• Bubbis10

    Vi fortsätter, Bf aug 10

    Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

    På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

    Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

  • Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Singoalla78

    Flickor, nu e det dags igen, hehe då + ade jag på nytt i förigår :) Får hoppas att det håller sig nu :)

  • Singoalla78
    lillabambi skrev 2014-02-07 12:43:28 följande:
    Hopppas hoppas fina fina vän ❤️
    hehe tack gumman :) Därav att jag inte gått ut med det på fb än ;)
  • skattenmust

    Saknar er tjejer så mycket här inne och har undrat hur det gått för alla, nu är det snart 6 år sedan vi startade denna tråden, kan man få liv i den igen tro?

    Finns ni kvar här inne på familjeliv?

  • Fröken Catrin
    skattenmust skrev 2016-02-23 23:46:22 följande:

    Saknar er tjejer så mycket här inne och har undrat hur det gått för alla, nu är det snart 6 år sedan vi startade denna tråden, kan man få liv i den igen tro?

    Finns ni kvar här inne på familjeliv?


    Oj, här inne har jag inte varit på ett tag.

    Här hemma är det fullt ös. Två flickor på 5,5 och 2,5 och en liten grabb på 4 månader.

    Hoppas allt är bra med dig, och alla er andra! ?
    Nellie 1/8-10
  • skattenmust
    Fröken Catrin skrev 2016-02-28 19:45:32 följande:
    Oj, här inne har jag inte varit på ett tag.

    Här hemma är det fullt ös. Två flickor på 5,5 och 2,5 och en liten grabb på 4 månader.

    Hoppas allt är bra med dig, och alla er andra! ?
    heeeej, ja det var ett jäkla tag sedan, detta är Bubbis10

    Efter discoprinsen så fick jag upprepade mf samt en liten ängladotter som lämnade oss, Men nu är det dags igen, är i vecka 15, har gift mig..hahahah och har rest en hel del. Skulle vara så roligt att få igång tråeden igen och följa upp vad som hänt med alla..

    Jag blev allvarligt sjuk i julas och höll på att stryka med, dom sa även på sjukhuset när jag var inlagd att jag var för sjuk för att lillan skulle klara sig, men inte. Vi är kämpar och jag väntar en litn tösabit :)

    hahahah 3 st ;) wow, grattis , hehe 4 månader, myyyysfaktor :)

    jag slutade känna alla symtom för 3 dagar sedan trots att jag gjorde ett ul i ons då allt såg oki ut, sååå ni vet den där nojjan....
    är i v 15 och fick höra från någon att det är vanligt att symtomen försvinner över en natt?

    Minns inte mina andra graviditeter pga en olycka som orsakade minnesförlust, ngn som minns? kan alla symtom bara tyka över natten och det är normalt?
  • malmen

    Hej tjejer!

    Kul att se hur det går för er! Var som sagt ett antal år sedan sist jag var inne här.

    Jag är väldigt väldigt gravid med nr 3 och otålig, hade bf förra måndagen så bf+8 nu..

    Grabbarna, nu 9,5 och 5,5 år, längtar efter sitt lilla syskon. Jag gick ju över med dom med, 16 resp 10 dagar, så att jag skulle gå över även denna gång kom inte som någon överraskning. Det ska tydligen vara en liten fröken där inne..

    Haft häcken full med studier och arbete o är äntligen färdig med sammanlagt 4,5 års högskolestudier som resulterat i ett underbart jobb som jag kämpat för i åtta år! Gift mig har jag ju gjort med för snart 4 år sen, med mannen jag varit tillsammans med i 11 år nu och tillika far till alla mina barn.

    Fått diagnosen Morbus Crohns, en tarmsjukdom, och till o från varit ganska dålig.. Just nu mår jag dock bra.

    Ja, lite kortfattat om mig..

    Håll tummarna på att jag blir trebarnsmamma närmaste dagarna nu!!


    skattenmust skrev 2016-02-28 19:51:29 följande:

    heeeej, ja det var ett jäkla tag sedan, detta är Bubbis10

    Efter discoprinsen så fick jag upprepade mf samt en liten ängladotter som lämnade oss, Men nu är det dags igen, är i vecka 15, har gift mig..hahahah och har rest en hel del. Skulle vara så roligt att få igång tråeden igen och följa upp vad som hänt med alla..

    Jag blev allvarligt sjuk i julas och höll på att stryka med, dom sa även på sjukhuset när jag var inlagd att jag var för sjuk för att lillan skulle klara sig, men inte. Vi är kämpar och jag väntar en litn tösabit :)

    hahahah 3 st ;) wow, grattis , hehe 4 månader, myyyysfaktor :)

    jag slutade känna alla symtom för 3 dagar sedan trots att jag gjorde ett ul i ons då allt såg oki ut, sååå ni vet den där nojjan....

    är i v 15 och fick höra från någon att det är vanligt att symtomen försvinner över en natt?

    Minns inte mina andra graviditeter pga en olycka som orsakade minnesförlust, ngn som minns? kan alla symtom bara tyka över natten och det är normalt?


    Grattis till graviditeten!

    Jag hade också en period ungefär där du är som symtomen försvann. Hade inga symtom alls förrän runt v 18-20 när foglossningen kom.. Lite ont i brösten till och från efter det med. Och så kom ju fosterrörelserna med. Så det är säkert som det ska!
    ♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • malmen

    Jag är bizzie förresten!


    ♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • skattenmust
    malmen skrev 2016-03-01 23:48:20 följande:

    Hej tjejer!

    Kul att se hur det går för er! Var som sagt ett antal år sedan sist jag var inne här.

    Jag är väldigt väldigt gravid med nr 3 och otålig, hade bf förra måndagen så bf+8 nu..

    Grabbarna, nu 9,5 och 5,5 år, längtar efter sitt lilla syskon. Jag gick ju över med dom med, 16 resp 10 dagar, så att jag skulle gå över även denna gång kom inte som någon överraskning. Det ska tydligen vara en liten fröken där inne..

    Haft häcken full med studier och arbete o är äntligen färdig med sammanlagt 4,5 års högskolestudier som resulterat i ett underbart jobb som jag kämpat för i åtta år! Gift mig har jag ju gjort med för snart 4 år sen, med mannen jag varit tillsammans med i 11 år nu och tillika far till alla mina barn.

    Fått diagnosen Morbus Crohns, en tarmsjukdom, och till o från varit ganska dålig.. Just nu mår jag dock bra.

    Ja, lite kortfattat om mig..

    Håll tummarna på att jag blir trebarnsmamma närmaste dagarna nu!!


    Grattis till graviditeten!

    Jag hade också en period ungefär där du är som symtomen försvann. Hade inga symtom alls förrän runt v 18-20 när foglossningen kom.. Lite ont i brösten till och från efter det med. Och så kom ju fosterrörelserna med. Så det är säkert som det ska!
    Bizzie!! hehe va roligt att se från dig {#emotions_dlg.flower}  Ja nu var det ett par år sedan och mycket har hänt, haha  jaså du har gått över? förstår att det känns otåligt nu, Grattis till bröllop och examen , Trist det där med sjukdomar..har ju själv varit väldigt allvarligt sjuk nu ett tag...

    Jag var inne på ul i förigår och snuttan mår alldeles utmärkt och även om alla symtom försvann över en natt så kom det bästa, Igår sparkade och puttade hon i hela 4 timmar, hahaha 
  • skattenmust

    Drar lite kort om vad som hänt här :) (utöver vad jag skrev tidigare)

    Efter discoprinsen så bestämde jag mig för att inte ha fler barn, Men blev gravid iallafall med en liten flicka, i mars 2014 så valde hon att lämna oss i magen och jag opererades 2 dagar efter att det konstaterades att hennes hjärta slutat att slå, bara 4 dagar senare så kom ännu ett tungt besked, Min mamma insjuknade fort och kraftigt i cancer, Hon lämnade oss i juli månad samma år.
    Det var en tuff period och jag bestämde mig då för att jag ville stelirisera mig, Vilket inte blev av...Tack och lov!!

    Jag började resa förra året, åkte till Dubai, sedan Turkiet och Belgien , På en av dessa resor så blev jag väldigt allvarligt sjuk men sjukdomen bröt ut först nu i julas som var och jag blev inlagd i 2 veckor, hade just plussat med den lille snuttan som jag väntar nu med min man som jag gifte mig med i okt förra året, hann vara gifta i en hel månad innan jag blev gravid till vår stora lycka, haha 

    Träffade honom när jag var i Turkiet med dottern min :) Kärleken infann sig och nu lever vi ihop. I julas när jag insjuknade så var det så illa att man pratade om att göra en akut levertransplantation, vilket jag motsatte mig pga bebis, så dom satte in medicin som ett första alternativ och som genom ett mirakel så överlevde både jag och bebis, mot alla odds, så hon är ett mirakel :) Läkarna har förhoppning om att jag ska vara helt återställd inom 1 år.

    Jag mår trots allt väldigt bra och har hittat mannen i mitt liv .Barnen blir större, min stora är nu 17 år och min prins är 5,5 :) Dom är ju absolut den största kärleken i livet.

    skulle vara så roligt att få igång tråden med det gamla gänget igen :)

    Denna graviditet går jättebra även om jag blev skrämd för några dagar sedan så har jag tydligen bara hamnat i dom där spökveckorna, har mått toppen i graviditeten hela tiden och hon är livlig, ser mycket fram emot henne och är nu i vecka 15 :)

  • skattenmust
    malmen skrev 2016-03-01 23:48:20 följande:

    Hej tjejer!

    Kul att se hur det går för er! Var som sagt ett antal år sedan sist jag var inne här.

    Jag är väldigt väldigt gravid med nr 3 och otålig, hade bf förra måndagen så bf+8 nu..

    Grabbarna, nu 9,5 och 5,5 år, längtar efter sitt lilla syskon. Jag gick ju över med dom med, 16 resp 10 dagar, så att jag skulle gå över även denna gång kom inte som någon överraskning. Det ska tydligen vara en liten fröken där inne..

    Haft häcken full med studier och arbete o är äntligen färdig med sammanlagt 4,5 års högskolestudier som resulterat i ett underbart jobb som jag kämpat för i åtta år! Gift mig har jag ju gjort med för snart 4 år sen, med mannen jag varit tillsammans med i 11 år nu och tillika far till alla mina barn.

    Fått diagnosen Morbus Crohns, en tarmsjukdom, och till o från varit ganska dålig.. Just nu mår jag dock bra.

    Ja, lite kortfattat om mig..

    Håll tummarna på att jag blir trebarnsmamma närmaste dagarna nu!!


    Grattis till graviditeten!

    Jag hade också en period ungefär där du är som symtomen försvann. Hade inga symtom alls förrän runt v 18-20 när foglossningen kom.. Lite ont i brösten till och från efter det med. Och så kom ju fosterrörelserna med. Så det är säkert som det ska!
    Har tösabiten fått något namn? :) Håller tummarna nu att det sätter igång snart, den där otåliga väntan, hahahahaha
  • malmen
    skattenmust skrev 2016-03-02 09:01:23 följande:

    Har tösabiten fått något namn? :) Håller tummarna nu att det sätter igång snart, den där otåliga väntan, hahahahaha


    OJ, ja du har haft en lång resa! Hoppas att du blir frisk och kry snarast! Får man fråga vad det är för sjukdom du fått?

    Så mysigt att du fick känna lilla skatten gympa i magen, bästa känslan ju! När min lilla gympar så känns det som att magen ska spricka, revbenen gå av och muttan tryckas ut inifrån just nu!

    Ja, det blir en Leia tror vi. Elis har vi i reserv ifall bm sett fel och det kommer ut en pojk!
    ♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • skattenmust
    malmen skrev 2016-03-04 10:09:33 följande:
    OJ, ja du har haft en lång resa! Hoppas att du blir frisk och kry snarast! Får man fråga vad det är för sjukdom du fått?

    Så mysigt att du fick känna lilla skatten gympa i magen, bästa känslan ju! När min lilla gympar så känns det som att magen ska spricka, revbenen gå av och muttan tryckas ut inifrån just nu!

    Ja, det blir en Leia tror vi. Elis har vi i reserv ifall bm sett fel och det kommer ut en pojk!
    hahaha jaa det har varit en resa utan dess like, jag är leversjuk, fick en ruskig inflammation i levern som slog ut den nästan helt och spred sig till närliggande organ, Men nu mår jag otroligt mycket bättre :)
    Tack för krya på mig {#emotions_dlg.flower}   Tror dock att jag blir helt återställd, behöver bara lite tid.

    Ja aså jag vill ju känna henne gympa varje dag men sådan tur har jag inte än, men det är klart att så som du beskriver det så kanske jag ska ta en dag i taget, hahaha

    Ohh fina namn till bebis {#emotions_dlg.flower} , Min lilla ska heta Soroya Hjärta
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10