• Beffa

    Ska bli pappa!

    Ja igår fick man veta att man ska bli pappa i Januari! Sambon har velat haft en längre tid medans jag varit lite osäker om jag ville ha än. Men har kommit fram till att jag nog aldrig kommer känna mig redo. Dessutom vill jag vara hyffsat ung förälder, fyller 24 samma månad som bebisen är planerad. Planerad ja, sambon ville köra på tidigare men jag insisterade på att det är bättre vi planerar in så vi får en tidig en. Lyckades på första försöket! Bara hoppas allt går som det ska framöver så får man en grym födelsedags present nästa år! =)

  • Svar på tråden Ska bli pappa!
  • Bonn Jäntan

    satt å prata med en nu som har bf 20:de.. men kommer nu 12:de.. så har ni tidigt bf så kan det bli som vad ovan skriver.. emn håller en tumme..

  • Bonn Jäntan

    satt å prata med en nu som har bf 20:de.. men kommer nu 12:de.. så har ni tidigt bf så kan det bli som vad ovan skriver.. emn håller en tumme..

  • fipa 2

    mingos

    har de bf den 5 jan så finns det stor chans att föda 1-2 veckor tidigare

  • C r e d o

    fipa2: Då kunde du väl skriva det i stället för att vara spydig.

  • J3NNY

    fipa 2

    Är det inte så att förstagångsföderskor i regel brukar gå ÖVER tiden??
    Då blir det nog en januaribebis ändå!

  • Beffa

    Tack till alla som skrivit något konstruktivt!
    Bara tråkigt när en sådan här liten sak ska ebba ut till negativa känslor hos endel. Men det är väl så, kommer alltid finnas dem som ständigt måste jämföra sig med andra och inte kan leva efter eget snöre.
    Och skulle barnet komma i dec så bryr man sig ju inte om det, vi blir lika glada för det.

  • Mariobella

    Grattis Beffa...
    Lånar min sambos konto....

    Jag ska med bli pappa fast i september och är lika glad för det...

    Jag bryr mig inte ett dugg om när ett barn föds utan det viktiga är att det är friskt ...

  • silverpudel

    Grattis Beffa.

    Jag och min kille ( 25 år båda) blir oxå första gångs föräldrar i slutet av oktober. Tycker att det är absolut inget fel att varken få barn i december eller att välja att planera bort den månaden. Det hade vi själva tänkt göra men nu så blev det ju full pott på en gång så vi behövde inte hoppa över en försöks period.
    För oss spelar det ingen roll om barnet är född i början eller slutet av året. Det positiva är att man kan hålla barnet borta från t ex disco, mopedkörning mm längre än sina klasskamrater. Tycker att det är mer praktiskt OM MAN KAN VÄLJA att slippa föda barnet runt årets största högtid.
    Lycka till.

  • Lova03

    Hm.....vad spelar det för roll i vilken månad man ska få sitt barn??
    Man har rätt att planera då mensen oftast kommer samma tidpunkt varje månad så kanske det finns ngn mening med det?
    Hm.....Jag är Januaribarn och gud vad jag har haft det bra...kunnat ta körkort o gå på krogen tidigare än de andra..inget fel på den månaden.

    GRATTIS TS!

Svar på tråden Ska bli pappa!