• Jennass

    FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!

    Här är den. Tråden som vi alla i BIM-tråden vill bli medlemmar i! Gravida och förväntansfulla! Prata graviditetskrämpor, förväntningar, glädjeämnen, nervositet, förlossning och allt härligt som hör till en graviditet! 

    VÄLKOMNA!


  • Svar på tråden FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!
  • Nitrogen

    Måste bara få skriva av mig lite, vet inte riktigt vart jag ska vända mig...

    Jag känner mig så otillräcklig som mamma ibland, min son sover jätte bra på nätterna och det är inget bråk alls. Han sover redan som 5veckor hela nätterna och jag klagar inte alls! Det värsta är dagarna, han kan ligga och sova jätte skönt och sen helt plötsligt vakna och börja skrika. Inget jag gör tycks hjälpa mer än låta honom ligga i famnen och jag går runt och vyssjar. Jag orkar inte gå och vyssja en hel dag, jag får inget gjort hemma och när dottern också är hemma så hinner jag ju knappt med henne mellan vyssjningarna.. Jag vet inte vad jag ska göra längre för inget jag gör verkar ju hjälpa, känner mig så hjälplös och bortglömd då alla verkar tro att en mamma klarar precis allt med sina egna barn. Pappan klarar av en liten stund att han gråter sen får han panik och lämnar över honom till mig. Det har gjort att jag inte ens ber om hjälp längre för jag vet att jag ändå kommer sitta där tillslut med honom i famnen.
    Jag ger ersättning och magdroppar för minifomen spyr han bara av, hjälp mig! Vad ska jag göra!?

  • linda 80

    Hejsan tjejer!
     Hur har ni det mitt i sommarn? Det var ett tag sedan jag var här inne. Man har inte lika mycket tid längre, dagarna rullar på med en väldig fart. Lilla Felicia e redan 5 och en halv månad och äter amt och har börjat förflytta sig lite lätt.... inget som är styrt från henne, men hon rullar runt och skjuter sig framåt med fötterna på något konstigt vis och när jag lämmnar henne för att sova eller om man behöver göra något i ett annat rum så ligger med huvudet åt ett helt annat håll.... Har nu kommit så långt att jag tycker att det är underbart att ha två härliga ungar. Det tog ett tag innan den känslan infirade sig..... Tyckte det faktiskt var skit jobbigt till en början... :( Men som sagt nu har vi äntligen landat och det känns som alla har hittat sin plats i familjen.  

    Hur går det för er andra?   

    Kramar till er! 

  • MajaMinnea

    Var verkligen hur längesen som helst jag senast tittade in här, men har tänkt på er alla. Grattis till alla nya bebisar och magar. Så spännande att läsa hur allt går för alla.

    Börjar äntligen komma in i rollen som mamma. Älskar oftast att vara mammaledig, dock kommer ibland känslan av att känna mig fruktansvärt ensam över mig. Manfred har nu hunnit bli 5 mån, världens snällaste och har redan fått två tänder. Vad hände med tiden egentligen? Konstigt nog saknar jag fortfarande att vara gravid, trots otroligt jobbig foglossning och en begynnande havandeskapsförgiftning. Funderar ibland på syskon men är rädd för att inte räcka till, hade från början tänkt två barn tätt men har tänkt om där.

    Nitro - hur fungerar det att bära Loke i sjal/sele lite på dagarna, min syster som också har en mycket ledsen och skrikig bebis har börjat "tanka" lite närhet varje morgon genom att bära runt på henne i sele. Kanske skulle fungera för dig också? En stor styrkekram till dig, hoppas det blir bättre snart.

  • Jennass

    Hallå tjejer!
    Tittar inte heller in här allt för ofta tyvärr, dygnet har för få timmar;)
    Här hemma flyter allt på jättebra, nya stjärnan Tim är 4,5 månader och Max blir 3 i september.
    Tycker att det mesta går oförskämt smidigt och någon tvåbarnschock har inte kommit över mig än. Tror det kanske beror på att jag fick en Förlossningsdepression efter Max fötts och den här gången mått väldigt bra psykiskt och fysiskt, och fokuserat på att fortsätta göra det. det var en oro jag hade, att må så dåligt igen, hemsk upplevelse, och är så glad att fått uppleva det här bebismyset från första sekunden. Men visst fan är det ett tufft arbete med två barn ibland, går inte att förneka, oftast är det treårstrotsen som spökar, herregud vilket humör de kan ha ibland, vart tog den snälla och beskedlige sonen vägen?!;) Tim är nöjd mest hela tiden och det underlättar..
    Tim har nyss börjat käka lite puréer och gröt, går finemang, men jäklar vad kladd det blir överallt, det hade jag förträngt;)

  • Nitrogen

    Det går mycket bättre med Loke nu! Bytt både mat och flaskor så allt känns bättre och vi stortrivs nu som tvåbarns föräldrar! Han har hunnit bli 3månader nu och jag funderar på att börja lite smått med smakisar då han inte riktigt verkar gilla den tunna ersättningen, visst han dricker ju och växer som han ska men när han får vitaminerna på sked så smaskar han och har sig och vill ha mer. Tror han är redo för smakisar nu men vill ändå vänta lite så magen hinner med också. Har hunnit byta barnvagn 1gång från P&T till en Emmaljunga city cross och sen en emmaljunga tvillingvagn för längre promenader med båda barnen. Det lutar mot ett byte igen, inte för att jag inte är nöjd med city crossen utan mer för att jag vill prova något nytt Yes jag är en barnvagnnarkoman!!

  • Jennass

    Nitro: samma här!!:) barbvagnsmissbrukare. Är inne på vagn 12 o 13;) men är helnöjd nu! Har en bugaboo cameleon och en chicco liteway till storebror Max när vi är ute på vift.

  • Nitrogen

    Jag är "bara" inne på nr7 och har då tre vagnar hemma så har förbrukat fyra st. Dom jag har nu är jag helnöjd med två av dom är dock projekt men fungerande projekt så det har kommit lite efter i kreativiteten. Ska försöka få till klädseln till tvillingkärran snart iaf, den andra har jag inte köpt tyget till än så det är dumt att börja där

  • Jennass

    Hallå i höstrusket! Hur mår ni allihopa? Hur går det med allas bebisar och barn? Här är allt bra, förkylningstider dock och båda grabbarna snorar och hostar, jag och maken också. Hur har ni gjort för att "komma i form" igen efter graviditeten? Jag tränar som en galning och räknar kalorier.. Ibland är det väldigt tröttsamt:-/ men men... Längtar efter att bli gravid igen i smyg, både jag och mannen vill ha ett tredje barn i framtiden. Om ett par år. Känns kul och spännande att veta att jag ska få uppleva hela den här magiska resan igen Kram!

  • linda 80

    Hej tjejer!!!!

    Nu var det verkligen länge sen jag var här inne.... men så började jag läsa lite av det vi skrivit tidigare och insåg att tiden har ju bara flygit iväg. Felicia fyllde två år för några veckor sedan!!! Hur är det med er alla? Här är det full fart, men tyvärr har barnen (framför allt Felicia) varit väldigt mycket sjuka Rynkar på näsan efter att hon började på förskolan. Trodde ju att hon skulle vara "van" med alla baskilusker o sånt eftersom hon var med o lämnade/hämtade storebror på förskolan från att hon var nyfödd... Men Ack vad jag trodde fel... 
    Hur går det för er? Skulle vara roligt att höra från er!

    Kram   Cool

  • Jennass

    Hej!!! Vad kul att nån skrev tiden har verkligen flugit iväg! Tim blir två om tre veckor! Och om fyra veckor föds en liten lillebror(!!!) hehe!
    Barnen har hållt sig hyfsat friska innan jul och så, Tims immunförsvar verkar ha stärkts av allt snor han utsatts för av sin storebror sitt första levnadsår! Haha!

    Undrar som Linda, hur går det för er andra?? Kram

Svar på tråden FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!