• Karl Alexander

    Jag vill testa Familjelivs moral

    Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral
  • Mandel

    Vilken är målgruppen för bilderna?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Karl Alexander
    Mandel skrev 2024-05-17 13:37:53 följande:

    Vilken är målgruppen för bilderna?


    Intressant fråga. Spelar det roll och hur i så fall? Jag vill gärna ha diskussion.
  • Anonym (usch)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 13:35:13 följande:
    Jag vill testa Familjelivs moral

    Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?


    Fy fan vilka äckliga bilder. Men jag förstår din poäng.
  • Mandel
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 13:39:52 följande:
    Intressant fråga. Spelar det roll och hur i så fall? Jag vill gärna ha diskussion.
    Är det för vuxna så blir så klart svaret ett helt annat än om målgruppen är barn.

    Har dock ändå svårt för varför man ska sexualisera ett sagoväsen genom att ha bar mage och slits upp till "skinvecket" liksom. Märkligt att det ska behövas för att sälja spel osv till vuxna män.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Karl Alexander
    Mandel skrev 2024-05-17 13:52:28 följande:
    Är det för vuxna så blir så klart svaret ett helt annat än om målgruppen är barn.

    Har dock ändå svårt för varför man ska sexualisera ett sagoväsen genom att ha bar mage och slits upp till "skinvecket" liksom. Märkligt att det ska behövas för att sälja spel osv till vuxna män.
    OK, så med målgrupp menar du ålder. Målgruppen är 12+. Så både barn och vuxna, men inte små barn.
  • Postman

    Ser inget uppseendeväckande I bilderna. Förstår att det är fantasy och lägger inga mer värderingar i det.  

  • Anonym (usch)
    Postman skrev 2024-05-17 14:07:28 följande:

    Ser inget uppseendeväckande I bilderna. Förstår att det är fantasy och lägger inga mer värderingar i det.  


    Så du tycker det är OK att porträttera småflickor i avslöjande kläder och sedan säga "det är ju bara på låtsas"? Vem vill ens se sådan här skit? Vem skapades det här för?
  • Postman
    Anonym (usch) skrev 2024-05-17 14:29:46 följande:
    Så du tycker det är OK att porträttera småflickor i avslöjande kläder och sedan säga "det är ju bara på låtsas"? Vem vill ens se sådan här skit? Vem skapades det här för?
    Som sagt, det är fantasy, det är inte verklighet så jag bryr mig faktiskt inte. Fantasifiguren på bilden är kanske 150 år. Kan också vara10 år. Som sagt jag lägger inga värderingar i det, jag ser det som fantasifigurer. 
  • Anonym (Hjj)

    Har du gjort bilderna själv? För Man får inte publicera andras bilder hur som 

    och vart vill du komma med detta?

  • Anonym (Hjj)

    Det är väl inget fel på bilderna, perfekt till små flickor/barn som gillar dockor och tecknat 

Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral