• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 12

    Pergopinglor med barn version 12


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 12
  • Jeanette

    Goddagens alla goa tjejer!!

    Simben: Duktigt av henne o inse vad pottan ska användas till redan!
    Du får göra som jag o låta "stora" tjejen styra själv.
    Vill hon så vill hon men annars är det ju inte "hela världen"!

    Dodisen: DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!!!!
    Lite "ups and downs" har vi alla men det går över!!
    Skickar en styrkekram till dig!!! *VINKAR PÅ KÄRLEKEN*
    Välkommen hem!!!

    Denna helgen hár varit en riktigt "slappehelg" för mig!

    I fredags åkte Matilda till farmor för o sova där till söndag.

    Jag o Tinja lämna pappa hos "grannen" (de skulle iväg o "folkracea" hela helgen) o sen for vi till en vännina. Vi var hemma runt kl.00!

    Tinja kräkte lite i bilen, hennes första "spya" sedan hon var spädis!
    Men usch... {#lang_emotions_throwup}
    Fast det var nog inget allvarligt för hon var glad o pigg ändå, fast hon lukta ju inte hallon....

    Sen blev det lördag o Tinja skulle oxå till farmor för de skulle bada o gå på loppis/marknad. Tinja hade dock inte bottnat ordentligt så hon busade mest på land men Matilda njöt i fulla drag i det svala vattnet!

    Ska hämta de båda busarna i em och får väl ta ett "ryck" här hemma o åtminstone tömma diskmaskinen eller nåt.... Mest för syns skull...

    Näe... Hoppas ni alla hade en härlig helg!
    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, Bf 2/10-09. ?:*¨¨*:?
  • Dodisens mamma

    tack tjejjer ni får mig att känna mig någorlunda "normal" Det är så skönt att logga in här och lätta på hjärtat när något tynger som nu...

    Vet ni,, idag blir Doris 2år!!!! fattar inte vart tiden tagit vägen, men vi har blitt tokförkylda hela familjen det hela började igår och denna värme gör ju inte att man mår så mycket bättre, asså jag har aldrig nånsinn i mitt liv lidit av värmen såhär som jag gjort nu dessa dagar känner mig såå tråkig är trött och orkar ingenting och inte nog med det så är jag en äkta "bitterfitta" just nu bara gnäller och bråkar med alla, min man tog till och med upp frågan om jag ville skiljas idag Jag måste skärpa tillmig med mitt humör, men hur går man? fast nu är alla här trötta då vi inte sover så mycket på nätterna..nej det är inte Della som håller oss vakna utan Doris! hón somnar sött vid 20.00 vaknar efter en 2-3timmar skriker är arg och orolig komer in till mig (jag sover ensam med Della i 'masterbedroom', min man sover i tvrummet vi har en dagbädd där) hos mig ligger hon och vrider och vänder och skriker, går ut till pappa och fortsätter där tills hon efter nån timme somnar i soffan Jag tror det är nån nattskräck + omställning med Della i familjen men vi låter henne hålla på och försöker göra det bästa av situtaionen vi har provat allt men inget funkar och vet att det går ju över nångång så för att vi ska få sova någorlunda så låter vi henne hålla på och gör det så bekvämt som möjlig. Vad tror ni?

    Della är nu 4 veckor och fått sin första förkylning redan hon nyser, hostar och är snorig, stackars liten, jag har verkligen kämpat med att inte hon ska bli sjuk men hur lätt är det med en storasyster som gärna smakar på Dellas napp och pussar henne helt snorig.


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Simben

    grattis doris på 2 årsdagen{#lang_emotions_flower}

    Förstår att det är tuff omställning för er alla och kanske speciellt för Doris då.
    Mitt enda tips i detta är nog att hon får sova hela natten ihop med sin pappa istället för att sova själv först och sen flytta runt i huset. Hon skulle nog bli tryggare med att ha nån vid sin sida hela natten och då skulle även ni andra få sova bättre tror jag.
    Så varför kan inte pappa flytta in madrass eller säng in till henne istället så slipper ni sova i teverummet?
    eller hurdan säng har Doris?
    Vi delade ju på oss bara för att få sova så bra som möjligt när maja föddes och jag tycker det har varit sååå skönt.

    Skönt du känner att vi finns här och lyssnar på dig iallafall och att du mår bättre efter du skrivit av dig..stor styrkekram till dig/er!

    Kärleken; Hur är läget? Hör inte av dig så mycket är ni ute i det fina vädret kanske?
    Är ni friska och krya?

    Jeanette; Nja...hon förstår nog inte vad pottan är till för egentligen..mest tur att det hamnat där i några gånger...oftast hamnar det nån annanstans

    Låter som ni haft en härlig helg...jag skulle behöva en slapparhelg nu men det får väntas..nästa helg är fullbokad som vanligt

    ha det så gott i värmen alla!!

    kramkram


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Dodisens mamma

    Doris tackar för grattisarna

    Tack Simben, vårat "problem" är min mans obekväma arbetstider och en Doris som vaknar lätt och ingen plats för en säng i hennes rum därför har han en säng i tvrummet just nu då han kommer hem så sen vissa nätter så han inte stör nån och att jag och Della inte stör nån men ikväll la jag Doris i våran säng hoppas hon sover bättre inatt då hon inte sovit middag pga av kalaset och allt ståhej.

    Jeanette: Låter som en bra helg hos er Vad hittade ni på idag då? Fick du tömt diskmaskinen?

    Själv är jag en halvförlamad lat flodhäst ända tills solen gått ner och det blivit svalare då får jag ofta ett tryck och städar här hemma ikväll rensade jag våran garderob, mycket kul man hittade där

    Dogge åker en heldag till Marsstrand med fritids imorgon JAG VILL JU OXÅÅ! Får väl iallafall ta en shopping till ica maxi med Della när Doris är hos dagmamma

    Nu är det bara 4 veckor kvar tills min man har sin semester och vi åker ner till Helsingborg till våran fina lägenhet *längtar* vi blir där i 3 veckor.


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Jeanette

    Dodisen: Grattis i efterskott till Doris!!
    Ja de börjar bli så stora!!

    Svårt med oregelbundna tider med jobbet för gubben din.
    Hoppas så att hennes nattskräck går över.

    Matilda hade en period på nästan 2 månader (strax efter Tinja kom) som hon höll på så men jag minns inte att vi "gjorde nåt" för att få det att gå över.
    Det "bara" försvann helt plötsligt.

    Och ja.... Diskamaskinen blev tömd.... Men inte förräns kvällen...
    Blir oxå en annan människa när det blir lite svalare på kvällen.

    Just nu är jag oxå en irriterad mamma, sambo, medmänniska....
    Fixar INTE värmen o mina exem...
    Sover som en kratta när man ska ligga o klia sig halva natten....

    EGO....
    I förrgår när jag tog ett varmt avslappnande bad så kom mjölken igång...
    Kul o läcka som ett sål i denna värmen...

    Ha det så gott alla!
    Kramiz


    ?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07, Bf 2/10-09. ?:*¨¨*:?
  • Dodisens mamma

    Jeanette: ååh jobbigt med exem kanske lite bröstmjölk kan lindra? nä nu har jag värmeslag! flåt ta inte illa upp jag förstår att du lider något så fruktansvärt!
    Hoppas du uppfinner något som kan lindra.

    Inatt har vi fått sova allihop! Doris fick ingen middagssömn pga allt kalasande och sov hela natten bredvid mig vid 4 vaknade jag av att hon tyst smög ut till tv-rummet till pappa men hon var tyst! Björn håller på och söker nytt jobb men det är svårt då han inte vill byta ner sig i lön, det fattar man ju + att han trivs kanonbra med jobbet och arbetskampraterna och jobbat där rätt länge nu. Men de tider han har nu passar INTE för en familjefar.

    Imprse hände något jobbigt, Doris är ju sotis och jag höll på att smörja in dogge med solkräm och la Della på en filt på golvet så länge Doris var där snabbt och skulle ge Della nappen så "anföll" Dogge plötsligt Doris och skrek men hon kväver ju Della!! VIlket hon inte gjorde jag hade ett öga där hela tiden Doris blir ag och klöser Della i pannan så det tom kom lite blod Allt gick så snabbt och jag börja böa mitt i allt som om det gjorde Doris lugnare åååh. Jag har sagt till Dogge att inte komma nära när Doris myser med Della för det blir lätt så när han ska lägga sig i men Dogge är så känslig och överbeskyddande storebror..what to do. Men nu blev Dogge oxå rädd och fattar nog bättre vad jag menar.

    Sitter här och svetten bara rinner.. hur ska vi överleva dagen?
    Della är klibbig hela hon av bröstmjölk får bada henne när hon vaknat.
    Föresten så har FORTFARANDE INTE tappat sin navelstump *blä*


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Eet

    Vilka härliga midsommarbarn!

    Tiden rinner i väg.. har inte varit inne här på veckor. Killen (5v 3 dgr) växer så det knackar, Bvc tyckte inte vi behövde mer viktkontroller... :) Alla våra pencillinkurer är slut, och i morgon ska vi till öronkliniken för att kontrollera att allt är okej i örat på Elvin efter den misstänkta öroninflammationen.

    Dodisens mamma: Vi har gömt oss i källaren, det är nästan så vi skäms.. men det är varmt för en lite (och mamman). Idag har vi dock haft åskan och regnet på besök, det var behövligt, men solen får gärna komma tillbaka i morgon.

  • Dodisens mamma

    Doris 2år och en 1 dag gammal har idag kissat i pottan för första gången!!!!!!

    Eet: Kul att se dig! Vill osså ha åska och regn!! här visar mätarn 30+ i skuggan *flämtar* Dogge sa tidigare..nämen mamma nu svetten rinner ju om din panna! nu msåte du lägga dig och vila du jobbar ihjäl dig här hemma jag tar hand om Doris så länge..jag kunde inget annat än skratta, min lille gulleponk. Men jag tog erbjudandet och la mig i dagbädden och slocknade i 20 minuter det var hur skönt som helst.


    Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • 9Kärleken6

    Hej på er!

    Simben: Nej jag har inte varit inne här så mycket sen vi kom hem. All min tid går åt till att efterlysa och kika efter Elof på nätet, lappar på gatan, vissla, ropa och leta. Skit jobbigt och mitt hopp tryter verkligen nu. 9 dagar idag har han varit borta. Annars är vi pigga, fick inhalera My imorse pga rosslighet, tror det är den fuktiga luften som gör sitt till. Men full fart är det. Igår tog jag ut gåstolen åt My och hon gick med den som om hon inte gjort annat. Inte långt tills hon går tror jag.

    Barnen vill bada så jag får återkomma till er andra.

    Kram


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 12