• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffe eller te?
  • LillGris
    fluu skrev 2013-10-15 16:38:35 följande:
    Måste fråga här med....

    De flesta kaffedrickare jag känner säger att de i början tyckte att kaffe smakade apa, men att de "tränade upp sig" till att gilla smaken och sen var fast? Var det så för er med? Samma säger öldrickare.



    Nja, jag gillade inte svart kaffe i början men med mjölk gillade jag det. Nu avskyr jag kaffe med mjölk..
  • fluu
    LillGris skrev 2013-10-15 19:01:13 följande:


    Nja, jag gillade inte svart kaffe i början men med mjölk gillade jag det. Nu avskyr jag kaffe med mjölk..
    Hört många säga så ;) Själv förstår jag inte varför man fortsätter att dricka när man inte gillar det. Dricker inte kaffe eller alkohol av den aledningen ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LillGris
    fluu skrev 2013-10-15 22:07:57 följande:
    Hört många säga så ;) Själv förstår jag inte varför man fortsätter att dricka när man inte gillar det. Dricker inte kaffe eller alkohol av den aledningen ;)



    Haha men jag gillade det, om det var mjölk i, det brhövde jag inte vänja mig vid :) sen blev jag gravid och spydde som en gris av kaffe med mjölk, så då blev det svart ;)
  • Juronjaure
    LillGris skrev 2013-10-15 19:01:13 följande:


    Nja, jag gillade inte svart kaffe i början men med mjölk gillade jag det. Nu avskyr jag kaffe med mjölk..
    Samma här. Slutade med mjölk när jag blev vegan, och led av svart kaffe ett tag innan jag vande mig. Prövade med mjölk igen när jag slutade vara vegan och tyckte att det smakade för jävligt...
  • LillGris
    Juronjaure skrev 2013-10-15 22:19:19 följande:
    Samma här. Slutade med mjölk när jag blev vegan, och led av svart kaffe ett tag innan jag vande mig. Prövade med mjölk igen när jag slutade vara vegan och tyckte att det smakade för jävligt...



    Mm jag råkade ta sambons kaffekopp idag, med mjölk, ingen hit direkt :/ eller som min käre far som petade ned två sockerbitar i mitt kaffe, uck!!
  • Juronjaure
    LillGris skrev 2013-10-15 22:23:54 följande:


    Mm jag råkade ta sambons kaffekopp idag, med mjölk, ingen hit direkt :/ eller som min käre far som petade ned två sockerbitar i mitt kaffe, uck!!
    Hellre inget kaffe än kaffe med socker...Ewwww...
  • nozpa

    Kaffe. Och gillade kaffe med mjölk och socker i när jag var yngre. Efter en mild överdosering av sockret så kunde jag inte dricka det mer. Så då blev det kaffe med mjölk, och så dricker jag det fortfarande. Kan dricka det svart, men fick sådan magkatarr av det "förr" så jag chansar helst inte. Någon kopp då och då..

    Dricker nog ganska mycket kaffe gissar jag på. 4-10 koppar/dag. 

  • cloudberry79

    Både och! Dricker både kaffe och te på samma sätt; Med mjölk, utan socker. Aldrig fruktte, utan bara kryddteer, tex Chai eller Earl Grey.


    (M)amma till V -07 och E -12
  • LillGris
    Juronjaure skrev 2013-10-15 22:25:07 följande:
    Hellre inget kaffe än kaffe med socker...Ewwww...



    Verkligen!!
Svar på tråden Kaffe eller te?