• TokBarbro

    Ge mig era tidiga gravidtecken :)?

    hej. 

    Jag har egenligen en massa frågor, men vill egentligen veta om hur andra har det i ovissheten om man er gravid eller ikke?

    Jag sitter nu her och funderar en massa, läser en massa och känner mig ganska tankspridd. 

    Jag har en massa konstiga symptom som kan betyda att jag er gravid, men jag vågar inte tro på dem.

    Jag hade min sista mens den 30/8-14 och då borde ju sån cirka min ÄL vart den 13-14-14. Jag å min kille hade oss några gånger i den perioden och allt kändes konstigt efteråt. På tisdag/onsdag den 16-17 började jag få små blödningar på pappret när jag var på toa, dagen efter lite brunt och sen tillbaka til lite rött igen, hade det sån i ca 4 dagar. men det var inte mycket som kom, utan det var mer liksom bara på pappret der og då, behövde inte bruka någt trosskydd de dagarna.  Under denna tid hade jag å feber och var så extreeeeemt trött. Efter att det slutade så började jag få spänningar ryggslutet och mensont, ont i huvudet och mår rett å slett konstigt. Nu er det sån ca litt mindre en 1 vecka til förväntat mens men jag har ilningar i underlivet och det prickar i livmodern och väldigt ont i kroppen. Trött å sliten. Känner inget i bröst eller metallsmaker som vissa får. Nu får jag också febern til at blossa upp lite igen och känner mig riktigt dålig. Sjuk liksom. 

    Gjorde en abort för några år sedan, innan jag traff min nuvarande kille, och jag kommer ihåg att jag även då inte kände något mer en i mage och rygg, jag var liksom bara tung och kände mig ofräsch. 

    Idag på jobbet fick jag en väldigt obehaglig känsla av att det rann blod där nede, så jag sprang in och checkade, men det var en bubbla med genomskinlig flytning istället plus att jag har mycket mensvärk av och till.

    Är jag kanske gravid eller er det något annat.... 

    Vill veta vad Ni har vart med om å vad Ni tror :) :)

    Tacksam för svar... :)
  • Svar på tråden Ge mig era tidiga gravidtecken :)?
  • TokBarbro

    det skedde en gång för typ 2 år sedan att vi då trodde att det var något. mensen var typ 5 veckor sen och testade varje vecka men nada. men då jag inget av det jag har nu i förkant av mensen. 

    åh, jag hoppas ju självklart å skönt att skriva med någon, du har ju haft turen att få en liten Glad 

    mannen min vågar inte tro på något då han blev också väldigt besviken de andra gångerna vi trodde. men som sagt, då har jag aldrig mått så her heller. så han kan jag liksom inte riktigt snacka med ändå....

    jag er 34 år så känner mig ganska redo, annars blir det lite sent tycker jag..

    hur gamla er ni da?

  • mel

    Hur länge har ni försökt ?

    De låter som att ni har försökt länge.

    Jag är 22 och sambon 24...jag har allid velat bli mamma tidigt:)

  • TokBarbro

    Ni er i en bra ålder tycker jag, så länge allt klaffar liksom:)

    Vi har vart ihop 4 år, men har aldrig haft lätt för å bli gravid, vi stressade lite först i början, men sen tänkte vi mer att sker det så sker det :) men blir vi inte gravida så har vi det nog kjäckt för det:)

    Men barn är fantastiska små varelser :)

  • mel

    Jag hoppas verkligen att de ska plussa för er snart .

    Vi försökte i 5 mån innan jag plussa så de gick ganska fort :)

    Min syster har väldigt svårt hon har försökt i 5 år efter sin son .

    Dom misstänker pcos..så jag hoppas att hon plussar snart hon också :/

    De verkar inte alls kul att försöka utan resultat .

  • TokBarbro

    det är ju självklart inte kul å vänta om man verkligen prövar å få barn.. 

    hoppas verkligen det blir något her, idag har jag ganska ont, känns som om värken håller sig på samma plats precis uppe vid livmodern typ, ingen blod heller även det er några dagar till mens. hade en liten röd prick på pappret idag om jag tryckte det upp lite, thats it...

    gud så fräsch man är egentligen.. haha pratar om sånt med total strangers... 

  • mel

    Haha de ingen fara de helt normalt ...de ju så våra kroppar fungerar de ju helt naturligt :)

    Du får gärna skriva om de tar sig för er :D

  • TokBarbro

    hihi kul att skriva med någon som har erfarenhet i vart fall :) 

    mannen köpte nog test idag så får vi se, ska ta ett test imorgon när jag vaknar och se .. hoppas... lika bra å finna ut tidigt... :) 

    skriver mer imorgon... ha det fint så länge...:)

  • TokBarbro

    god dag :)

    tog ett test idag men det visade negativt såklart :( 

    men er ju några dagar kvar till bim. så kanske er det håp...:) vissa får ju inte plus förrens långt efter bim också. 

    mel fick du plus på första testet? och när gjorde du ditt första test?

    god helg på er:)

  • mel

    Nä va tråkigt men de som du säger de säkert för tidigt ...jag testa mig någon dag efter beräknad mens :) ge inte upp hoppet än hihi

  • Lilltrollet

    Dagarna innan bim hade jag "mensvärk" och sen kom även kissnödigheten i v 5. Illamående från v 7 ungefär. :)

    Hoppas du får ditt plus snart!

  • TokBarbro

    Mel, testade inte idag, testade ju fredagsmorgon, kanske testa imorgon söndag eller kanske bara vänta tills någon gång i veckan.. Men tackar så mycket för peppningarna :)

    Lilltrollet, välkommen till min lilla tråd med tankar å konstiga symptom:) du skriver du hade "mensvärk" innan bim? Gjorde den ondare eller var den mildare? Min har vart konstig sen efter mina småblödningar efter äl. Dragit i magen, ilningar i höfter å väldigt spänd mage. Har aldrig haft detta förr å inte heller har jag blödit lite efter äl. Antingen var min kropp äntligen redo med min kille, eller så er det kansje något galet bara. Ska ha mens typ söndag/måndag men känner inte igen mig själv.

    Känner ytterst lite i brösten, men desto mer i mage. Jag tycker det her är tråkigt eftersom jag inte är sugen på att göra något. Känner mig bara liksom svullen å ofräsch :) men men..

    Snart är det väl dags att få veta varför jag mår så her, så man får hoppas på det bästa:)

Svar på tråden Ge mig era tidiga gravidtecken :)?