• mrslind

    nån som blivit gravid efter förlossning utan att mensen kommit?

  • Svar på tråden nån som blivit gravid efter förlossning utan att mensen kommit?
  • ptoa

    Om du är ute efter det säkra skyddet så är det fel metod, det skyddar nästan inget alls.
    Jag ville bli gravid så jag kände att jag blev ont i brösten, illamåendet osv.

  • kejsarinnan

    Kanske inte så smart att låta mannen komma i en trots att man ammar


    Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • Mi Amore

    Lite OP:
    Jag tror inte att ammning är ett 100% skydd, men min bm sa faktiskt till mig att om man ammar med absolut max 5 timmars mellanrum så är ammningen ett superbra skydd!
    inte nåt svar på din fråga......


    Du är mammas allt! 07-02-25
  • zazla

    Nja, typ. Jag fick en mensliknande blödning 11 dagar innan dotterns ettårsdag. Det var det första mensliknande jag hade haft efter förlossingen. Sedan blev jag gravid direkt efter det. Ammade dottern tills jag var i vecka 10 eller nått med andra.

  • jempagirl

    Inte jag men en kompis till mig.

    Hon gick till läkaren för undersökning då mensen aldrig kom tillbaka efter graviditeten, hon var då i 6 månaden. Hon hade inte misstänkt något då hon inte hade lagt av alla gravkilo.

  • aktuelle

    det är en myt att man är skyddad genom amningen, man kan tillochmed bli mer fertil.
    Mi Amore skrev 2007-07-08 23:10:27 följande:


    Lite OP: Jag tror inte att ammning är ett 100% skydd, men min bm sa faktiskt till mig att om man ammar med absolut max 5 timmars mellanrum så är ammningen ett superbra skydd! inte nåt svar på din fråga......
    tog 8-9 mån innan jag blev gravid med dottern, sen blev jag gravid när jag helammade henne.
  • mamma alfred olivia

    jag fick föda ut en död bebis den 24 aug var då i v 20.... har blött  och haft flytningar ända tills i fredags... kan jag bli gravid igen nu med en gång innan min mens kommit igång igen eller e jag säker fram tills min första mens ???

  • Culete

    Jupps. Efter ca 8 mánader. Delammade. Fick reda pá graviditeten i vecka 10... =)


    ~~ Elina 11/06 ~ Gabriel 05/08 ~ Isabel BF 09/11 ~~
  • LindaLarsson
    aktuelle skrev 2007-07-09 17:28:03 följande:
    det är en myt att man är skyddad genom amningen, man kan tillochmed bli mer fertil.
    Mi Amore skrev 2007-07-08 23:10:27 följande:
    Lite OP: Jag tror inte att ammning är ett 100% skydd, men min bm sa faktiskt till mig att om man ammar med absolut max 5 timmars mellanrum så är ammningen ett superbra skydd! inte nåt svar på din fråga......
    tog 8-9 mån innan jag blev gravid med dottern, sen blev jag gravid när jag helammade henne.

    Mer fertil låter konstigt då hormonerna som frisätts vid amning de facto hämmar ägglossning... Ju mer man ammar, desto mer frisätts

    Min son är ett år nu och har ammat med fyra-fem timmars mellanrum senaste månaderna, och jag fick inte mensen förrän nu strax efter sonens ettårsdag. Det har varit en ljuvlig, mensfri tid :o)  
  • LindaLarsson
    DU OCH JAG ALFRED skrev 2011-09-21 16:59:12 följande:
    jag fick föda ut en död bebis den 24 aug var då i v 20.... har blött  och haft flytningar ända tills i fredags... kan jag bli gravid igen nu med en gång innan min mens kommit igång igen eller e jag säker fram tills min första mens ???

    Du kan bli gravid på ägglossningen som sker före den mensen. Ägget kommer först sen (hönan) mensen :o)
  • inlovewithlife

    Amning är inte säkert, känner mig gravid just nu och min dotter är 10 mån, inte bekräftat och inte heller planerat. Vi körde utan skydd en gång, jag ammar men har bara delammat sedan 6 mån. Att undvika att komma i en är ingen säker metod, vår dotter blev till så, fast hon var så välkommen :)


    ~*~ Alicia, 2013 ~*~
  • UnhandyPillow

    Vi försökte bli gravida f.o.m att dottern va 9 månader gammal. Ammade då var 3:dje till var 4:e timme. (Hon åt annat med och båda trivdes med amningen så ser inget fel i det.) Men vi fick inte till det, hade inte fått mens heller. När hon va 11 månader hade jag trappat ner så jag ammade var 4:e till 5:e timme istället och då fattade vi beslutet att helt sluta med amningen. När dottern va 12 månader blev jag gravid. :D Och det utan att fått mens. Nu har jag 13 dagar kvar till BF.

Svar på tråden nån som blivit gravid efter förlossning utan att mensen kommit?