• Mandarina

    Uttråkad och rastlös på jobbet!

    Jag håller på att gå under. Jag är en person som gillar att jobba, ha att göra och arbetar bäst under press. När jag är på jobbet så vill jag jobba MEN på mitt jobb är det verkligen heikon-bacon! Chefen sitter i en annan stad, så ingen har koll på oss anställda, ingen går något, alla sitter och surfar hela dagarna, ingen orkar knappt svara i telefon, vi är överbemannade. Vi är 10 pers men skulle lika gärna kunna vara 5 pers. Detta är mitt andra jobb i rad som jag har så här.. det är för slappt, ingen koll på saker o ting och ingen bryr sig.
    Jag har försökt motivera mig själv men det är svårt, när ändå ingen kollar vad man gör, man får ändå ingen credd för det och det gör liksom ingen skillnad. Då blir det lätt att man själv blir förslappad, skiter i allt o gör inget eller får nåt gjort... jag vill inte ha det såhär, jag vill jobba när jag e på jobbet och behöver det för att må bra. Jag behöver känna att jag är duktig, att man gör något så att säga... som sagt, andra jobbet i rad jag har nu. Bytte från det förra för jag kände sådär... vete sjutton om man ska se sig om efter annat igen?! Känns ingen bra att byta jobb ofta.. man har ju hört att det inte är "bra" men vad ska man göra då?? att byta avdelning är inte aktuellt då det är inget som är mitt område så att säga... jag jobbar inom försäljnng idag och funderar på att kanske gå över till ekonomi-området igen. Det som jag är utbildad till. För så som jag har det idag mår jag inge bra. Ok att det e soft att surfa på arebtstid men att sitta o surfa 7 av 8 timmar e inte jättekul. När jag e på jobbet så vill jag jobba... ibland undrar jag om det är mig det e fel på..?? eller väljer jag fel jobb?? Lätt att man börjar tvivla på sig sjäv...

  • Svar på tråden Uttråkad och rastlös på jobbet!
  • Mandarina
    Orcha skrev 2012-12-11 19:39:15 följande:
    Knipövningar är ändå uppskattat...
    Haha. Sant!
  • arianne03

    Finns det nån chans att du skulle kunna ta upp allt det du skriver med dig chef? Typ göra en sjukt ambitiös plan för vad du vill uppnå, och att du kommer behöva feedback etc..
    Borde både vara bra för karriären och ge dig mer (vettigt) att göra.

  • Mandarina
    arianne03 skrev 2012-12-12 09:18:43 följande:
    Finns det nån chans att du skulle kunna ta upp allt det du skriver med dig chef? Typ göra en sjukt ambitiös plan för vad du vill uppnå, och att du kommer behöva feedback etc..
    Borde både vara bra för karriären och ge dig mer (vettigt) att göra.
    Har ju redan framfört till min chef att jag e sugen på nya utmaningar om det skulle dyka upp nåt i företaget. Har sagt det ett par gånger men som det ser ut nu så händer inte så mkt, inga nya tjänster på g eller så. Visst kan ju byta avdelning men den andra avdelningen e inte alls lockande, e lite av en support o det är jag inte intresserad av.
    Känns inte som jag vill säga: ja jo, vi har ingenting att göra o surfar hela dagarna, kan du ge mig nåt att göra?
  • Yelinak

    Är du så lättrörlig så är det väl bara att söka nya jobb och öka din lön på kuppen.
    Jag har själv så tråkigt att jag nästan svimmar ibland, men vågar inte byta jobb.
    Att slappa några dagar ibland efter att man jobbat hårt och blivit klar med något projekt
    känns ju bara skönt och lättförtjänt. Däremot om man jobbat 1-2 timmar per dag och slöat resten det
    senaste året så längtar man inte direkt till jobbet längre.

  • Mandarina
    Yelinak skrev 2012-12-12 10:05:07 följande:
    Är du så lättrörlig så är det väl bara att söka nya jobb och öka din lön på kuppen.
    Jag har själv så tråkigt att jag nästan svimmar ibland, men vågar inte byta jobb.
    Att slappa några dagar ibland efter att man jobbat hårt och blivit klar med något projekt
    känns ju bara skönt och lättförtjänt. Däremot om man jobbat 1-2 timmar per dag och slöat resten det
    senaste året så längtar man inte direkt till jobbet längre.
    Grejen har varit att jag inte vågar byta..utan snarare "är det ok att byta"?  Man har ju hört att det inte är bra att byta jobb för ofta. Nu har jag iofs inte gjort det heller direkt, vart på mitt nuvarande 1,5 år, jobbet innan 1 år och jobbet innnan det över 3 år. Men ändå...

    precis.. hellre att ha massa att göra o sen kunna slappa nån dag men att slappa hela dagarna och känna sig onyttig/oduktig  känns inge bra alls.. tycker det är chefens jobb att styra upp o se till att sånt här funkar.

    Bara trist då jobbet e en så stor del av ens liv... o då e det viktigt att man känner att man "jobbar" så att säga.
  • Mandarina

    Har blitt kallad på intervju för ett jobb jag sökt!!

  • Orcha
    Mandarina skrev 2012-12-13 08:35:30 följande:
    Har blitt kallad på intervju för ett jobb jag sökt!!
    Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Mandarina

    Ja nu blev jag ju supertaggad för att faktiskt byta jobb... varför vara kvar här när jag inte mår bra av det liksom.

  • Man44

    Känner tyvärr igen mig i vad du skriver. Har egentligen aldrig förstått hur "alla andra" kan vara så stressade och ha så mycket att göra när jag själv tycker jag har för lite :(
    Jag är ju "snabb", gillar att göra det jag ska göra direkt och i och med det så blir jag klar långt innan arbetsdagen..

    Väldigt frustrerande faktiskt.

     

  • missmadde

    Vad sjutton jobbar ni med som har det så soft? :D

  • mqt77

    Ser att det var ett tag sedan någon skrev i denna tråden men jag testar ändå.
    Jag heter Sara och är frilansskribent. Just nu håller jag på med en artikel som handlar om hur man påverkas av att under en längre tid vara uttråkad och understimulerad på arbetet, eller i livet i stort. 


    Jag söker personer att intervjua som har upplevt detta. Kanske någon som har blivit deprimerad av det men som tagit sig ur det och hittat en sysselsättning som ger mening. 

    Om du känner igen dig och kan tänka dig att svara på några frågor, skulle jag bli jätteglad om du skrev här. Tack på förhand! 

Svar på tråden Uttråkad och rastlös på jobbet!