• Anonym (inga vänner)

    27 och inga vänner

    Hej!

    Jag är en 27 årig kille som inte har några vänner alls.. En vän utnyttjade mig för pengar.. Tänker inte gå in i detalj på hur här.. Mår extremt dåligt över detta.. För några veckor sedan så var det dags för en annan vän att svika mig.. Han sa att han skulle ringa men gjorde aldrig det och nu har det gått några veckor.. Har hänt flera gånger så ingen engångsföreteelse.. Har nu brutit kontakten med alla andra också... orkar inte mer.. Alla sviker mig i alla fall..

    Är även deprimerad och alla dessa händelser har lätt till att jag utvecklat social fobi.. Har dock ett bra jobb och karriär men känner att det inte är allt.. Lika bra att isolerar sig från alla och inte göra ett skit.. Säga upp sig från jobbet också.. Börjar gå dåligt där också så snart får man väl sparken i vilket fall som helst..

    Funderar även på att köpa någon sportbil och köra in i någon bergvägg. Då får man ju ha lite kul innan man dör i vilket fall som helst.. Ingen skulle ändå bry sig så varför ens finnas..

  • Svar på tråden 27 och inga vänner
  • Anonym (ojdå)

    Ojdå! Stanna inte hemma för länge, för sitter du hemma (isolerad) kan det bli ännu jobbigare. Vad säger de på din vårdcentral, när du berättar om dina problem för dem?

  • z88
    Anonym (ojdå) skrev 2014-01-15 20:20:20 följande:
    Ojdå! Stanna inte hemma för länge, för sitter du hemma (isolerad) kan det bli ännu jobbigare. Vad säger de på din vårdcentral, när du berättar om dina problem för dem?
    Har inte berättat något för dem ännu i alla fall. Försöker ta tag i detta själv så får vi se hur det går. Har gått med i en förening. Är möte för nya medlemmar nu på lördag. :) En kompis har också lovat att höra av sig..
  • z88
    Anonym (ojdå) skrev 2014-01-15 20:20:20 följande:
    Ojdå! Stanna inte hemma för länge, för sitter du hemma (isolerad) kan det bli ännu jobbigare. Vad säger de på din vårdcentral, när du berättar om dina problem för dem?
    Borde nog prata med dem! Ska gå till arbetet nästa vecka så jag inte blir isolerad allt för länge. I dagsläget känns det inte som jag har någon lust att göra något, är nog där största delen av problematiken ligger.. Fungerar utmärkt i sociala sammanhang (även om jag tycker det är jobbigt) men är just bristen på riktiga vänner och "vänner" som sviker än som gör att man inte orkar något.

    Känns svårt och hopplöst.. Kunde inte sova något i natt så var därför jag sjukskrev mig.. Nu vet min chef att jag mår dåligt också men han var förstående i alla fall och tyckte att jag skulle sjukskriva mig så problemen inte blir värre.. Men tror faktiskt problemen blir värre.. Skulle nog vara bättre att arbeta..
  • z88
    Anonym (Ellie) skrev 2014-01-11 16:55:58 följande:
    TS: Var i landet bor du? Jag har också förlorat vänner, som jag trodde skulle finnas kvar för alltid. Har dock inte tappat tron på att finna nya! Många är ju ensamma eller trötta på sina gamla bekantskaper! Det skulle vara kul att höras, jag finns i södra Sverige och är i din ålder. Sök hjälp om dina depptankar inte ger med sig! Ta hand om dig.

    Mvh!
    Bor i Göteborg! Det ska jag göra! :) Bara att skicka ett PM!
  • kvinna 34
    Anonym (inga vänner) skrev 2014-01-11 01:45:03 följande:
    Hej! Jag är en 27 årig kille som inte har några vänner alls.. En vän utnyttjade mig för pengar.. Tänker inte gå in i detalj på hur här.. Mår extremt dåligt över detta.. För några veckor sedan så var det dags för en annan vän att svika mig.. Han sa att han skulle ringa men gjorde aldrig det och nu har det gått några veckor.. Har hänt flera gånger så ingen engångsföreteelse.. Har nu brutit kontakten med alla andra också... orkar inte mer.. Alla sviker mig i alla fall.. Är även deprimerad och alla dessa händelser har lätt till att jag utvecklat social fobi.. Har dock ett bra jobb och karriär men känner att det inte är allt.. Lika bra att isolerar sig från alla och inte göra ett skit.. Säga upp sig från jobbet också.. Börjar gå dåligt där också så snart får man väl sparken i vilket fall som helst.. Funderar även på att köpa någon sportbil och köra in i någon bergvägg. Då får man ju ha lite kul innan man dör i vilket fall som helst.. Ingen skulle ändå bry sig så varför ens finnas..

    Gör likadant tillbaka ett hett tips .(-:
  • Anonym (alone 2)

    Känner igen mig i det ni berättat om i tråden. Jag är en 26- årig kvinna, har en liten son också=). Har alltid känt mig ensam o utanför, annorlunda helt enkelt. Har idag 2 riktiga vänner som jag kan prata med, men vi träffas väldigt sällan eftersom vi bor så långt från varandra. Har gått hos psykologer sen i tidig tonår, bl.a för mon sociala fobi o lite andra familjeproblem. Det har hjälpt från o till, men i slutändan har jag bara kvar den där tomhetskänslan . Nu är jag inne i en depressionsperiod så det blir att ringa vc o boka tid igen . När ska man få ett liv man är nöjd, glad o trivs med sig själv i? Kämpar vidare för min sons skull

  • Anonym (ojdå)
    z88 skrev 2014-01-15 20:47:39 följande:
    Har inte berättat något för dem ännu i alla fall. Försöker ta tag i detta själv så får vi se hur det går. Har gått med i en förening. Är möte för nya medlemmar nu på lördag. :) En kompis har också lovat att höra av sig..
    Ta inte tag i det själv. Du skulle ju inte själv försöka spjäla ett brutet ben och sedan ta några pinnar i skogen att använda som kryckor, eller hur? Försök att hitta en samtalskontakt via vårdcentralen, som du kan diskutera med, det tror jag på i alla fall. Det är alltid bra med stöd i sådana här lägen. Också bra med föreningen, men ibland kan det ta lite tid innan man får "kontakt" med personer man mött i föreningar, det kan ibland bli lite "ytligt" om man säger. Inget fel i det, men det är inte samma sak som att ha en långvarig djup vänskap med någon. 
  • Anonym (ojdå)
    z88 skrev 2014-01-16 05:42:18 följande:
    Fan vad falska mina "vänner" är.. Orkar snart inte mer..
    Vad hände?
  • z88
    Anonym (ojdå) skrev 2014-01-16 06:15:40 följande:
    Vad hände?
    Nu känns det bättre. Är jag som förstorar upp saker tror jag.. 

    Jag är samms med min bäste vän igen. Ska gå på fest imorgon om jag orkar.. Sedan på politiskt möte på lördag förmiddag..

    Har dock inte många vänner :(
  • Tia F

    Jag frågar igen:


    Är det någon mer som skulle vara intresserad av att vi möts på facebook i en sluten grupp? Jag fixar.


    =)


    Vore trevligt med några ansikten.


    z88 har svarat och ville vara med. Någon mer?

  • z88
    Tia F skrev 2014-01-16 15:21:36 följande:

    Jag frågar igen:


    Är det någon mer som skulle vara intresserad av att vi möts på facebook i en sluten grupp? Jag fixar.


    =)


    Vore trevligt med några ansikten.


    z88 har svarat och ville vara med. Någon mer?


    Bra initiativ! :) Är nog bra att promota den gruppen även i andra trådar!
  • Ninea
    Tia F skrev 2014-01-16 15:21:36 följande:

    Jag frågar igen:


    Är det någon mer som skulle vara intresserad av att vi möts på facebook i en sluten grupp? Jag fixar.


    =)


    Vore trevligt med några ansikten.


    z88 har svarat och ville vara med. Någon mer?


    Jag är intresserad!
  • Tia F

    Vad roligt.


    Ledsen om jag inte styrde upp något igår som jag hade nämnt. Drog på mig ett urskönt ryggskott när jag skulle ställa in kontorsstolen så jag var sängliggande :D


    Men idag så.

  • Tia F
    Ninea skrev 2014-01-16 20:48:58 följande:
    Jag är intresserad!

    Ninea, kan du PM:a mig ditt riktiga namn och förklara hur din bild ser ut så jag vet vem jag ska adda =)


    Har upptäckt att det inte går starta gruppen om man inte har någon att lägga till på en gång.

  • Ninea

    Ingen mer som är intresserad av en Facebook-grupp? Du behöver inte ha skrivit i tråden tidigare. :)

  • LadyInRed

    Ovänner är mer givande än "vänner" som ej ger raka svar frågor...


    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Anonym (Sorken)

    Tjena! sitter i samma sits, allltid känt mig ensam flyttade till ny stad för några års sedan, haft vänner men har lurat mig på hjälp i olika saker inte fått ett skit tillbacka en falskt tack kanske. lika less som du vill ba ta el kablen i Tak uttaget. finns ingen som är ärlig eller heder längre finns ingen att lita på. ända sättet att leva denna värd genom att ljuga och låsas. sånna jävla skit relationer då är jag hellre ensam. har varit i liv nu i 27 år, vet inte hur länge jag ska orka mer med denna skit. men en sak har jag lärt mig folk som är ärlig  dom bästa dom kan man alltid lita på oavestt ålder. i fråga sätt dom bara iaf man tar illa upp, men helt ärligt i regel är dom bäst.

Svar på tråden 27 och inga vänner