• linasägerhej

    Fråga till er som satte tillbaka 2 ägg men fick ett barn:

    En fundering jag har.. Är gravid ( Tjohoo. ) i vecka 5. 4+4 Satte tillbaka 2 fyrcelliga och nu funderar jag såklart på om det är en eller två där inne. Min fråga till er som satte in två men fick ett barn är om det hände ngt speciellt? Jag fick tex en rosa flytning rd 11. Kan det vara ena ägget som inte tog tro? Och mår man alltid extra dåligt vid tvilling- graviditeten? Jag mår nämligen rätt ok! :)

  • Svar på tråden Fråga till er som satte tillbaka 2 ägg men fick ett barn:
  • Saga03

    Hej ! Jag satte in 2 ägg som resulterade i 1 barn.Har för mig att man kunde konstatera ganska så snabbt att bara ett ägg tagit sig.Jag hade blödningar fram till v,14.Mådde väldigt bra hela graviditeten men födde som sagt 1 barn inte 2.Mådde pyton graviditet nr 2 ( 1 barn igen)så det är nog högst individuellt hur man mår..Lycka till

  • Saga03

    Tack håller mina tummar att allt går vägen..Kan tillägga att min Ivf resulterade i en pojke som idag är 13 år gammal och han var sannerligen värd att kämpa för..barn utan nr 2 kom som en extra bonus på naturlig väg och tillför livet lika mycket glädje :)

  • enäggs81

    jag fick tillbaka 1 ägg men blev ändå två. enäggs! I början mådde jag bra förutom som mensvärkar-växtvärk. Hade blodblandade flytningar i v.4/5.....

  • linasägerhej

    Tack LillaVanilla! :) Enäggs, häftigt!! Antar att ni blev Aningens förvånade :)) Både jag och min Karl är rörande överens om att det bara är en. Självklart är det det smidigaste och det är ju ETT kärleksbarn vi kämpat för i alla år.. Men samtidigt är man ju någonstans aningens undrande över varför inte den andra klarade sig. En gravid kvinna som kämpat länge måste vara bland världens lyckligast va? :)


    Saga03 skrev 2013-04-13 19:48:34 följande:
    Tack håller mina tummar att allt går vägen..Kan tillägga att min Ivf resulterade i en pojke som idag är 13 år gammal och han var sannerligen värd att kämpa för..barn utan nr 2 kom som en extra bonus på naturlig väg och tillför livet lika mycket glädje :)

    Saga03 skrev 2013-04-13 19:48:34 följande:
    Tack håller mina tummar att allt går vägen..Kan tillägga att min Ivf resulterade i en pojke som idag är 13 år gammal och han var sannerligen värd att kämpa för..barn utan nr 2 kom som en extra bonus på naturlig väg och tillför livet lika mycket glädje :)

    Ja det är ju så coolt! Precis Ingenting är omöjligt!! Underbart! :)
  • EEJ

    Satte in två blastocyster som resulterade i en bebis i magen (v.22 idag). Kände tid

  • EEJ

    Men jösses.....

    Kände tidigt att "bara" en fastnat. Hade en liten liten blödning i v 4+

  • Lucy82

    Hej! Hur har det gått? Vet du om det blir en eller två? Jag fick också två insatta, en 8 cellig och en 10 cellig. Är bara i vecka 5 ännu (4+3). Spännande ska det bli på vul om några veckor. Men magkänslan säger att det är en!

  • linasägerhej

    Lucy: Det är en kvar! Fick se en liten klump med ett pickande hjärta igår på 7+3. Galet overkligt :) Håller tummarna för dig och att du får det du vill ha :)

  • Lucy82
    linasägerhej skrev 2013-05-04 05:21:17 följande:
    Lucy: Det är en kvar! Fick se en liten klump med ett pickande hjärta igår på 7+3. Galet overkligt :) Håller tummarna för dig och att du får det du vill ha :)

    Åh grattis! Det måste ha varit fantastiskt att få se ett litet hjärta! Jag ska på ul nästa fredag, är då på 5+6. Lite tidigt kanske, men jag hoppas att få se om det är en eller två iaf!
  • Tuttiluttan

    Hejhej! Jag fick oxå 2 återfört efter 3 ICSI. Bara ett tog sig. Har inte haft ngr blödningar eller andra symptom på att ett blev missfall eller vad man ska säga. Det bara försvann liksom, läkaren sa att de inte va ovanligt att ett tog och de andra försvann utan ngr symptom.

    Går in i v19 imorgon

Svar på tråden Fråga till er som satte tillbaka 2 ägg men fick ett barn: