• Anonym (Arg)

    Vad händer om de anmäler mig?

    Tror ni?

    För några dagar sen förde någon jag trodde var en vän över en stor summa pengar till mig för en tjänst jag aldrig sagt att jag skulle utföra. Hon är arg över att jag inte vill göra den och trodde tydligen att se pengarna på kontot skulle övertala mig. När jag fortfarande vägrar kräver hon pengarna tillbaka. MEN hon har inget som bevisar att det funnits något avtal oss emellan, för det finns det inte. Hon har betalat för ingenting.

    Om jag behåller pengarna och hon anmäler mig för stöld eller nåt, vad skulle det troligast leda till?

  • Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?
  • Anonym (D)

    Det räcker att ?de? (är de flera?) hävdar att det var ett misstag så kan de anmäla dig. Är det kriminella kretsar kan de ha egna lagar. Vill du slippa problem för du tillbaka pengarna. 

  • Kammen320

    Varför vill du stjäla pengarna från din "vän"? Varför anser du dig ha rätt att behålla dom när du inte tänker utföra tjänsten?

  • Sunflora

    Det räcker med att hon säger att det var ett misstag så kan hon kräva tillbaka pengarna. Du kan få en prick hos Kronofogden och de kan driva in skulden. Som personen ovan säger kan du få ännu större problem om det är i kriminella kretsar jag hade fört tillbaka pengarna. 

  • Anonym (Arg)
    Sunflora skrev 2024-05-01 06:53:25 följande:

    Det räcker med att hon säger att det var ett misstag så kan hon kräva tillbaka pengarna. Du kan få en prick hos Kronofogden och de kan driva in skulden. Som personen ovan säger kan du få ännu större problem om det är i kriminella kretsar jag hade fört tillbaka pengarna. 


    Och om jag säger att jag visst utfört det de betalade för? Då blir det ord mot ord. Kriminella är de inte, bara vidriga och därför vill jag behålla pengarna. För att de inte bara tänkte tanken att de kunde köpa mig, utan dessutom försökt pressa mig på alla möjliga sätt. Jag vet inte var gränsen går för att det ska bli olagligt från deras håll.
  • Anonym (Tillbaka)

    Ge tillbaka pengarna. Du resonerar konstigt.. och jävligt sniket.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (Tillbaka) skrev 2024-05-01 07:20:07 följande:

    Ge tillbaka pengarna. Du resonerar konstigt.. och jävligt sniket.


    Du vet inte ens vad det handlar om. Om det här är enda sättet de kan straffas på så förtjänar de det.
  • Anonym (Tillbaka)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 07:21:37 följande:
    Du vet inte ens vad det handlar om. Om det här är enda sättet de kan straffas på så förtjänar de det.
    Jag behöver inte veta vad det handlar om, det rättfärdigar inte att du behåller dessa pengar. Om det inte handlar om de stulit pengar från dig tidigare men oavsett behöver ni vara överens om det.

    Nu kommer bara hamna i trubbel. Tar pengar som inte är dina för att bestraffa folk? Verkligen rimligt..
  • Anonym (J)

    Du kan avvakta och se om de kontaktar bank och polis

    Då du är medveten om att det inte är dina pengar skulle du kunna bli fälld för stöld eller liknande i en domstol 

  • Anonym (Arg)

    Hon kallade överföringen "ett litet smakprov"... kan inte det tolkas som att jag faktiskt fick pengarna?

  • Anonym (Arg)

    Om de anmäler mig så kommer polisen få veta vad de försökte köpa också. Vet som sagt inte var det hamnar på skalan, men något brott måste det finnas med där.

Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?