörtigt och rörigt för att vara helt oskyldigt från båda hållen, men det är vänskapen jag saknar. Känns så typiskt att det ska vara så svårt med vänskap ibland mellan män och kvinnor. Sällan man klickar med folk som jag upplever vi gjorde innan jag tyckte han var attraktiv.
  • Anonym (Fio)

    Och sant att det kan bli svårt att vara vänner om jag är kär i honom. Nu är jag osäker på vad det är jag känner. Jag hade som straight kvinna blivit lika ledsen om jag förlorade en kvinnlig nära vän utan att vi kunnat prata. 

    Fast jag är ingen svartsjuk person och känner tex inte svartsjuka för hans fru, mer har jag dåligt samvete inför henne, fast jag har aldrig träffat henne. 

    Det enda jag ser som kan bli utmanande är att träffa någon annan över tid, och att det kanske blir obekvämt för honom.

  • Anonym (Tea)

    Upplever det väldigt vanligt att upptagna män flörtar lite för att de söker bekräftelse och när de får bekräftelsen backar dom då de egentligen inte vill gå över någon gräns. Ganska fult för jag har upplevt en del som själva väldigt drivande i början. Är ju bra de inte vill vara otrogna såklart. Själv var jag säker på att en var singel som höll på sådär och fick söka mig fram till själv att det fanns en flickvän. Tycker det är ett tråkigt beteende, de livnär sig liksom på bekräftelsen och en själv målar upp en mental bild och slösar tankar och känslor på någon det aldrig kommer bli något med. Nån typ av falsk marknadsföring. 

  • Anonym (Fio)
    Anonym (Tea) skrev 2024-05-01 07:56:36 följande:

    Upplever det väldigt vanligt att upptagna män flörtar lite för att de söker bekräftelse och när de får bekräftelsen backar dom då de egentligen inte vill gå över någon gräns. Ganska fult för jag har upplevt en del som själva väldigt drivande i början. Är ju bra de inte vill vara otrogna såklart. Själv var jag säker på att en var singel som höll på sådär och fick söka mig fram till själv att det fanns en flickvän. Tycker det är ett tråkigt beteende, de livnär sig liksom på bekräftelsen och en själv målar upp en mental bild och slösar tankar och känslor på någon det aldrig kommer bli något med. Nån typ av falsk marknadsföring. 


    Ja, det är lite så jag tror att det kan ha varit. Sedan borde jag ha hållit mig undan och inte kommit nära honom kanske, men svårt då omständigheter gör att vi setts ofta ensamma. Och ja, gräns och gräns, jag kan tycka vissa saker han gjort varit gränslösa också, kanske ännu mer än saker jag sagt egentligen. Nu när vi sågs senast efter jag sagt det jag sagt så verkade han ganska ledsen och hängig. Men han verkar inte vilja prata om det, jag har försiktigt försökt ta upp det. 
  • Anonym (Fio)

    Eller, han ger mig bara halva svar. Svårt att förklara.

Svar på tråden Är så olyckligt kär.