• Svampp

    ~ ¤ ~ Fertility Friend Graduates 17 ~ ¤ ~

    Välkomna tjejer!

    Här i tråden Fertility Friend Graduates samlas vi som "tagit examen" från Fertility Friend www.fertilityfriend.com och Fertility Friend-tråden, men ändå vill fortsätta träffas och prata här om allt möjligt som rör våra graviditeter!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 20:05
    Bebis och BF-tråd =)
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m50330667.html

  • Svar på tråden ~ ¤ ~ Fertility Friend Graduates 17 ~ ¤ ~
  • Murrmys

    Bra!!

    Nu ger jag upp!!!! Var hos BM nu på fm....ungen har ploppat upp och är rörlig igen!!! Urs, känns så hopplöst allting nu {#lang_emotions_cry} kommer aldrig få nån bebis...Säkert det jag kände av igår när jag burit en tung kartong, fick så jäkla ont nertill då...BM sa att "ja, du har väl kanske rymligt bäcken då"...först mätte hon SF måttet och de låg på 37, 2 cm mer än förra veckan. Sen kände hon och då är de väl inte så konstigt om ungj*keln krypit upp igen. Och det känns för övrigt, nu är livmodern utanpå revbenen igen *suck*

    Hon rekomenderade samlag och dra i bröstvårtorna, som stimulerar och mjukar upp. Eller bara vila och vänta....Jag har väntat tillräckligt nu!!!! Trodde aldrig jag skulle bli en sån här som beklagar sig för att gå över. Men de är inte kul alls nu!! Snart opererar jag ut ungen själv...

    Fick en tid till specMVC nästa måndag, men jag glömde fråga om de bara va bedömning då eller igångsättning på en gång...nån som vet?? Med min tur så lär de väl bli så. Men jag vill att det ska få gå naturligt av sig själv så snälla snälla snälla bebis, kom ut innan måndag nu!!!!!

    Sorry tjejer....ego idag och väldigt nere...

  • Svampp

    Hoppas ni hittar hit!

    Jag har en liten fundering... Jag måste berätta för min mormor, men har nästan ingen kontakt med henne sedan massor med år tillbaka (vi är inte ovänner alls, vi har bara inte särskilt mycket gemensamt så det blir inte av). Jag brukar ringa och tacka för nån present max en gång per år och skicka julkort (brukar prata i ca 5 min...). Förra sommaren var jag och hälsade på för första gången på  flera år, sedan min morfars begravning. Mamma tycker att jag ska ringa, men jag vet inte hur jag ska komma in på ämnet eller nånting, känns helt enkelt krystat och obekvämt. Kan jag istället skicka ett litet brev och skicka med en av bilderna för ul i fredags och berätta? Om hon då sen väljer att ringa upp så vet hon ju redan och det blir lite lättare att prata om det. Eller är detta bara ett fegt och dumt sätt att berätta? Hur skulle ni ha gjort?

  • Trolltoka

    Murrmys, förstår din frustration! Jag trodde heller aldrig jag skulle beklaga mig mot slutet av graviditeten med tanke på min historia, men likförbannat var jag less mot slutet och ville bara ha ut ungen. Som jag förstått det så får man tid för bedömning, men ta med BB-väskan utifall att!

    Svamp, jag har faktiskt inget bra förslag... Rent spontant så säger jag: gör som du tycker känns bäst!


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Svampp

    Murrmys: Fattar att det känns frustrerande att det gått åt "fel håll" mot vad det borde nu. Hoppas det bara är tillfälligt och att den snart bestämmer sig för att komma ut ändå!

    Trolltoka: Hur gör vi nu, känns ju smartast att bara ha en tråd. Har din tråd kommit igång än? Isf kan du väl bara lägga in länken i den här tråden så vi hittar dit? Och har den inte kommit igång kan du ju lägga in länken till den här tråden så de som letar sig till din länk hittar hit. Bara att bestämma tråd =) Jag har bara länken till denna tråd än så bäst om du bestämmer vilken tråd vi ska ta.

Svar på tråden ~ ¤ ~ Fertility Friend Graduates 17 ~ ¤ ~