• stina72

    Lön Transcom

    Någon har någon koll på hur lönerna ligger ungefär på Transcom?

    De vill att jag skakomma på intervju men jag har hört att det är dåligt betalt.

  • Svar på tråden Lön Transcom
  • Superba Supernovan

    Det beror nog på vad du ska jobba med. Olika avdelningar har olika stor chans till provision vilket gör stor skillnad på grundlönen som är usel. Tror att även grundlönen kan variera.

  • cDk3r

    "Någon har någon koll på hur lönerna ligger ungefär på Transcom?"

    De är så låga som löner bara kan va utan någon möjlighet till individuell lönesättning. Är man under 24 så ligger lönen på 12nånting. Är man över 24 så ligger lönen på 15020.

  • stina72

    15020 *dumgapar*
    Nu stog det iofs att det var individuell lönesättning. Och på ett heltidsjobb vill jag ju iaf ha 18000-19000 kr, annars kan ju lika gärna jobba kvar i hemtjänsten.

    Anade att det var nått lurt med Transcom

  • cDk3r

    "Nu stog det iofs att det var individuell lönesättning."

    Skall du vara kommunikatör så nej då finns inget sådant..
    Om du skall vara teamleader så är det samma grundlön fast med ett tlpåslag @ 3k. Är det någon annan position som inte är "på golvet" så har jag inte en blek..

    På golvet är det den statiska mallen som är orubbar. Jag själv är konsult sedan 4år (nu med fast anställning hos bemanningsföretaget) men har blivit erbjuden fast jobb direkt på tc hur många ggr som helst. Dock skulle det innebära en löneminskning med nästan 4k i månaden.. Allt jag har krävt för att gå över är oförändrad lön. Men icke, då betalar de hellre groteska summor till bemaningsföretaget. Varför? Har aaabsolut ingen aning.

  • cDk3r

    "Anade att det var nått lurt med Transcom"

    Hah no comments..
    Trots det negativa som finns att säga så är transcom en jävligt trivsam arbetsplats med mycket härligt folk.

    Vilken site gäller det?

  • cDk3r

    nvm, såg att du bodde i värmland, så karlskoga antar jag.
    Vilken avdelning?

  • stina72

    Det jag har sökt är
    medarbetare till front office.
    kommunikatör på Front Office ingår du i ett team där det dagliga arbetet omfattar hantering av ekonomi- och kreditbedömningar. Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att besvara inkommande telefoni, göra bedömningar, anstånd och avbetalningsplaner, påminnelsehantering, inkasso samt övrig förekommande administration och handläggning av kundärenden.

    Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi, handel och kontor - administration eller motsvarande. Meriterande är om har läst kurser inom ekonomi på högskolenivå. Du har god datavana och en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Telefonvana och ytterligare språkkunskaper är meriterande.

  • Fridaaa

    Jag jobbade på transcom förra året. Trivdes inte alls. Började jobba där den 8 december och slutade den 23 januri på omedelbar verkan. Dom jag känner som jobbar där letar nya jobb för fullt. Lycka till :)

  • cDk3r

    Ahh ok, den avdelningen har faktiskt annan lönesättning än resterande avdelningar. Om jag inte minns helt galet.

  • stina72

    Fy farao..nu har jag ringt. Jag och flera sökande ska träffas på fredag mellan 8-12 och se vad jobbet innebär samt göra ett "test". Fan, låter ju skitläskigt...
    Vet inte om jag vågar gå dit ....

  • Lejra

    Jag jobbade 1 månad hos transcom förra året... Dock via bemanningsföretag men tror jag låg på 90:- timmen eller nått sånt... Jag satt i kundtjänst för telefoni i södra småland... Trivdes som sagt var inte alls...

  • Fridaaa

    Är det inte sån kandidat dag då?


    stina72 skrev 2007-09-28 10:58:37 följande:
    Fy farao..nu har jag ringt. Jag och flera sökande ska träffas på fredag mellan 8-12 och se vad jobbet innebär samt göra ett "test". Fan, låter ju skitläskigt... Vet inte om jag vågar gå dit ....
  • Lejra
    stina72 skrev 2007-09-28 11:34:25 följande:
    Vet inte. Vad innebär det?
    Kandidatdag är när dom drar dit en massa folk som sökt jobb å så får man information om företaget, man får se hur dom jobbar å så är det testet man ska göra.. Det test jag gjorde var rätt simpelt, inget att oroa sig för! Vi fick skriva ett brev om oss själva på svenska, men mitt i allt så sa dom att nu fortsätter ni brevet på engelska...
  • Fridaaa

    När jag fick jobb där började det med en kandidat dag :) Men det är som sagt inget att oroa sig för!


    Lejra skrev 2007-09-28 13:41:42 följande:
    Kandidatdag är när dom drar dit en massa folk som sökt jobb å så får man information om företaget, man får se hur dom jobbar å så är det testet man ska göra.. Det test jag gjorde var rätt simpelt, inget att oroa sig för! Vi fick skriva ett brev om oss själva på svenska, men mitt i allt så sa dom att nu fortsätter ni brevet på engelska...
  • ilovesox

    vet någon när utbetalningsdatumet sker? Får man betalt samma månad eller månaden efteråt?

Svar på tråden Lön Transcom