• Greksmurfen

    November bebisarnas-08 syskontråd

    {#lang_emotions_gravid} här skriver vi in oss om vi har {#lang_emotions_plus} med ett syskon{#lang_emotions_nalle}
    mamma till Maximilian född 081028
  • Svar på tråden November bebisarnas-08 syskontråd
  • Greksmurfen
    TheSunset skrev 2010-01-31 09:45:55 följande:
    Då ska vi på ul samma dag...Vilken vecka  du i nu? Vi har bara ett tjejnamn...inga killnamn alls.
    går in i v 15 imorn=).. inte för att det syns ngt alls.....men det kommer vella synas iaf lite om nga veckor...
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    TheSunset skrev 2010-01-31 09:45:55 följande:
    Då ska vi på ul samma dag...Vilken vecka  du i nu? Vi har bara ett tjejnamn...inga killnamn alls.
    vilket namn=)??
    mamma till Maximilian född 081028
  • TheSunset
    Greksmurfen skrev 2010-01-31 18:03:56 följande:
    vilket namn=)??
    Ella har vi just nu..
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • Ellani

    Greksmurfen,
    får ni reda på könet vid RUL?

    Sunset & Barba fina magar!!!

    Ska börja fota min med, inte gjort det innan, men nu syns det iaf att det är en bebismage och inte för mycket julmat

  • Greksmurfen
    Ellani skrev 2010-02-01 13:03:58 följande:
    Greksmurfen, får ni reda på könet vid RUL? Sunset & Barba fina magar!!! Ska börja fota min med, inte gjort det innan, men nu syns det iaf att det är en bebismage och inte för mycket julmat
    jajjamen det får vi om den lill vill visa upp sig dvs=)..... så  jag tänker kolla om bebis e villig å visa=)...... får ni? ska ni ta reda på vad det är?

    vilka fina magar....kan inte tro att jag är i v 15=O... syns typ inget juh.....
    fast alla e ju olika=).. men kan nog vara lugn min mage kommer nog den med tids nog.. nu vill man ha magen sen mot slutet så vill man bli av med den för då e den för otymplig =P....
    mamma till Maximilian född 081028
  • Ellani

    Nej du, här talar de inte om det! Inte ens om man ber på sina bara knän
    Vi vill nte veta i vilket fall, mysigt o se när den bestämmer sig för att komma ut. Tycker det är lite som att öppna julklapparna innan julafton
    Men det hade vart lite praktiskt denna gång, med allt vad det innebär, men ändå... Nej!

    Svårt med namn, vi har egentligen kvar samma som när Iris kom, blir det en tjej så är det betydligt lättare än om en pojk! Lttare med tjejnamn som passar med Iris än pojknamn! Kom gärna med förslag!

  • artch

    Tänkte putta upp den här tråden lite nu när alla trådar är öppnade igen


    Felicia 20/8-07, Tindra 16/11-08, Knyttet BF 17/5-10
  • Greksmurfen
    artch skrev 2010-04-21 12:45:20 följande:
    Tänkte putta upp den här tråden lite nu när alla trådar är öppnade igen
    ahh smart;).............

    puffar lite ja med då puff puff{#lang_emotions_sunny}...
    mamma till Maximilian född 081028
  • TheSunset

    Åh va kul att denna tråden e öppen igen..


    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • Lantani

    Kul kul

    Idag har vi varit hos barnmorskan, ja hela familjen åkte me

    Allting såg jättebra ut, men jag har lite högt blodtryck redan. Hade 136/84 först och sen när jag legat ner i max 2 minuter så hade jag 120/64, så det var ingen fara iaf.

  • artch
    Lantani skrev 2010-04-21 15:36:21 följande:
    Kul kul Idag har vi varit hos barnmorskan, ja hela familjen åkte me Allting såg jättebra ut, men jag har lite högt blodtryck redan. Hade 136/84 först och sen när jag legat ner i max 2 minuter så hade jag 120/64, så det var ingen fara iaf.
    Så trist att du redan har högt blodtryck! Hoppas det vänder neråt litegrann i alla fall. Mer kan man väl kanske inte kräva? Kroppen är ju inte riktigt som den ska när man är gravid Har jag hört i alla fall. Sitter just nu med kraftiga sammandragningar. Några med smärttopp. Hoppas de ger med sej. Det är en vecka kvar tills jag får föda på närmaste sjukhus som är 2,5 mil bort. Annars blir det 12 mil.
    Felicia 20/8-07, Tindra 16/11-08, Knyttet BF 17/5-10
  • TheSunset
    Lantani skrev 2010-04-21 15:36:21 följande:
    Kul kul Idag har vi varit hos barnmorskan, ja hela familjen åkte me Allting såg jättebra ut, men jag har lite högt blodtryck redan. Hade 136/84 först och sen när jag legat ner i max 2 minuter så hade jag 120/64, så det var ingen fara iaf.

    Nästa bm besök blir nästa vecka för mig. Samt sjukgymnasten...
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • TheSunset

    Idag e det ingen rolig dag...
    Har vart hos läkaren och fått konstaterat att jag har en svampinfektion som inte vill ge med sig av bara pevaryl..så nu fick jag en salva/kräm utskrivet..
    Så ska man köra värsta proceduren i ca 3 veckor...gahh..
    Vanligt att gravida får svamp..men det e inte så jätte vanligt att det blir så pass långdraget.

    Sen så hade jag oxå socker i urinen, det kunde även göra så svampen inte vill ge med sig.
    Så nu måste jag verkligen tänka på va jag äter.

    Sen hittade dom vitablodkroppar eller va dom sa i urinen oxå..så nu skulle det skickas på odling.

    Hon kunde inte garantera att svampen skulle ge med sig helt...Men efter förlossningen så blir jag ok igen...Gahhh... 99 dagar kvar ju, en evighet..Hoppas innerligt att detta ger med sig.

    Ursäkta min info...va tvungen att skriva av mig nånstans...

    Mummel mummel...så slutade notan på 700 kr efter läkarbesök och apotek.
    Bara medicin till mig och äldsta sonen.
    Alltså personlig konkurs...Fattar inte varför det ska vara så jävla dyrt.

    Annars e allt tipp topp....förutom foglossningen.
    hehe....{#lang_emotions_tongue_out}


    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • TheSunset
    Har vart hos bm... vecka 26+4

    Vikt:
    har gått ner 1,5 kilo under kräksjukan.
    Sf: 29
    Järn: 126
    Blodsocker: 7,2 (trots spysjuka och ingen mat eller dryck)
    Blodtryck: 110/60
    Fosterläge: Tvärläge

    Hon tyckte att om jag inte får i mig vätska tills imorgon eller om jag spyr mer ska jag kontakta förlossningen.
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
Svar på tråden November bebisarnas-08 syskontråd