• Anonym (Anna)

    Kriminell elev tar kontakt med mig privat

    Hej! Jag jobbar som lärare och före detta elev som är kriminell, eller eventuellt före detta kriminell. Suttit av långt fängelsestraff m.m. tar kontakt med mig privat på Instagram förra veckan. Jag har inte svarat men undrar vad han vill mig. 

    Jag kan inte vara den enda som varit med om detta. Fler som varit med om liknande? Hur har ni hanterat det? 

    Tacksam för svar? 

  • Svar på tråden Kriminell elev tar kontakt med mig privat
  • Anonym (Lärare)

    Vuxenutbildning hoppas jag? Han är väl intresserad av dig, privat. Blocka honom på Instagram och säg till honom irl, helst inför en kollega, att du inte uppskattar hans kontaktförsök och att du vill att han håller ett respektfullt avstånd till dig.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Lärare) skrev 2024-05-09 10:22:34 följande:

    Vuxenutbildning hoppas jag? Han är väl intresserad av dig, privat. Blocka honom på Instagram och säg till honom irl, helst inför en kollega, att du inte uppskattar hans kontaktförsök och att du vill att han håller ett respektfullt avstånd till dig.


    Jag jobbar på universitetet och det skiljer inte många år mellan oss. Jag har blockerat, får se om det räcker. Tusen tack för dina tips! Tänker om det finns rutin kring detta men antar att det än sålänge är för tidigt. 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-09 10:39:20 följande:
    Jag jobbar på universitetet och det skiljer inte många år mellan oss. Jag har blockerat, får se om det räcker. Tusen tack för dina tips! Tänker om det finns rutin kring detta men antar att det än sålänge är för tidigt.