• atelli

    Vi som äter Acomplia

    Startar en tråd för oss som äter Acomplia

    I den här tråden möts vi som använder Acomplia eller är nyfikna på att göra det för att stötta varandra i kampen mot övervikten.

    Acomplia är ett viktminskningsläkemedel som skrivs ut av läkare. Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt. Kolla på www.fass.se för mer info ang Acomplia.

    ALLA ÄR VÄLKOMNA att hänga med oss Acomplianer som kämpar för att gå ner i vikt. Vi skriver och uppdaterar en lista varje vecka på hur många kg vi gått ner för att ge varandra mer peppning och stöd, men det är självklart frivilligt.

  • Svar på tråden Vi som äter Acomplia
  • atelli

    Själv började jag med A nu i veckan. Har provat Reductil i två månader och har bara fått en marginell effekt. Hoppas att A ska hjälpa mej mer/bättre!

  • atelli

    Första viktlistan får jag stå för själv...!!

    Hoppas att fler Acomplianer ansluter till tråden!

    atelli
    Startdat Recuctil 2007-11-06  Startvikt: 107,3 Summa: -4,5 kg
    v1: -1,2 v2: +0,4 v3:-1,7 v4: +0,5 v5: -1,5 v6: -0,3 v7: +0,1 v8: -0,3 v9: -0,4 v10: -0,1

    Startdat Acomplia 2008-11-16
    Startvikt: 102.8
    Jan:
    Feb:
    Summa:

  • jesset

    hej det stämmer att jag äter det har gått ner 15 med amcomplia.och  kilo själv s¨å 20 kg.ska ner 5 kilo till sen är  jag klar jippi....kramar...

    det går ju bra för dig ser ja

  • atelli

    Det har funkat "halvbra" med Reductil så från i onsdags så äter jag Acomplia och testar det i en månad så får vi se vad farbror doktorn säger om viktnedgången. Han "hotar" med att skriva ut Xenical annars och det är jag inte så värst pigg på...

    Har du haft besvär av några av biverkningarna?

  • atelli

    Hittills har jag inte märkt nåt av biverkningar heller. Skönt, för med Reductil hade jag svårt att sova och var torr i munnen. Kanske inte de värsta av biverkningar men jobbigt nog...

    Så det har funkat bra med A för dej?? Har du lagt om kost o motion radikalt?

  • jesset

    ja för mig har dom har vart kanon,jag tänkte på¨vad jag åt motionera 1 timme om dagen...unna mig något på helgen...annars tror jag att jag inte hade gått ner så fort somjag änå gjorde...mycket ska du ner då?
    jag sluta med mina i går..har 5 kilo men dom tar jag med cambringe och sen blir det barn:)

  • atelli

    Ja, då har du ju motionerat som bara den.... Tyvärr har jag inte riktigt kommit igång med motionen, med två små killar (3 o 1år) finns inte så mycket tid. Och dessutom håller vi på att bygga hus så ALL barnfri tid går till att omväxlande spackla/tapetsera och att försöka packa...

    Jag är ju på 103 kg nu så det vore ju underbart om jag kunde komma till 85 kg. Det skulle innebära att jag backar från ett BMI på 32,5 till 26,8 . Om jag dessutom kunde komma på 82 så skulle jag hamna i ett BMI för "normalviktiga". Det har jag inte varit sen tidiga tonåren...

    Så ni är snart i bebisverkstan?? Spännande!!

  • jesset

    då ¨först¨år ja att du inte hinner det så mycket..ja det är i full gång nu:)
    Det här klarar du med medicien l'ätt tror ja..eler hur känner du själv?

    kram

  • atelli

    Än så länge känner jag inte av några biverkningar och då luras man tro att medicinen inte funkar.... Men vågen står på ett kg lättare på två veckor, men det är ju inga dramatiska förändringar. Men men jag motionerar ju inte och kosten har ju inte heller förändrats så mycket..... Ska nog vara nöjd med minus ett!!

  • jesset

    jag gjorde inte heller det i början men då hände det inget heller..en när jg börja motionera och göra diet gick det fort..men det där känner man ju själv hur man vill göra o orkar..kram o lycka till

Svar på tråden Vi som äter Acomplia