• Nani82

    Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6

    {#lang_emotions_flower} Hej och välkomna till oss! {#lang_emotions_flower}

    Ett gäng mammor som fått bebisar/syskon i december 2008.
    Nu fortsätter vi att prata om allt och inget och länkar till en del skoj även 2010.
    Vi hoppas på ett lika trevligt forum 2010 som åren innan.
    Hälsar även nya välkomna om ni vill hänga på. {#lang_emotions_gravid} Nu är det även syskon på G i denna tråd! *spännande*

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49674963.html
  • Svar på tråden Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6
  • Nani82

    Hej!

    Här planeras det inför julen och i år känner jag mig lite off faktiskt. Beror på lite av varje på det privata-planet som stör.(dock inget i min egna lilla familj) Annars är det faktiskt vår första jul i huset och Hamiltons första jul så hoppas på at jag ska få in känslan. Sen åkte vi på magsjuka och det tog ta mej tusan nästan två veckor innan hela familjen haft det så det tog på krafterna. Nu är jag sugen på att hålla Wilmer hemma så vi inte drar på oss nåt nytt innan julafton. 15 timmar missar han så det känns inte som så mycket. Är bara lite krävande att komma på underhåll åt en 4-åring som helst ska lekas med hela tiden eller ha en kompis. Är era kids så? Ja alltså kräver att man leker och gör saker hela tiden annnars hamnar han framför tv´n eller ipad´n en stund innan han gnäller igen.

    Prinsbus: Är så seg och svara hinner ingenting numera. Ang namnet så tog det tid dels för att det stod mellan två namn Alfred och Hamilton så det var liksom två helt olika namn. Sen hade mina svärföäldrar tusen knäppa åsikter ang namnvalet och lade sig i och sade dumma saker om det. Så jag var inte glad! Ja och inte glad på min sambo heller som inte sa ifrån. Det var inte nåt dom hade med att göra. Det sa dom men tyckte att han kunde heta Lukas eller Oden osv....jag blev så arg så! Namnet var så fult osv. Morrar ännu när jag tänker på det!

    Jakeline: Så spännande med nystart tror det är rätt vanligt att man tappar lite kompisar hinner knappt med några få känner jag nu. Men då har jag haft mycket i tankarna och så hela året flytt, bebis och annat. Men det märks på uppvaktningen oxå. Första barnet har man massor med folk andra barnet inte alls lika mycket. Men vänskap ska underhållas så jag känner att jag prioriterar några få vänner under denna period och dom som försvinner på vagen gör det. Sen har jag fått nån ny vän oxå iom att jag fick barn. En del vänner är inte på samma stadie i livet så dom har ingen aning om hur det är dessa småbarnsår så att säga. Så det fanns en kändis som heter Hamilton det visste jag inte. Glad

    Nä om jag skulle ta och beställa nån sista julklapp! Slipper gå i affärer en vända och få magsjuka eller nåt skit. Ha,ha...ska inte klaga då ungarna varit rätt friska hela hösten förutom typ konstant snorande och en omgång höstblåsor. Flört      

    Hoppas ni får en fin jul! Tomte    

  • prinsbus

    hej på er detta nya år!

    Vet du Nani, kändes som en liten tröst att läsa ditt inlägg - att nån mer kände sig off innför julen. Hade verkligen ingen känsla för det hela och ingen lust att köpa klappar... Mycke berodde väl på tröttheten och när vi sen hastigt fick ta bort vår hund den 1.a advent så blev ju inte världen direkt ljusare....
    Men dagarna innan jul kändes det åtminstone lite lättare - tur man har barn som tindrar med ögonen och ivrigt väntar på att få plocka fram tomtar och gran! Hoppas ni också fick en härlig jul!!
    Och det där med barn som ständigt vill ha nån å leka med - det känner jag också alltför väl igen!! Min dotter är duktig på att leka, när någon är med henne. Annars vill hon se på tv.n eller  vara med mig och hjälpa till att laga mat, hänga tvätt m.m.  Har känt att det blir liiiite mkt Tv under hösten, men inte orkat ta tag i det...
    Men hur är ert föhållande till sambons föräldrar nu då?  Skulle inte kännas så kul att umgås med dem om de uppfört sig dåligt, tycker jag, men samtidigt svårt att undvika dem... Tråkigt att det ska bli så..     

    Ha d gott alla!  

  • jakeline

    Tjoho! Nu är vi inlfyttade! :) jag har redan börjat mitt nya jobb. :) Började direkt i måndags, jag kom upp förra fredagen, och utbildar mig just nu till världens bästa kundtjänstmedarbetare. KAnske inte världens roligaste, men min förhoppning är att jag blir överrektryterad (ännu ett bemmaningsföretag, suck, men beggars can't be choosers) och sedan kanske kan bli team leader eller dylikt. Det finns lite klättringsmöjligheter om man vill i alla fall. Själva tjänsten är på minst 60 %, så det ä rlite B, men som sagt det är ett jobb i alla fall. 

    Maken har ännu inte fått napp, vilket är tur i oturen då vi ännu inte fått dagisplats. Vi är garanterad en innan 7 april tror jag det var, men man får dessvärre inga klara besked från kommun här uppe... :/ Jaja, det löser sig nog vad det lider. ;) 

    Det finns lite bilder i bloggen för er som är intresserade, men iom att jag varit död när jag kommit hem på kvällarna har jag inte hunnit ta bilder på varje rum. Vi är dessutom inte helt på det klara hur vi ska ha det i sovrummen. Just nu sover lillasyster på nedervåningen och vi och storebror uppe. Och det är inte helt optimalt. Sovrummet nere är för litet för att vår dubbelsäng ska gå in, men vi funderar på om vi ska köpa en mindre och flytta runt lite om ett tag. Då får E det stora sovrummet uppe och A det mindre och så har den gemensam lekyta utanför rummen i hallen där. Där leker de redan mycket tillsammans då vi ställt ut lekköket där ute. :)  


    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • prinsbus

    Hej på er alla!! 
    Hur går det för er Jakeline? Kommit till rätta?   Förstår att det inte är helt lätt att veta hur man bäst ska möblera sitt nya hus, det måste nog få ta lite tid. Vad tycker barnen om flytt och nytt hus då? Har de fått nån fsk. plats än?

    Hoppas ni alla hinner med att njuta lite av våren!   

  • jakeline

    Nu har kidsen börjat på förskolan här i området och trivs jättebra. :) Så skönt.  Vi har kommit i ordning och maken började jobba i måndags så nu kommer allt ordna sig. ;) Så skönt. trivs riktigt bra, måste jag säga. Det är verkligen ett helt annat tempo och man får lite mer tid att njuta. I like it! 


    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline

    Ja nu njuter vi riktigt! :) Just det... jag ska bli utgiven i sommar! :) Eller ja, ingen bok eller så, men jag var med i en novelltävling, och även fast jag inte vann fick jag vara med i antologin som förlaget ska ge ut. :) Känns rätt stort! 


    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Nani82

    Hej brudar länge sen nu! Vi har bott ett år lite drygt i vårt hus nu. Så börjar klia lite i fingrarna på att sätta lite mer personligprägel på huset eller vad det nu heter. ð???Nya tapeter i v-rum och kök känns som en bra början. Men än har inget hänt ha, ha... Utöver det så har W haft lite jobbigt med magen. Haft iof sen han var mini men ännu mer senaste månaderna. Så vi fick besöka farbror doktorn och fick lite magmeducin! Så nu hoppas jag på att han bajsar oftare än han gjort som lett till en ond cirkel.

    H ska få börja på W's dagis/förskola till hösten. Har inte hjärta att flytta W till dagiset nära oss. (Plus att dom byggt och donat på deras gård så där har dom knappt kunna vara ute.) Han vill börja 5-års grupp med sina "kompisar" så känns som en naturligare flytt nästa höst då han börjar 6-års. Han känner barn som ska börja där (gått på gympa med några och bor granne med en.). Så blir kanske lättare att flytta lillebror då oxå han hinner inte skapa kompiskontakter som W gjort. Inte på samma sätt. Så får väl köra lite extra ännu ett år.

    H hade en njurbäckeninflammation för ungefär ett år sen. Och efter lite utredningar så fick vi i veckan veta att han har en reflux på höger sida. Så nu väntar vi på att bli kontaktade från Uppsala där han ska opereras. Känns läskigt men skönt att han kan få det fixat. Låter som ett överdagen ingrepp oxå. Får ändå ont i magen inför sövning och sånt.

    Fortsatt hända en del i privatlivet som till och från är lite tungt. Det ljusnar på ett håll och då dyker nåt nytt upp. Plus att jag är värsta oroaren typ som finns så detta med H har varit jobbigt.

    Annars funderar jag på vad jag ska göra till hösten. Sökt skola eller yrkeshögskola som man blir byggproduktionsledare och den är 2 år och här på orten. Tänkte att jag kanske måste tänka "utanför boxen". Förskollärare är 4,5 år och mycket studieskulder, dålig lön och inte lediga lov. Sen vet jag inte om det är så kreativt att byta blöjor på 10 st under 2 år som det blev i höstas på vår avd. Man kan ju vara kreativ på andra jobb vet bara inte vilka. Ha, ha...Älskar att göra fina tårtor, men hallå jag vill inte baka bullar och kliva upp kl 4 typ. Jag gillar att dekorera dom! Ha, ha... Så tusan vad ska jag bli när jag blir stor??!! Ha, ha...

    Hur är det med er andra??

    Kram och Glad midsommar (fast det säger man kanske inte idag!)

  • Nani82

    Hej brudar!

    Känns som att vi aldrig pratar mer här. Så skapade en fb grupp som heter Lilla decembertråden -08 häng på där! Vore så kul att höras ibland igen! Men jag har bara en av er på min fb så kunde inte lägga till er där. Gör ett tappert försök att hitta er här, men gissar att många av er knappt kikar in. Hoppas hoppas vi ses på fb! ?? Kram

  • jakeline
    Nani82 skrev 2014-08-01 02:41:38 följande:

    Hej brudar!

    Känns som att vi aldrig pratar mer här. Så skapade en fb grupp som heter Lilla decembertråden -08 häng på där! Vore så kul att höras ibland igen! Men jag har bara en av er på min fb så kunde inte lägga till er där. Gör ett tappert försök att hitta er här, men gissar att många av er knappt kikar in. Hoppas hoppas vi ses på fb! ?? Kram


    jag hittade ingen. :( Kan du länka?
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • prinsbus

    Hej på er! (Om nu någon är här?)

    Jag försökte hitta fb-gruppen utan framgång... Sök gärna efter mig. IRL heter jag Maria Gundahl Moberg.
    Hej så länge!

Svar på tråden Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6