• Smultron är gott

    skäms.. hur kunde jag..?

    min syster fyllde år igår, 29 år.. och jag mindes det inte ens, jag va inte vid hennes grav, tänkte inte ens på att det va hennes födelsedag.. hur f*n kan jag glömma nåt sånt..? hur f*n kunde jag? F*n kunde ju gjort nåt, borde vart me hennes son den dagen..

    f*n f*n f*n.. har så dåligt samvete nu.. vet att min mamma åker upp till henne, men f*n va ju ändå hennes födelsedag. :(
    även om jag tycker det e jobbigt och försöker låtsas som att hon fortfarande e i livet, så borde jag åkt dit.. men hade inte ens en tanke på de...

    f*n va kass jag känner mig.. vilken dålig människa jag e..

  • Svar på tråden skäms.. hur kunde jag..?
  • leia83

    Du, anklaga inte dig själv så hårt. Alla kan vi glömma de mest viktiga saker. Jag tror inte att din syster hade tagit illa vid sig om hon kunde se dig nu. Sänd henne några tankar i stället. Jag tror hon kan känna dom på andra sidan. Hon vet att du älskar henne ändå.
    kram på dig

  • Fru Hurtig

    Först och främst vill jag beklaga sorgen.
    Sen vill jag säga att du inte ska dömma dig för hårt.
    Alla glömmer ibland, det är inte så att du struntade i det.
    Det tror jag också din syster vet, och om hon finns där uppe vill hon att du ska må bra och inte gå och grubbla över detta.
    Åk dit när du orkar/ har möjlighet.
    När det gäller hennes son, hur gammal är han? Kan du prata med honom, jag tror säkert att han förstår i så fall.
    Jag önskar dig all lycka och välgång.

  • linnsans

    Vill börja med att beklaga förlusten av din syster.
    Men du ska inte vara så hård mot dig själv. Din syster finns med dig, och hon vet att du tänker på henne. Åk till graven när du känner att du orkar.
    Sänder en stor kram till dig!!

  • tjenixis
    Hej "smultron är gott"...

    Vill skriva några rader för att du ska må "bättre"...

    Först och främst vill jag ju beklaga att din syster inte finns hos er här på jorden mer...

    Vet hur lätt det är att få ångest när man glömmmer bort det som man absolut inte skulle/fick glömma bort men sanningen är att det är mänskligt och precis som lekia83 & fruhurtig skriver så ska du inte döma dig själv så hårt!

    Jag vet inte vad mer jag kan skriva men jag skickar en riktigt stoooooooooor bamsekram till dig och så tänder jag ett ljus för din syster som är en vacker ängel bland alla andra änglar däruppe...och en dag så träffar vi dem igen!

    Kärlek gör en sårbar...
  • Smultron är gott

    Tack så mye för era inlägg.. jag hoppas hon vet och känner att jag älskar henne. hann ju inte säga att jag älska henne heller innan hon försvann. :(

    men så svårt att inte anklaga sig själv, tycker det e svårt att åka till henne.. men planerna finns att vi ska åka upp på julafton, jag vill men samtidigt inte, vet inte va jag e rädd för om jag är rädd för att inse att det e sant, rädd för vad som kommer hända när jag väl släpper tanken på att det verkligen e så, alltså på ett sätt vet jag att de e så men jag vägrar att inse de, låtsas som om de inte hänt, de har snart gått 2 år sen hon gick bort men känns som om jag träffa henne igår.

    ni ser ju att jag vet att hon e borta me tanke på att jag ens skrev här men nee hmm nee vet inte hur jag ska förklara hur jag känner, hmm himla snurrigt, vet inte om ni förstår hur jag menar.

    Fru hurtig: hennes son fyller 8 år i april 07, så man kan prata me han, men frågan e om han förstår, klart han förstår på ett sätt.

    än en gång.. Tack för era inlägg här.

Svar på tråden skäms.. hur kunde jag..?