• Lilja10

    Bra mättande frukost?

    är det någon som vill ge mig tips på bra mättande frukost? Kan inte äta fibrer- så som havregrynsgröt, fiber flingor, grovt bröd osv. Ägg & bacon går bort, svårt med ägg på morgonen för magen.

    Tycker det är jätte svårt! Äter nu bara en macka ( ljust bröd), med skinka eller bara naturell yoghurt, som är jätte tråkigt! Bär kan jag ha i lite, men måste dela upp fibrerna under dagen. Tyvärr, annars får jag så ont i magen.

    Någon med tips?

  • Svar på tråden Bra mättande frukost?
  • Myran 08

    Hur är det med vitt fiber? Det är snällare mot magen och gör att den inte jobbar så hårt. 

    Pågen har fyrkantiga smörgåsar med vitt fiber.. dom är kanon goda.  

  • Lilja10

    vitt fiber? Visste jag inte fanns... ska kolla in det, tack!

    Helst skulle jag vilja bli av med brödet, inte så mycket kolhydrater.... Men vet inte hur magen tycker då..

  • Oförglömlig

    hur är det med nötter?  testa en lchf musli.

    nötter kokos mm.

    russin?

    kallskuret pålägg?  rostbiff skinka kolkon?

    gör kyckling i ugnen dagen innan och värm på=)

    stek upp tomater skinka och annat gott?

  • LaFontaine

    En smoothie då? Jag mixar yoghurt med en halv banan, en näve frysta bär, ett rått ägg (kan uteslutas med gör mig mättare) och en näve havregryn (som också kan uteslutas).

    Jag kan inte heller med fibrer, för mycket fett eller socker på morgonen. Då återstår ett vitt, osötat bröd med nåt trist pålägg. Dels är det rätt tradigt och dels höll jag mig inte mätt på det. På smoothien håller jag mig lätt mätt fram till lunch. Dessutom får jag i mig mer än om jag äter eftersom jag tycker att det är lättare att dricka på morgonen.

  • aprilmamma44

    Kesella lätt med lite funlight i, pumpakärnor och kokosflingor...mumma=)

  • Lilja10
    aprilmamma44 skrev 2011-08-30 21:10:20 följande:
    Kesella lätt med lite funlight i, pumpakärnor och kokosflingor...mumma=)
    DET lät toppen!!!! Ska köpas!
  • sara19841

    Vad kör ni för proteinpulver? Många som tipsat om att det är bra för att hålla sig mätt och hjälper för att bygga muskler också (försöker träna 1-2 gånger i veckan). Men verkar finnas ett så otroligt stort utbud... Hur vet man vad som är bra? 

  • Deeru

    Jag tar 4 msk Ghee (smör går också bra, men jag tål inte mp, därav Ghee)
    1 rått ägg
    lite vaniljpulver (inte vaniljsocker utan ren vanilj)
    lite havssalt (skippa om du har saltat smör i)


    Mixa med stavmixer i en hög behållare samtidigt som man häller i kaffe. Klart.


    Jätteskönt att kunna dricka frukosten för mig som har lite dålig aptit. Men är mätt från 8-13 ungefär.


    Går även att skippa kaffe och ha i kakao och sukrin och mixa med hett vatten = nyttig choklad.

    Det är betydligt godare än vad det låter. Man får inte ha fettskräck. Funkar toppen för mig som inte heller mår bra av fibrer.

Svar på tråden Bra mättande frukost?