• Mikaela88

    Inge p-piller, ingen mens?

    Behöver lite råd.
    Jag och min sambo försöker skaffa barn.
    Slutade med mini-p i juni. Men ingen mens än.
    Har gjort ÄL test och de har vart positivt.
    Men gravtest negativt. 
    Vet inte om jag ska vänta lite till eller om jag ska uppsöka mvc.
    Nån som har vart med om detta? 
    Börjar undra vad de är som händer med kroppen.  

  • Svar på tråden Inge p-piller, ingen mens?
  • Jacqueline

    Vadå är ÄL tester positiva hela tiden eller hur menar du?Jag hade nog ringt och förklarat läget och bett om hjälp.

  • Mikaela88
    Jacqueline skrev 2013-11-23 00:35:36 följande:
    Vadå är ÄL tester positiva hela tiden eller hur menar du?Jag hade nog ringt och förklarat läget och bett om hjälp.<All

     Jag menar att de har vart de när jag har testat. Har inte riktigt koll men testar lite när som.
  • SussLuss
    Mikaela88 skrev 2013-11-23 00:32:28 följande:
    Behöver lite råd.
    Jag och min sambo försöker skaffa barn.
    Slutade med mini-p i juni. Men ingen mens än.
    Har gjort ÄL test och de har vart positivt.
    Men gravtest negativt. 
    Vet inte om jag ska vänta lite till eller om jag ska uppsöka mvc.
    Nån som har vart med om detta? 
    Börjar undra vad de är som händer med kroppen.  
    Hej! 
    Det var ett tag sen Du skrev detta. Undrar mest hur det har gått för dig?

    Är i ungefär samma sits som dig just nu...
    Jag slutade med Cerazette slutet av december 2013 och försöker bli gravid. Inget som händer dock...
    Förra månaden fick jag liten blödning enbart på morgonen, som varade i 4dgr. Efter detta har det inte kommit något och jag har tagit gravtest som visade negativt...

    Sedan har jag läst att det kan ta ett tag tills mensen kommer igång igen efter cerazette, i vissa fall upp till 1 år. Vilket jag verkligen inte hoppas att det blir så för mig... :(

    När började du ta ägglossningstest? Jag tänkte ta det nu i veckan för att se ifall jag har någon ÄL även om jag inte har fått min "riktiga" mens...

    Har känt mig "skengravid" under januari månad, men det var mest pga Cerazette stoppet. Och haft en del symptom under dessa månader som har gått sen stoppet, men det är fortfarande negativt på gravtesterna...

    Bör man vara orolig? 
  • Mikaela88

    Hej.
    Det har inte hänt så mycket för mig.
    Hade en liten blödning i januari.
    Har även tagit äl test som va positiv. Men grav test negativt. Har inte fått någon mens sen dess. Har också känt mig sken gravid.
    Förstår dig frustration. Har den med.
    Jag började väl med äl test nån gång i höst. Men vet inte om ja litar på de längre. Kunde typ ta ett test varannan vecka o de va positivt hela tiden.

    Äter folsyra varje dag för att hjälpa kroppen. Finns recept fritt på Apoteket. De är även bra sen när man blir gravid.

    Ska ta kontakt med sjukhuset har jag tänkte. Men är osäker på vart jag ska vända mig.
    Gyn eller mvc. Vet du de?

    Orolig behöver du inte vara. De kan ju som sagt ta en tid. Många säger att man inte ska tänka på de. Så kommer de. Men man har liksom en längtan inom sig. Då blir svårt.

  • SussLuss
    Mikaela88 skrev 2014-04-01 21:49:51 följande:
    Hej.
    Det har inte hänt så mycket för mig.
    Hade en liten blödning i januari.
    Har även tagit äl test som va positiv. Men grav test negativt. Har inte fått någon mens sen dess. Har också känt mig sken gravid.
    Förstår dig frustration. Har den med.
    Jag började väl med äl test nån gång i höst. Men vet inte om ja litar på de längre. Kunde typ ta ett test varannan vecka o de va positivt hela tiden.

    Äter folsyra varje dag för att hjälpa kroppen. Finns recept fritt på Apoteket. De är även bra sen när man blir gravid.

    Ska ta kontakt med sjukhuset har jag tänkte. Men är osäker på vart jag ska vända mig.
    Gyn eller mvc. Vet du de?

    Orolig behöver du inte vara. De kan ju som sagt ta en tid. Många säger att man inte ska tänka på de. Så kommer de. Men man har liksom en längtan inom sig. Då blir svårt.
    Tack för ditt svar!
    Tråkigt att du inte har fått något plus ännu.. :( Konstigt att du har positivt ÄL och ingenting händer därefter?

    Jag kommer kontakta BB Sthlm där jag har varit i kontakt med en barnmorska i samband med mina tidigare minipiller. Får se ifall hon kan hjälpa mig med detta... 
    Tycker att du borde kontakta en barnmorska snarast för att få hjälp! Hoppas att det händer något snart för din och min del.

    Den blödningen du hade, var det mens? Hur länge varade den? Var den ungefär som min, att det enbart kom på morgonen i fyra dagar ungefär?

    Folsyra tar jag sedan en månad tillbaka, glömmer ibland att ta dessa tyvärr.. :/

    Det är verkligen svårt att inte tänka på det, som du skriver... 
    Håll mig gärna uppdaterad så gör jag detsamma så får man väl se ifall det blir något positivt snart :)

    Tack igen för ditt svar!
  • Mikaela88

    Då får jag se till o fixa de. Man vill ju veta om nåt är fel så man kanske kan göra nåt åt de.
    Jag hade mens då. De vara i en vecka.
    Typ första gången man längtar att få den.
    Du får ställa den där du alltid ser den så du kommer i håg att ta de lilla pillret.

    De man e lite nervös över är ju om barnmorskan säger att man ska vänta lite till. Man vill inte vänta mer.
    Men de kommer ju som sagt. :)

  • Mikaela88

    Nu har jag vart i kontakt med gyn och dom sa att de är bara o vänta tills det har gått ett år. De är då dom kommer att starta en utredning på både mig och min sambo.
    Jobbigt o behöva vänta så länge. Men har bara 3 månader kvar. Men man skulle höra av sig efter sommaren. För under sommaren har dom inte resurser till att starta en utredning.

    Hur går de för dig?

  • Cimka

    Hej. Är i samma situation som er. Har dock väntat sen januari 2013 på att mensen ska komma tillbaka. Bokade tid hos privat gyn och var där denna veckan. Fick primolut Nor utskrivet vilket ska "lura" kroppen att det är dags för mens. Ska äta dessa i tio dagar så får vi se om det händer något. Hoppas ni får hjälp inom kort, för denna väntan är fruktansvärt jobbig.

  • Cimka

    Kan tillägga att jag också fått positivt på ÄL- tester med ojämna mellanrum. I somras fick jag även positivt på grav-test, inkl digitalt. Alla har så klart varit falska så jag har nu lagt ner testandet. Blir dyrt i längden :). Tar tempen varje morgon, men den hoppar upp och ner som den vill, vilket speglar att det är obalans i kroppen. Hoppas hoppas att Primoluten ska funka.

  • Mikaela88

    Hej.
    Ok va spännande.
    Kanske är lite privat men kunde dom ge någon anledning om varför du ingen mens har fått?
    Precis äl test känns som ren skit. Man får upp hoppet sen blir de liksom inget mer. ð??¡
    Hoppas allt går bra för er. :)

  • Cimka

    Nejdå, det känns inte för privat. Fick inte någon direkt anledning, mer än att hormonerna har fått mina äggstockar att "somna riktigt djup" :) Fick även göra ett vul och där kunde hon se att det var inget som tydde på att ägglossning skulle ske. Var det en privat gynmottagning som nekade dig hjälp innan ett år gått? Kan vara ett tips att prova annars :)

  • Mikaela88

    Ok. Man tror ju verkligen inte att de ska ta så lång tid för att de ska komma i gång efter man har slutat med de. P stav kan man ju förstå.
    Jag pratade med gyn på sjukhuset.
    Får testa att ringa till en privat. Kan ju gå snabbare om man har tur. Känns lite som om att man har väntat tillräckligt.
    Jag känner iaf att åldern tickar i väg. Skulle vilja ha mina 2-3 barn innan jag blir 30. Bara 4 år kvar. :p

  • Cimka

    Hoppas det går bättre hos privat gyn för dig :) Jag har nu ätit Primoluten i 6 av 10 dagar. Tempen har skjutit i höjden så jag hoppas det är ett tecken på att det funkar. Baksidan är just att jag är varm sm f*n. Kan knappt sova, men funkar det är det ju klart värt det :)

Svar på tråden Inge p-piller, ingen mens?