• hellokitty1

    lesotho

    Hej, är det nån här på Familjeliv som adopterat från Lesotho? Vad är era erfarenheter? Skulle vara spännande att höra lite.  
    Sen undrar jag också om någon hört mer om Zambia/AC?
     

  • Svar på tråden lesotho
  • skogstjejen19

    Jo men idag är medgivandet ålderslöst och man skriver bara till en önskan om ålder.
    Man ska alltid vara inställd på att det kan bli frågan om äldre barn än det man önskat, man har säkert möjlighet att tacka nej om man vill det.
    Vi vet inte när vi får hämta dom tyvärr.

  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-22 22:25:34 följande:
    Jo men idag är medgivandet ålderslöst och man skriver bara till en önskan om ålder.
    Man ska alltid vara inställd på att det kan bli frågan om äldre barn än det man önskat, man har säkert möjlighet att tacka nej om man vill det.
    Vi vet inte när vi får hämta dom tyvärr.
    Ok. Vi har ingen ålder på vårt medgivande heller men på AC sa de åt oss att det inte var ngn mening att önska syskon under 0-48 månader för att det aldrig kommer syskon som är yngre än så...??? Vad sa AC åt er?
  • skogstjejen19

    vi hade för ett eller två barn, AC sa inget om vilken åldern vi önskade, bara att om det blir 2 så blir det tvillingar, för något annat i den ålderna är inte möjligt, och tvillingar kommer det sällan, så ställ in er på 1 barn.
    Och 7 månader senare får vi besked om tvillingar
    Visst dom är äldre än våran önskan, men trots det våra barn, vi hade aldig kunna tänka oss att tacka nej, det är ju våra barn, det är dessa 2 vi väntar/t på

  • Enya70

    Våran längtan - är det ngt speciellt strul som gör att ni får vänta så länge på att åka och hämta era tjejer eller tar det generellt så lång tid mellan barnbesked och resa just i Lesotho?

  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-27 07:37:40 följande:
    verkar vara denna långa tid just nu
    Jag hörde från AC häromdagen detsamma att det kan ta väldigt lång tid mellan barnbesked och resa. Detta har faktiskt gjort att vi avvaktar att skicka våra papper till Lesotho nu och istället väntar på att få skicka dem till Colombia efter sommaren. Det är väldigt svårt att veta vad som går fortast men i Colombia tar det ca 6-18 månader för barnbesked men resan dit sker 6-8 veckor efter det så det känns lite säkrare för oss just nu.
  • skogstjejen19

    Ja du, just nu hade jag gjort lika, hade vi vetat att det skulle bli denna väntan på resa hade vi inte valt Lesotho, när vi fick chansen var det 10 månader från man skickade papperna till man var hemma med barn.
    nu är det ju snarare 10 månader mellan BB och RB.
    Men det är ett pilotland ännu och det tar tid innan dom får till rutinerna, så man kan bara hoppas att det blir bättring.

    Lyckatill
    Kram kram

  • Ålen returns
    lesoth skrev 2011-05-18 21:57:05 följande:
    Nej tyvärr inte hört något om resan.
    Kramis
    Ytterligare en månad har passerat- har ni fått RB? Jag hoppas innerligt!!!!
  • skogstjejen19

    Nix det har vi inte.


    Ålen returns skrev 2011-06-29 20:15:01 följande:
    Ytterligare en månad har passerat- har ni fått RB? Jag hoppas innerligt!!!!
  • Namaste72
    lesoth skrev 2011-07-01 08:48:18 följande:
    Nix det har vi inte.
    Åh vad jobbigt, hoppas att ni får höra något snart!
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Ålen returns

    Hoppas hoppas hoppas att ni vet något mer nu! Jag har tänkt mycket på er. Uppdatera oss gärna om du orkar. Kram

Svar på tråden lesotho