• Wavva

    Hjälp! Någon med mycket låg vilopuls? 43 typ...

    Nu vill jag inte veta om blodtrycket är lågt bara, utan vilopulsen...

    Var hos läkaren här om dagen eftersom jag är yr och mår illa ofta. Läkaren tog även pulsen och blodtrycket och upptäckte att pulsen var låg. Jag fick göra EKG vilket visade sig vara på 43 när jag inte pratade... Läkaren sa att om jag hade varit en gammal människa så hade jag fått pacemaker. Jag blev ju inte direkt lugnad efter det beskedet! Jag ska iaf göra dygns EKG om ett par veckor så får hon se hur hon går vidare. Jag lämnade prover oxå (men de tog inget på sköldkörteln som tydligen kan yttra sig såhär.)

    Finns det fler som jag, i 30 års åldern med mkt låg puls och lågt blodtryck dessutom???

  • Svar på tråden Hjälp! Någon med mycket låg vilopuls? 43 typ...
  • Anonym (Ida)

    Hur gick det sen? Jag har 53 i vilopuls och är orolig!

  • Anonym (pulsen)
    Anonym (Ida) skrev 2024-04-26 12:47:09 följande:

    Hur gick det sen? Jag har 53 i vilopuls och är orolig!


    53 är inget att oroa sig för. Det är helt normalt om du är ung och någotsånär vältränad. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (pulsen) skrev 2024-04-26 13:45:14 följande:
    53 är inget att oroa sig för. Det är helt normalt om du är ung och någotsånär vältränad. 
    Ja det är jag inte. Är snart 40 och inte vältränad alls men rör mig mycket så är väl normal. Brukar ha 60-65 i vilopuls men nu var det helt plötsligt 53 igår när jag lagt mig och höll på att somna. Kollade eftersom jag haft lite problem med hjärtrusningar tidigare och blivit nojig över det. Nu var den plötsligt låg i stället!! vet inte om det kan bero på att jag börjat med magnesium tillskott.
Svar på tråden Hjälp! Någon med mycket låg vilopuls? 43 typ...