• Ozzy09

    Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

    Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

    Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

  • Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • TouchOfRed

    Hade nästan gett upp att kunna hitta ÄL innan nästa mens då inget med min kropp är sig likt efter mitt mf, men igår fick jag en smiley-gubbe på mitt cb digital ÄL-test! Äntligen!Skrattande Hoppas bara att vi lyckas så ett frö igen och att den lille/-a vill stanna kvar den här gången Hjärta

  • Mesakura

    Hej har inte varit så aktiv den senaste månaden men tänkte skriva nu.

    Vi fick ju lämna blod jag och fästmannen och hans svar har kommit tillbaka att allt såg bra ut, alltså inga avvikelser på kromosomer. Mina svar kommer nog i veckan.

    Men de senaste två månaderna har jag haft mens. Känns typ skönt på något sätt att få normal mensblödning som inte är en missfallsblödning.
    Skillnaden är så stor på dessa två fast de är lika mycket blod typ.

    Dock blir min mensvärk värre för varje månad så den här titthålsoperationen som jag funderar på kanske man skulle boka in.
    Jag har ju endo men aldrig fått bekräftat via titthål, bara genom ultraljud och det är inte 100% säkert då.

    Men har ju inte legat halvt medvetslös ännu så än så länge kan jag stå ut med smärtan:P Haha.

    Men har faktiskt inte tagit några gravtester sedan slutet av jan/början av feb.
    Man kanske skulle checka läget:P Man vet ju aldrig när mensen beter sig så som den gjort denna och förra månaden. Den är så himla sparsam. Nu i mars tex började den i tisdags med pyttelite brunt. Behövde inte ens ett trosskydd. Samma sak på onsdagen. I torsdags kom det blod, normalmycket. Behövde använda mensskydd fast när jag har tampong normalt blir den mellanstora ob comfort "full" efter typ 3-4 timmar. Så man känner att ops nu läcker det snart. Nu eftersom jag av vana byter tampong var 4 timme märker att den är så torr att jag knappt får ut den funderar på vad som är fel.
    Så var det iaf i torsdags. Sen i fredags så slutade typ mensen. Jaha tänkte jag????? Har sedan dess kommit endast brunt slem. Ytterst lite. Trosskyddslite.

    Känner mig nästan kränkt av min kropp. Ge mig mens eller ingen mens!!!!!!!!

    Ska nog ta det där testet imorgon. Har ett hemma sedan 2 månader tillbaka som jag sagt att jag ska ta vid utebliven mens. Det är typ så jag anser att detta är det.

    Och självklart för att jag skriver detta nu kommer det säkert en megamens imorgon:P

  • Mesakura

    Jag har fått mina provsvar nu! Det stod att de flesta var normala men att några hade avvikelser som kunde vara orsaken till mina upprepade missfall. Jag ska boka en tid och få en speciell tablett som tydligen ska hjälpa.

  • Anonym (32åringen)

    Skissade positivt igår. Inatt har jag knappt sovit pga sjuk smärta i magen. Orolig jag haft ettett MF. Hur vet jag och hur lång tid tar det innan ett MF är över och jag kan göra ett test för att se om jag haft ett MF eller är gravid (kissar fortfarande positivt idag).

  • carolinheiner
    Anonym (32åringen) skrev 2015-04-06 09:33:18 följande:

    Skissade positivt igår. Inatt har jag knappt sovit pga sjuk smärta i magen. Orolig jag haft ettett MF. Hur vet jag och hur lång tid tar det innan ett MF är över och jag kan göra ett test för att se om jag haft ett MF eller är gravid (kissar fortfarande positivt idag).


    Bara för du har ont i magen betyder inte de att de e missfall.. Blöder du? Om inte så se dig själv som gravid.. Eller boka tid hos bm å prata om din oro..
  • Anonym (32åringen)
    carolinheiner skrev 2015-04-06 10:51:31 följande:

    Bara för du har ont i magen betyder inte de att de e missfall.. Blöder du? Om inte så se dig själv som gravid.. Eller boka tid hos bm å prata om din oro..


    Nej blöder inget (än). Smärtan inatt var så otroligt mkt värre än mensvärk. Hoppas det är ngt jag ätit men klart oron finns där över ett MF. Är bara i v 4
  • Marie14

    Hoppar gärna in här.
    Fick mitt andra missfall förra veckan.
    Har nästan slutat blöda helt nu.
    Behöver lite pepp - vill bara komma igång med verkstan igen.
    Och så behöver jag lite hopp.

  • carolinheiner
    Anonym (32åringen) skrev 2015-04-06 11:05:05 följande:
    Nej blöder inget (än). Smärtan inatt var så otroligt mkt värre än mensvärk. Hoppas det är ngt jag ätit men klart oron finns där över ett MF. Är bara i v 4
    Såg hur kaxigt de låter inte alls så ja menade ;) men sålänge du inte blöder e de ju bra :) hoppas den vill stanna :)
  • Anonym (32åringen)
    carolinheiner skrev 2015-04-06 16:30:02 följande:

    Såg hur kaxigt de låter inte alls så ja menade ;) men sålänge du inte blöder e de ju bra :) hoppas den vill stanna :)


    Nej men du d va ingen fara. Tog inte åt mig :) Men ja, hoppas den vill stanna. Hade vart såååå kul. Haft en omgång smärta nu under dagen samt lite öm. Men ingen blödning. Försökte läsa vad jag kan hitta och hoppas det bara är växt värk eller ngt sånt.
  • carolinheiner
    Anonym (32åringen) skrev 2015-04-06 17:29:19 följande:
    Nej men du d va ingen fara. Tog inte åt mig :) Men ja, hoppas den vill stanna. Hade vart såååå kul. Haft en omgång smärta nu under dagen samt lite öm. Men ingen blödning. Försökte läsa vad jag kan hitta och hoppas det bara är växt värk eller ngt sånt.
    Ja fick jätte ont i magen i typ v 12 eller nått å de va bara växtvärk å mkt gaser ;) men ja hade så ont att ja knappt kunde röra mig.
  • Anonym (32åringen)
    carolinheiner skrev 2015-04-06 19:33:54 följande:

    Ja fick jätte ont i magen i typ v 12 eller nått å de va bara växtvärk å mkt gaser ;) men ja hade så ont att ja knappt kunde röra mig.


    Kom nyss hem från gyn akuten. Fick sådan outhärdlig smärta. Är en gulkroppsblåsa i vänster äggstock som brustit. Sedan ville de inte helt utesluta blindtarmen. Känns skönt veta varför jag har ont iaf
  • carolinheiner
    Anonym (32åringen) skrev 2015-04-07 03:55:27 följande:
    Kom nyss hem från gyn akuten. Fick sådan outhärdlig smärta. Är en gulkroppsblåsa i vänster äggstock som brustit. Sedan ville de inte helt utesluta blindtarmen. Känns skönt veta varför jag har ont iaf
    Okey. :( är de utomhavande? Tänkte inte ens på de :(
  • Anonym (32åringen)
    carolinheiner skrev 2015-04-07 09:32:39 följande:

    Okey. :( är de utomhavande? Tänkte inte ens på de :(


    Nej gulkroppscystan är typ som en hinna som blir kvar i äggstocken efter att den släppt iväg ägget, corpus luteum. En normal del i menscykeln. Nu är jag inte så duktig på hela den biologiska biten men som jag fattade der hade denna hinnan bildat en cysta på ca 2 cm som brustit och blött. Därav smärtan. Helt ofarligt men väääldigt smärtsamt. Får helt enkelt bara vänta ut smärtan (fick morfin tabletter att ta i nödfall). Om allt får som det ska löser kroppen detta själv. Har jag otur läker cystan ihop igen å då kan en operation krävas. Önskar inte min värsta fiende detta för satan vad ont d gör när kramperna kommer. Ska inte innebära ngn fara för mitt lilla ägg dock så bara hoppas!!!
  • WiMe06

    Plussade den 3/4 3 dagar efter BIM. Började blöda den 4/4, ytterst lite och gjorde hela veckan, den 9/4 fick jag kraftig värk och började blöda mer mörkt och slemliknande. Den 10/4 fick jag tid hos en privat gynekolog som gjorde ett VUL, han såg då ingenting, det var tomt. Så det var som jag befarade.

    Var bara hemma från jobbet i fredags och gick sedan tillbaka och har nu jobbat hela helgen och idag. Har inte kunnat slappna av sedan jag började blöda den 4/4 och känner att MF har tagit på mig ganska hårt nu. Var bara i v 5-6 men det är jobbigt iallafall. Blöder fortfarande lite och bara väntar till det ska sluta blöda nu så kroppen kan börja fungera igen.

    Är det fler som haft svårt för att slappna av efter missfall?

    Vet inte varför jag har det, tror bara det är för att så fort jag gör det så tänker jag på allt som var förra veckan, den stora glädjen att få ett plus som så plötsligt bara byttes mot en veckas oro och ängslan och till slut MF, och det är jobbigt att tänka på det. Har två pojkar sedan tidigare och försöker bara hålla ihop framför dem.

    Är rädd att det ska påverka min kropp negativt, har värk i kroppen och huvudet efter missfallet.

    Vill bara att kroppen ska bli sig själv igen och att cykeln kommer igång på nytt.

  • Majamy
    WiMe06 skrev 2015-04-13 21:20:32 följande:

    Plussade den 3/4 3 dagar efter BIM. Började blöda den 4/4, ytterst lite och gjorde hela veckan, den 9/4 fick jag kraftig värk och började blöda mer mörkt och slemliknande. Den 10/4 fick jag tid hos en privat gynekolog som gjorde ett VUL, han såg då ingenting, det var tomt. Så det var som jag befarade.

    Var bara hemma från jobbet i fredags och gick sedan tillbaka och har nu jobbat hela helgen och idag. Har inte kunnat slappna av sedan jag började blöda den 4/4 och känner att MF har tagit på mig ganska hårt nu. Var bara i v 5-6 men det är jobbigt iallafall. Blöder fortfarande lite och bara väntar till det ska sluta blöda nu så kroppen kan börja fungera igen.

    Är det fler som haft svårt för att slappna av efter missfall?

    Vet inte varför jag har det, tror bara det är för att så fort jag gör det så tänker jag på allt som var förra veckan, den stora glädjen att få ett plus som så plötsligt bara byttes mot en veckas oro och ängslan och till slut MF, och det är jobbigt att tänka på det. Har två pojkar sedan tidigare och försöker bara hålla ihop framför dem.

    Är rädd att det ska påverka min kropp negativt, har värk i kroppen och huvudet efter missfallet.

    Vill bara att kroppen ska bli sig själv igen och att cykeln kommer igång på nytt.


    Hej!

    Skriv i denna tråd istället "någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?"

    Den är mer aktiv.

    Hemskt för dig att gå igenom ett missfall, lider med dig.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!