• Anonym (Mia)

    Kan han kräva katthårsfritt?

    Barnens pappa är arg över att katthår följer med till honom. Hela vårt förhållande påstod han att han är allergisk, vilket visa sig bara var lögn för att han inte ville ha djur.
    Vi rullar av kläderna så gott det går innan de går, men ibland följer det med en del. Jag har sagt åt honom att låta dem byta om där innan de tex sätter sig i soffan och tvätta kläderna direkt (alt lägga i påsar och ta med hit veckan därpå), men nääää, han vägrar och säger att det är mitt ansvar att han ska slippa katthår.

  • Svar på tråden Kan han kräva katthårsfritt?
  • Bagar Bengtsson

    Allergisk eller inte, det är väl bara sätta på barnen rena kläder när de ska iväg till pappan. Jag hade inte uppskattat att man kom hem med en massa katthår om jag själv inte hade katt. 

  • Tukt

    Frågan är väl mer om hur du vill ha samarbetet med ditt ex. Han kan såklart inte kräva något, men det kan ju vara bra att ha ett system som fungerar. 
    Nu vet jag inte hur ni gör överlämning, Men lite som Bagar Bengtsson" ovan, så kanske det går att ha en uppsättning byteskläder.

  • Anonym (Mia)
    Tukt skrev 2024-05-04 17:38:34 följande:

    Frågan är väl mer om hur du vill ha samarbetet med ditt ex. Han kan såklart inte kräva något, men det kan ju vara bra att ha ett system som fungerar. 
    Nu vet jag inte hur ni gör överlämning, Men lite som Bagar Bengtsson" ovan, så kanske det går att ha en uppsättning byteskläder.


    Något vidare samarbete finns inte. Han kör sitt race och skiter i andras planer och önskemål.
    Barnen är tonåringar och verkar ha ett visst nöje i att han blir så upprörd över lite katthår. Jag hjälper dem som sagt att rulla av kläderna så gott det går varje morgon innan skolan, men följer något med blir han genast arg. Att det finns en fällande hund där (flickvännens) är tydligen en heeeelt annan sak.
  • Tukt
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-04 17:46:31 följande:
    Något vidare samarbete finns inte. Han kör sitt race och skiter i andras planer och önskemål.
    Barnen är tonåringar och verkar ha ett visst nöje i att han blir så upprörd över lite katthår. Jag hjälper dem som sagt att rulla av kläderna så gott det går varje morgon innan skolan, men följer något med blir han genast arg. Att det finns en fällande hund där (flickvännens) är tydligen en heeeelt annan sak.
    Är de tonåringar så är det väl mer en fråga om att erbjuda barnen rena kläder, sedan kan de göra sitt val.
  • Anonym (Mia)
    Tukt skrev 2024-05-04 18:04:15 följande:
    Är de tonåringar så är det väl mer en fråga om att erbjuda barnen rena kläder, sedan kan de göra sitt val.
    De vill inte byta om. De vill kunna säga ett ordentligt hejdå till katten innan de går.
  • Anonym (Man)

    Jag har barn med ett ex och vi kör varannan vecka. Hon har flera katter och kläderna är ofta fulla med katthår när dom kommer nytvättade till mig. Jag är inte allergisk men det är störigt med allt katthår.

Svar på tråden Kan han kräva katthårsfritt?