• HollyGolightly

    Urinvägsinfektion dagarna innan FET, hjälp!

    Hej! På måndag ska vi, om upptiningen inte går åt skogen, få tillbaka vårt frysta embryo (jag gjorde mitt första IVF-försök i januari, men det blev en MA). Idag kände jag rejäla känningar av urinvägsinfektion, och nu är jag livrädd att det ska sätta käppar i hjulet – någon som vet?

    Jag tänkte dricka mycket surt i helgen och hoppas att det lugnar sig, men vad ska jag göra? Ska jag säga som det är när jag kommer dit på måndag?

    Hjärnan säger ju att jag ska det just för att inte riskera något strul, medan hjärtat säger att jag ska typ ringa dagen efter införandet och säga att jag har känningar då så att ingen ska kunna hindra mig från att få tillbaka embryot ...
    Jag vill ju självklart inte riskera vår enda "eskimå", men inte heller tvingas vänta till efter sommaren (misstänker nämligen att det kan bli svårt att hinna med ett nytt försök innan semestrarna och jag ÅLDRAS ju).

    Nån som varit i samma situation och vet vad som gäller? Jag vet ju att det är vanligt med urinvägsinfektioner under graviditeten och att det går att få medicin då utan problem, men jag har inte lyckats googla mig till om man måste skjuta upp ett återinförande?

     

  • Svar på tråden Urinvägsinfektion dagarna innan FET, hjälp!
Svar på tråden Urinvägsinfektion dagarna innan FET, hjälp!