• Grodan02p

    Jobbig situation

    Jag vet inte vad jag skall göra jag är så ledsen. Min man känner sig undanskuffad och osynlig i vårt barns liv. Hen är 7 år idag och jag kan allt medge att hen är mammakär, men idag är det riktigt illa. Han skall vara pappaledig 1 vecka före den riktiga semestern och han skall säga till på jobbet imorgon att han inte vill vara hemma med hen. Han skall även flytta vår gemensamma semester så att hen och jag får semestra ensamma.  Det är inte roligt - både hen och jag är otroligt ledsna. Han sade även idag att han funderar på att flytta pga hen och det sade han rakt i ansiktet på hen. Jag sitter mitt emellan men jag tycker inte att det ok att lasta ett barn för något sådant stort beslut. I 7-års åldern så händer ju det en hel massa i både kropp och själv så kan vara jobbigt och då får han inte lasta hen med ännu mer. Jag vet inte vad jag skall göra så här ledsen har jag inte varit på många år...... Jag tycker att vi borde gå och prata med någon men han totalvägrar......

  • Svar på tråden Jobbig situation
  • Annaïck

    men varför gör han inte precis tvärtemot??? Det är ju han och barnet som ska aka iväg ensamma en vecka och göra nagot roligt ihop. Han kan väl inte bara ge upp sa där!!!

  • Grodan02p

    Ja nu har nog situationen ändrats lite grann i alla fall. Vi har pratat och gråtit om vartannat och förhoppningsvis så har vi kommit fram till något bra. Han har insett att det inte går att ge upp sådär:)

Svar på tråden Jobbig situation