• Svar på tråden Vi i Italien
  • Pesto

    När läste du på DILIT Angelique? Jag har också läst en termin där, tror det var hösten -99.

    Har också joinat gruppen ovan :) 

    Har "släkt" på sambons sida nära Biella, de trivs relativt bra men längtar söderut (är ju pugliesi).

    Vi bor i sydvästra Italien, nära Chiavari. Tror inte vi drabbats av översvämningenn, har inte varit hemma sedan början av september... Man tycker ju att någon borde ha hört sv sig om huset flutit iväg   

  • Pesto

    Läste lite bakåt i tråden. Har också skickat efter från Lindex några gånger, de har tom haft fraktfritt ibland om man handlat över 50€ (vilket ju är hanska lätt att göra ) Såg att ni skrev något om Ellos också, på laredoute.it  kan man beställa från Ellos. Om inget ändrats på senaste tiden då...
     

  • Dullan 79

    Friuli är fint där kan man bo var man vill det är nästan alltid nära till en storstad Udine!! och nära till hvet , alperna, sloveninen, kroatien........
    jag gick ien kurs som var gratis 4 timmar i veckan!!

  • italienskamamma

    Var har alla tagit vägen, är ni upptagna med att förbereda julen?

  • Carla82
    Dullan 79 skrev 2011-12-18 10:27:50 följande:
    Nä vi är alla på fejjan
    Hahaha...sant!

    Jag är här...men det är svårt att hålla den här tråden vid liv så då går det fortare på fb...  
  • Dullan 79

    Ibland så måste vi skriva något ifallom att någon hittar tråden här så vi får in dom i fejjengruppen
     

  • Stronza simpatica

    Hej tjejer, nu var det längesen någon skrev här. Hur har ni det alla i kylan?
    Själv är jag i ve 35+2 nu och mår allmänt piss !
    Sista graviditeten, det kan jag lova!
    Hur som helst så har vi nu flyttat från Ron till Sardinien och Sardinien är ju då vackert även om jag inte sett så himla mkt ännu fångat knappt orkar röra mig! Kan inte se vad jag skriver och skriver fr iphonen så sorry om det blir konstigt emellanåt!

    Hur hat ni det med svärsystrar/bröder och deras barn? Mina är gulliga, 2 barn, flicka på 5 och pojke på 3, men de är ju såååå himla gapiga, högljudda och vilda. Går och lägger sig gör det aldrig typ . Nu när vi bor här träffar vi ju dom oftare och de brukar hälsa på oss och min don är super förtjust och de leker bra men jag är Heeeelt slut efter dr vart här. Min son går och lägger sig kl 19 och de är fortfarande vakna vid midnatt.
    Hur är era barns kusiner och känner ni igen detta?:)

Svar på tråden Vi i Italien