• Evelinawahlstrom

    Någon ung med Bf i augusti ?

    Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

  • Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • becaa

    BM idag, SFmått på 24 cm. Ok värden och sånt. Jag kan själv önska förlossning när jag ringer till växeln när det är dags!

    CFJB, Välkommen!

    Loppan, det jag varit med om är iallafall att det är du som meddelar jobbet. FK har aldrig skickat något till mitt jobb/min arbetsgivare!

    Har ni skickat in FP? Vi fick moderskapsintyget direkt efter RUL så vi har skickat in det, fått papperna tillbaka och skickat in alla uppgifter. Nu väntar vi på handläggningen.. dom är ju inte snabba direkt, tur man inte har någon stress!

  • Evelinawahlstrom

    Becca: skönt att du kan få åka dit du vill när de är dags :) Jag har skickat in moderskapsintyget i måndags. Jag fick k det förra torsdagen så fick detta lite senare :) Loppan: nej de är du som är skyldig att berätta det. Min nu sa att de är nått man lär berätta nu annars kan arbetsgivaren bli lite tagen på stolen då du förmodligen lär sluta om 3 månader. Bättre att säga nu. Vad har du för bf jag har glömt? Fcjb Välkommen! Vart i sverige befinner du dig? Vi tre som skriver är väldigt utspridda tråkigt nog.

  • Loppaan

    Har för mig att man behöver berätta två månader innan bf eller något? Får nog ta reda på lite närmre vad som gäller. Har bf 21 aug, blivit framflyttat fem dagar. Förstår att jag måste berätta snart, men jag har en arbetsgivare som ska få veta och även familjen jag jobbar hos. Antar arbetsgivaren i regel ska veta först, men känns samtidigt fel att gå till denne först. Men får aldrig tillfälle att prata med de vuxna i familjen jag jobbar hos. Stressade, plus att de ska ha en liten själv två månader innan. Känns sådär lägligt, därför jag drar mig för att berätta..

  • becaa

    Jag förstår att du tycker det är jobbigt men dom kommer bara glädjas med dig! Att du ska få barn är ju det bästa i världen sen om folk gillar eller inte gillar det är ju skit samma!!

    Var stolt över att du ska bli mamma :D

    Nu börjar jag känna att kroppen påverkas.. har redan gått upp 10kg, SF mått över den övre kurvan hos BM, det växer ruggigt snabbt men planar nog ut snart.

    Mitt livs första åderbrock har tittat fram :(, kanske Man får räkna med efter barn nr 2 så jag har beställt 4 par stödstrumpor :O hahaha.

    Annars mår jag och min kropp toppen! Fortfarande inte köpt mer än en bodysar, en möss asch en filt. Snart måste shoppingen starta på allvar!

  • Evelinawahlstrom

    Aa jag känner också att kroppen är på väg att få andra grav symptom. Får panik om kvällarna får enorma kramper i vaderna och ligger inte skönt för fem över. Lär gå upp och kissa om nätterna och jag tror jag lär börja med lite knipövningar. Vi ska shoppa loss så fort vi kommit in till rätta i våra nya bostad, längtar!

  • Loppaan

    Idag har vi köpt en barnvagn blev en Brio smile, ett demo ex som visats i butik. 4000 kr. Ungefär lika vad de kostar begagnade från privatpersoner, men vi får ju garanti o reklamationsrätt dock är sittdelen lila, lite skeptiskt om jag vill ha de om det blir en pojke, men man kan ju piffa med andra färger så det blir mer könsneutralt. Den lila färgen är underbar i alla fall

  • mikispikis90

    Jag går min sista föräldrarutbildning nu på tisdag :) månaden efter det är det dags för att besöka förlossningsavdelningen nidå??

  • Evelinawahlstrom

    Jag har föräldrar kurs den här månaden och nu på tisdag ska vi till förlossningen, Jag går i en grupp med unga som väntar barn. Känns skönt med tjejer i samma ålder!

  • Loppaan

    Ska gå föräldrakurs i juni och besöka förlossningen på onsdag var i tisdags hos BM och mötte magen och lyssnade på bebisen

  • Loppaan

    Ja o har förreste för några veckor sedan berättat om graviditeten på jobb också, skönt att ha det gjort. Magen går ej att dölja längre

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?