• fendt87

    Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

    Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.

  • Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
  • Kappan

    Hej

    miracle maker: Vi i denna tråden har inte jättemycket erfarenhet av PCOS, mest endometrios om jag minns rätt. Vi är flera som numera är på rätt sida mirakel-produktionen. Alla tack vare Besima eller åtminstone under tiden vi varit inskrivna där, så därför är denna tråd lite vilande.
    Lyssna noga på henne bara så ni förstår varandra. Hon har udda idéer ibland men har hjälpt oss (Fendt, Blom, jag själv och många fler...)   

    Ställ gärna frågor till oss så hoppas jag att vi kan svara, men det är sällan jag läser numera.
    Ränner mest efter en fem-månaders-huligan i gåtol och som snart kryper.

  • loppa8

    Oj! +

    Har inte skrivit nåt på länge, och nästan förträngt längtan, så händer det efter alla år!!

    Vågar knappast hoppas på att det är verkligt, bara v.8   

    Var bara tvungen att skriva det någonstans :) 

  • Maskrosungen

    Kul loppan ! Själv är jag gravid igen v 6+6 i dag. Tog inte två år denna gången. Gick på tre ?! Månader av försök och 7 månader fritt från amningen. Kan knappt tro det är sant.

  • loppa8

    Grattis Maskrosungen! Då blir det ganska tätt mellan syskonen. Tänk vad mycket de kommer leka och busa tillsammans :)

    Om allt går vägen så kommer det att skilja ca 8 år i ålder på mina, men det blir nog jättebra det också! Imorgon ska jag på vul och se om det verkligen finns nårot pyre därinne. Tänk om det gör det!!

  • fendt87

    hej tjejer!

    som vanligt är jag dålig påatt logga in, men jag gläds med er när det går bra!
    hur gick vul loppa8?  

  • Marlee

    Vet ni ifall någon gyn i Växjö (privat eller inom landstinget) hjälper singelkvinnor som har ev problem med fertiliteten? 

  • loppa8

    Tiden sniglar på och jag börjar nästan tro att det är på riktigt...kanske.
    Jo, jag har sett den på vul 2 gånger. Häromdagen så vinkade den till mig och sprattlade som tusan på skärmen, men jag har lite svårt att  ta in att det är sant. Ännu svårare för mannen. Är i v 11+?, men det känns inte som om vi är redo att berätta för någon på många veckor.

    Hur går det för Maskrosungen? 

  • Maskrosungen

    V 11+5 i dag. En del har fått veta men de flesta får vänta. Ska på UL den 5 sep. Är så nervös. Haft lite mer ont får jag för mig än hur det var förra gången men nu bär jag ju runt på en 13 kgs också . drömmer mardrömmar om missfall. Men hoppas på det bästa.

  • Trinity78

    Gammal tråd men jag hoppas att någon kan svara ändå. Jag har gått på centrallasarettet i Växjö men är inte nöjd med den hjälp jag har fått där. Jag vill bli gravid men har problem med menscykeln och verkar inte få ägglossning själv. Jag har även endometrios. Är Linnéamottagningen bra? Kan de hjälpa mig?


    Reproductively challenged
  • Haatt

    Hej!

    Jag gick på utredning här och tvivlar lite på kompetensen.

    Hade för dåliga värden och äggblåsa var för liten för att det skulle bli ägglossning enl bessima.

    Som jag sett tidigare i tråd frågade hon inte heller mig när jag själv trodde dag för ägglossning skulle äga rum. Så glad att jag googlat mkt och på så sätt trodde att det fanns hopp denna cykel. Vi hade sex trots de negativa beskeden och igår plussade jag!!!!:)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3