• slangen

    medeciner o graviditet??

    Hej, jag o min sambo planerar att skaffa barn, men jag har problem med hjärtklappning o förhöjt blodtryck som läkare trots utredning inte hittat någon orsak till....    Äter i dag Seloken ZOC 50 mg 1 tablett om dagen och jag mår ganska bra i dag..

    Undrar om det finns någon här inne som vet om det går att äta det om jag blir gravid? 
     har någon ätit detta under gravidetet? o gick det bra då? eller ska jag sluta ta dom? 
     
      

  • Svar på tråden medeciner o graviditet??
  • Jag är bara jag

    Jag fick sluta med Seloken innan vi ens började försöka få barn för det ska man inte äta som gravid. Pindolol har dock samma effekt och är helt okey.

  • Jag är bara jag
    slangen skrev 2011-09-22 08:43:06 följande:
    tack!  åt du det under gravideten?? kanske ska ringa min läkare o byta då...
    Jag åt inget när jag var gravid (fick MA dessutom),men sen återkom jag till läkaren och sa att jag måste ha nåt,finns det inget och då sa ha att Pinolol-eller Vixen som det också kan heta- är en vanlig hjärtmedicin man just skriver ut för gravida med högt blodtryck/hjärtklappning. Om han bara sagt det från början,nu gick jag utan medicin i tre år! Du måste byta för Seloken är inte tillåtet under graviditet.
Svar på tråden medeciner o graviditet??