• zagolik

    Pladderbebisarna Del 7

    {#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}


    ♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight

    Kul det här med potträning. Isabel blev torr så himla tidigt, hon var två år när hon lade av helt, också på natten. Hon vägrade ha blöja mer. Vincent har börjat säga till att han vill kissa och ofta blir det vinst när vi sätter honom på pottan. Bajsa gör han dock inte på pottan. Vi tänkte köra stenhårt i sommar med hans potträning, fast på hans villkor. Jag har bett dem på dagis fråga honom om han vill kissa på pottan, men de har närmare 20 blöjbarn som just håller på att pottränas, så de orkar nog inte ta tag i det om han inte uttryckligen säger till.


    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-06-10 14:16:48 följande:
    Hanna: Laban gillar fortfarande Dora! Han tittar på henne vaaaarje morgon på Nick Jr. Man märker nu att han har ett annat utbyte av programet, nu svarar han och ropar och har sig. Det är jätteroligt. Polly älskar också Dora, Labans Dora-docka har helt övergått i Pollys ägo.Men Dora är ett bra program, väldigt lärorikt. Laban kan en massa engelska ord som han lärt sig därifrån. Om Polly kissar på golvet kommer hon springades "Mamma! Iss däj!" och så får man torka.
    Jaaa nickjr på morgonen är det som gäller M svarar o ropar o viftar o har sig med, jättekul!

    KUL att torka kiss jag kommer få torka myycket i sommar gissar jag ...

    AE... Lurk.. o alla ni andra som har tips... FRAM med dem ang potträningen jag vill oxå att det ska vara på Måns villkor... han har ju sagt till säkert 6mån när han bajsar o de sista mån säger han till när det är nåt i blöjjan o då är det kiss som gäller... detta sägs alltid till antingen när det ska ske o då SKER det eller så säger han till efteråt för han vägrar gå med blöjja med nåt i... så HUR gör jag?
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • snöstjärna

    Postar en döing vi hade i morse. Han har varit vaken innan 6 den senaste veckan, i morse fick vi bara inte liv i honom. Han behagade vakna efter vi ruskat lite i honom efter 8.  Blev stressigt kan jag lova.




    Trots lampa på, vi hade stökat på uppe i en timme med dörren öppen, pappa spelade musik i vardagsrummet. haha.


    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-06-10 16:07:15 följande:
    Postar en döing vi hade i morse. Han har varit vaken innan 6 den senaste veckan, i morse fick vi bara inte liv i honom. Han behagade vakna efter vi ruskat lite i honom efter 8.  Blev stressigt kan jag lova.
    " target="_blank">

    Trots lampa på, vi hade stökat på uppe i en timme med dörren öppen, pappa spelade musik i vardagsrummet. haha.
    haha vilken sömntuta
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Hanna: Hm, tips. Jag vet inte. Med Laban satt vi ju länge och läste, sjöng etc men det har vi inte behövt med Polly. Lite har vi sjungit men bara i början. Jag har tjatat och frågat tusen gånger om hon behöver kissa. Jag har det som vana på morgonen, efter maten och där mellan. ae: Jag frågade på nya dagis om de pottränar, och det gör de visst, bara man säger till. Så det känns skönt.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

    hej hej i regnet! jobbat, sen hem å vänt, tandläkaren, handling, en sväng till på jobbet å nu hemma! vilken dag. å Reeeeeegn

    Micke jobbar sent i kväll, lite extra skruvning på kvällstid, lite klirr i semesterkassan Tråkigt dock att va själv med A hela kvällen, han är inte på nått strålande humör idag direkt.

    idag kom skattepengarna, synd bara att jag måste en vända till till tandläkaren


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas

    Lurk... jag får helt enkelt bli bättre på att "tjata" o fråga mer... men de få gånger jag har fått ett ja som svar o gått till pottan så vill han inte ta av blöjjan el byxorna... hmm... jaja bara jobba på helt enkelt... svårt nu när man har Y dock...

    Magda... tandläkaren låter INTE kul!


    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Hannnas skrev 2009-06-10 16:25:41 följande:
    Lurk... jag får helt enkelt bli bättre på att "tjata" o fråga mer... men de få gånger jag har fått ett ja som svar o gått till pottan så vill han inte ta av blöjjan el byxorna... hmm... jaja bara jobba på helt enkelt... svårt nu när man har Y dock... Magda... tandläkaren låter INTE kul!
    Hemma är Polly ofta utan både blöja och byxor, det är lättast så. För det är inte så mysigt när det rinner kiss ner för benen, då är pottan bättre.

    Magda: Vad trist med tandis, är det något akut?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-06-10 16:26:54 följande:
    Hemma är Polly ofta utan både blöja och byxor, det är lättast så. För det är inte så mysigt när det rinner kiss ner för benen, då är pottan bättre.Magda: Vad trist med tandis, är det något akut?
    Mm du har helt rätt där, hade han gått utan blöjja o byxor så hade det blivit lättare o för hans del med säkerligen just iom medvetandet... jobbigt just med alla "olyckor" bara men det får man ju ta, därför jag tänkte ta det i sommar just när det är lite varmare... men vi kan ju börja på mornarna iaf han älskar ju att springa nakensnäcka
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Här är det inne som gäller idag. Regn och rusk...

    Är det någon som har beställt från Namnnappar.se någon gång?
    Jag gjorde just det iaf. Värt att testa om man blir nöjd.


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • MagdaA

    lurkan: nejdå, inget akut. 2 smååå hål bara, får tid i aug, efter tandläkaren (och min) semester. Men det är ju så svinit dyrt!!!

    ang pottträning... vi tänkte också försöka köra hårt i sommar, bara de att A är så himla svår. vill han inte så vill ahn inte å jag vägrar "tvinga" honom, vill inte att det ska bli nått negativt av det. Har några vänner vars barn blivit "rädda" för toan och håller sig hur länge som helst, vilket inte alls är bra, så de vill jag inte ska hända. En dag förra veckan hade A storkitit efter middan å sen tog jag på honom bara kalsonger, tänkte de vore skönt för honom och ett bra sätt för oss att se om det händer en olycka. Han var lite trött så han sprang här i t-shirt och kallingar med sin snuttis i högsta hugg. farfar var här och grejade i pannrummet så A stog opch tittade på, trött och lsappnade väl av å helt plötsligt hörde jag hur han stortjöt! Då hade han kissat, massor! STOR pöl på golvet, å han var nog inte alls beredd för han blev såååå ledsen! Helt förtvivlad och ville genast att pappa skulle torka!


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • jazzy

    Hej hej...

    idag har vi haft skolavslutning...fcik ett jättefint armband+ halsband från SNÖ

    I morrn blir det läkaren, sen Pop rean....tänkte köpa en jacka åt Måns....


    3 barnsmamma
  • Gizmo 75

    Just nu sitter lilleman i mitt knä i soffan, Julia står nedanför på golvet och rensar bort tåludd från lillebrors fötter! Lillmamman!!!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Thezzizen

    Kväller...

    Nu är karln hemma mkt tidigare än beräknat. Så lagom tiil läggning..

    Jaz, vilken färg ska ni ha.?

    Potträning ja, vi ska nog också köra lite i sommar. Lovisa vill ju helst inte sitta pottan när man erbjuder, men ibland går det men det hände ringet då. Sen är hon en väldans skvättare när hon kissar. Är era också så?


    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • jazzy
    Thezzizen skrev 2009-06-10 18:59:00 följande:
    Kväller...Nu är karln hemma mkt tidigare än beräknat. Så lagom tiil läggning..Jaz, vilken färg ska ni ha.?Potträning ja, vi ska nog också köra lite i sommar. Lovisa vill ju helst inte sitta pottan när man erbjuder, men ibland går det men det hände ringet då. Sen är hon en väldans skvättare när hon kissar. Är era också så?
    en marinblå...   tänke köpa jeans oxå om dom jag vill ha är på rean
    3 barnsmamma
  • Gizmo 75

    Snart dags för del 8 av vår underbara tråd, ser jag!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • snöstjärna
    Gizmo 75 skrev 2009-06-10 16:48:21 följande:
    Hej tjejer! Här är det inne som gäller idag. Regn och rusk... Är det någon som har beställt från Namnnappar.se någon gång? Jag gjorde just det iaf. Värt att testa om man blir nöjd.
    Det har jag gjort, jättenöjd med mina!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7