• Anonym (K)

    Otroligt lat kompis

    Jag vet att det egentligen inte alls är mitt problem men jag kan inte låta bli att undras över hur otroligt lata personer kan vara. Jag har en kompis som bor ca 700 m ifrån sitt jobb. Och hon kan ALDRIG gå till eller från jobbet utan måste alltid bli hämtad o körd av sin sambo. De har bara en bil. Det spelar ingen roll om det är strålande sol o en annan älskar att ta vara på solen o promenera. han slutar 1 timme tidigare så åker hem, för att sedan 45 min senare sätta sig o bilen, köra dessa 700 m o hämta henne. Nej det är inte mitt problem alls, men de har försökt få barn via ivf i 2 år o en annan tänker att lite motion kanske kan vara bra. däremot följer hon gärna med mig på en promenad o kan gå i 2 timmar utan problem. Visst om det är snö storm o regn, men en varm sommar dag vill man väl mer än gärna promenera lite. Det går heller aldrig träffas spontant för så fort det är helg o man är ledig måste de alltid åka iväg på något. Tex åka 2 timmar till en annan stad för o fika, aldrig äta utan bara fika. Varje gång hon gjort en insättning sitter hon o kan varken bära något alls. Den dagen hon blir gravid kan jag nästan med all sannorlikhet säga att hon kommer bli sjukskriven långt innan förlossningen. Är det någon annan här som känner igen sig i att helt enkelt inte vilja röra på sig något ?

  • Svar på tråden Otroligt lat kompis
  • Anonym (?)

    Ja, har en del kompisar med konstig vanor och priorteringar. Tricket är att lära sig ignorera. Att hänga upp sig på det tar bara energi.

  • Anonym (Love)

    Så om jag förstår dig rätt så stör du dig på att hon inte vill promenera själv precis i anslutning till jobbet? Och att dom gör saker tillsammans på helgerna? 


    Men hon går gärna ut och går med dig 2 timmar? (och det stör dig också på något sätt?) 


    Har svårt att förstå vad det är att vara irriterad över? Gå är det tråkigaste som finns, var glad istället att hon faktiskt följer med dig på dina promenader?

Svar på tråden Otroligt lat kompis