• Anonym (oroad)

    Är det fel att vara ordentlig?

    För mig är det viktigt att gå till jobbet, komma i tid och göra det jag ska. Jag har massor av måsten i mitt liv och jag mår inte bra av dem. Min nyblivna sambo däremot är otroligt annorlunda mot mig. Är hon minsta lilla sjuk eller något litet problem med barnet så sjukanmäler hon sig eller barnet och stannar hemma i sängen istället. Hon och barnet överlever och de känner inte alls samma stress som jag gör. Hennes stress ligger sedan i ekonomin då den inte riktigt går ihop eftersom hon haft så många VAB eller sjukdagar. Hennes beteende och ekonomi är något som också gör mig stressad. Hur kan jag bli mer chill och mindre oroad?

  • Svar på tråden Är det fel att vara ordentlig?
  • Anonym (Hmm)

    Fast, så länge hon bidrar ekonomiskt på det sätt som ni kommit överens om så ska du strunta i vad hon gör, för om hon själv inte fattar att det inte går att leva på det sättet så kan du inte göra så mycket. Hon måste lära av sina egna misstag. Ta det bara lugnt, förvänta dig att hon betalar räkningarna som hon ska och låt henne ta smällen i övrigt, då kanske hon fattar till slut.

Svar på tråden Är det fel att vara ordentlig?