• Grebban

    vet ännu inte, var är vår ängel.....?

    På fredag är det sju veckor sedan jag födde min ängel. Vi valde minneslund. Askan ska grävas ner i jorden. Jag väntar förtvivlat på att få reda på när det aär gjort, borde det inte vara klart snart? Jag har köpt en nalle som jag ska lägga till henne och så blir det några fina rosor har jag tänkt. Jag skulle vilja göra det nu, vill ta det steget, men jag får alltså vänta lite till....det känns jobbigt....

  • Svar på tråden vet ännu inte, var är vår ängel.....?
  • malachis mamma

    Grebban: jag vet att det kan ta väldigt olika lång tid innan våra små änglar kommer i jorden. Delvis beroende på vad för undersökningar som ska göras.
    Vi fick brev från kyrkogårdsförvaltningen ca 4 månader efter.

    Det är en viktig del av vår sorgeprocess att få veta att de har kommit till ro.

    Kramar!

  • änglarfinns

    Åhh lilla Grebban - jag vet att det är jobbigt att inte få beskedet, jag går också i "väntans tider". Inbillar mig att det kommer bli så starkt och definitivt när beskedet om att vår ängel ligger i minneslunden. Även om sorgearbetet i allra högsta grad pågår, så vill man ändå göra ett "avslut"

    massa kramar på dig tjejen / Jessica

  • SeTa

    Beklagar din sorg.
    Jag fick jättebra hjälp av sjukhus prästen när vi väntade på att allt skulle bli klart runt i kring våran ängel. Han höll oss hela tiden uppdaterade, så vi fick veta när PAD-undersökningen var klar, när han hade gjort iordning henne i kistan, när hon skickades på kremering och tillslut när hon kom i jorden.
    Så mitt tips är att ringa sjukhusprästen på erat sjukhus. För mej var det otroligt skönt att veta var hon var hela tiden.

  • Kyoko

    Ja det är svårt att gå i den väntans tider. Att inte veta är så svårt, som att leva i ovisshet om var ens älskade barn befinner sig. Vi fick ett kort hem med en bild på minneslunden där det stod att han var lagd i minneslunden. Svårt att motta det beskedet men samtidigt skönt för då är en del av resan gjord. Hoppas hon kommer till sin vila där så snart som möjligt.

  • Mussebus

    Min ängel dog i början av februari för 2 år sedan. Vi valde minneslund. Hon kom till minneslunden ca den 20 april det året. Innan hade det varit för kallt och tjäle i jorden så dom inte hade kunnat sprida i askan. Men visst är det en jobbig väntan att inte kunna gå och hälsa på sin ängel på så lång tid.

  • Joplin86

    Hej Grebban..
    Jag miste min dotter i v22 den 4/4 och vi väntar fortfarnade på att få höra var hon har tagit vägen..
    Det vi vet är att hon är kremerad..
    Hoppas du får ngt svar snart..
    Många kramar till er..

Svar på tråden vet ännu inte, var är vår ängel.....?