• PAPPAiNORGE

    Familjeterapi, jag är rädd!

    Hej, som mitt namn säger så är jag en pappa i Norge, en blivande åtminstone, om allt stämmer så ska jag bli det runt den 26.Augusti. 

    Jag skrev tidigare ett inlägg, om hur förtvivlad jag var øver min sambos førändringar under graviditeten. Saker har inte blivit bättre, bara värre. Vi har flyttat ifrån varandra och vi pratar inte längre ihop. På Onsdag ska vi dock på Familjeterapi och jag vet inte riktigt vad exakt jag ska där, vad jag ska ställa før frågor eller vad jag egentligen vill rätta upp i, jag vill ha tillbaka hon men hon avskyr mig før saker jag gjorde efter vi flyttade ifrån varandra och efter vi faktiskt hade gjort slut! Kort sagt, jag hade inte sex med någon eller hånglade inte med någon, men vi SKREV. Hon fick reda på det och sedan dess har vi inte haft någon kontakt nästan. 

    Men i alla fall så tänkte vi att det är bra før barnet om vi går på familjeterapi innan Han kommer så att vi kanske klarar av att komma øverens när han väl är här.

    Men vad ska jag fråga?! Vad ska jag berätta før terapeuten, vad vill jag med det hela? Jag är rädd før det, rädd før att komma dit och inte få ut ett ord och skämma ut mig.. snälla hjälp!

  • Svar på tråden Familjeterapi, jag är rädd!
  • SatuSv

    Tråkigt att det har blivit så:/ När en kvinna är gravid så blir man lite förvirrad och får alla konstiga hormoner. Är själv höggravid. Men jag har också gått på familje terapi dock ensam eftersom jag har en envis sambo som inte tror på sånt.
    Det kommer att gå bra,terapeuten leder samtalen oftast,frågar och sånt. Sen är det ju jätte bra att berätta om sina tankar,sina känslor och lyssna på den andre.Det är jätte bra att ni sökt hjälp för man vill ju komma överens för barnets skull.
    Det är inget farligt eller så,jag kände mig bra efter varje samtal,skönt att få prata ut. Dock så hjälpte det inte mitt förhållande eftersom man måste ju vara två om att prata ut. Men vi har löst det och är fortfarande tillsammans.

Svar på tråden Familjeterapi, jag är rädd!