• Fru4Maj07

    Varför går min temp upp och ner hela tiden?

    Min kroppstemperatur har de senaste dagarna stigit med en hel grad på bara 1-2 timmar för att sen sjunka igen. Så här håller det på hela tiden. Jag har fört anteckningar en tid så därför vet jag att den har stigit mycket. Känner mig väldigt varm. Om jag nu har en infektion så borde jag väl känna mig sjuk eller? Är i och sig väldigt trött vilket å andra sidan inte är så konstigt med denna berg och dalbanan tempkurvan. Känner du igen dig? har du haft det så här och vad var orsaken i såna fall?

  • Svar på tråden Varför går min temp upp och ner hela tiden?
  • Babypop

    Min son har samma. Har haft feber - alltså över 38 grader i 12 dagar nu. Men tempen ändras hela tiden. De senaste dagarna bara 38 på morgonem innan uppstigning. Sedan har tempen varierat från allt mellan 36,6 och 37,8 under dagen. Och det kan skifta en hel grad på bara 10 min. Jättekonstigt! Vi undrar också var det är. Tyvärr kan sonen inte uttrycka hur han känner. Men energo-mässigt kan vi se att de också går väldigt upp å ner. Något mer upp de senaste par dagarna,
    jag svarar i denna tråd för å följa. Är helt rådvill  och vet inte hur jag ska tolka detta märkliga.

Svar på tråden Varför går min temp upp och ner hela tiden?