• Cecam

    Fler som haft spottings, småblödningar under ruvartiden?

    Hej,

    Jag ruvar just nu på en 5-dagarsodlad blastocyst och är i dag på rd 12 (ruvardag 15 om vi satt in embryot lite tidigare).

    Mensen är fyra dagar över tiden, men jag kan ändå inte slappna av, varannan morgon vaknar jag nämligen med spottings / småblödningar som slutar strax efter att jag gått upp. Det kommer väldigt lite varje gång, men tillräckligt för att få mig att bli orolig inför varje toalettbesök.
    Någon annan som varit med om detta? Och varför dessa blodblandade flytningar just på morgonen efter att man vilat en hel natt?

    Blödningarna är en blandning mellan ljusrosa flytningar till ljusrött vattnigt. Inga klumpar och som sagt i väldigt liten mängd varje gång.

    Vid tidigare försök har min mens alltid kommit när den ska, trots hormonbehandlingar och progesteron.

    Den här gången kör vi dock FET i naturlig cykel.
    Kan detta göra så att mensen skjutits upp eller beror småblödningarna helt enkelt på min endometrios & att jag är extra känslig? (Är van vid att ha mellanblödningar lite då och då).

    Har testdag på måndag, vågar nog inte testa innan.. men lovar att uppdatera.
    Är just nu mest nyfiken på om andra med endometrios varit med om samma sak?

     

  • Svar på tråden Fler som haft spottings, småblödningar under ruvartiden?
  • Cyanea

    Jag ser att du egentligen frågar om erfarenheter från andra med endo... Jag har inte endo, utan är ofrivilligt barnlös av manlig faktor. 

    Jag blödde i början av den här graviditeten. Det började strax före TD och var inga mängder. Lite rosa en morgon. Lite brunt någon dag. Hittills har det inte varit någon som helst fara, har gått på flera UL under vägen och känner dottern sparka nu när jag skriver. 

    Sen tog jag Lutinus och har en viss misstanke om att de irriterade redan irriterade slemhinnor. 

    När jag fick tidigt MF blödde jag mer, och jag fick ut en märkbar klump, så jag tycker inte att du ska oroa dig :) Jag tror att det är bra att du väntar med test så du inte stressar upp dig i onödan, men tycker inte att du ska döma ut försöket. Det är helt normalt att blöda lite. 

    Håller alla tummar för att det blir ett stort fint plus på måndag!! 

  • Cecam

    Tack snälla du för ditt svar. <3 Vet att det är olika för alla, men ändå skönt att läsa att fler har haft liknande som mig och att det ändå gått bra.
    Kan mycket väl vara lutinustabletterna som irriterar min slemhinna och gör så att det kommer lite småblödningar, jag hoppas på det i alla fall. :) 

    Nu på morgonen blödde jag inget & i dag är det 5 dagar sedan jag skulle ha fått min mens så hoppet finns fortfarande. :)

  • Cyanea

    Ok, så du tar alltså Lutinus? Blödningar är en biverkning man kan få av dem, plus att det är vanligt när hormonerna ökar att slemhinnorna är lättblödande. Anta du att det är de som spökar, det hjälper liksom inte att oroa sig. Du behöver dina krafter och oro suger verkligen musten ur en. 

    Håller verkligen tummarna för att det här kommer gå bra, berätta gärna hur det går för dig :) 

  • Cecam

    Hej,

    Tack Cyanea för dina svar. :)

    I helgen tog jag graviditetstestet, både jag och min man var så förväntansfulla. Min mens hade fortfarande inte dykt upp (en hel vecka försenad, vilket aldrig hänt tidigare än då jag varit gravid) och jag hade under de senaste dagarna märkt av ett dovt illamående, uppsvullen mage kvällstid och lite andra symptom som jag bara haft vid min förra graviditet med vår dotter.
    Men testet visade ett stort minus.. Det var som luften gick ur oss.

    Slutade med progesteronet samma dag och redan dagen efter kom mensen.
    Lutinus har aldrig tidigare skjutit upp min mens, men nu var det första gången jag gjorde ostimulerat fet så det kanske var något där som var annorlunda med hormoner och så.

    Nu är det bara att blicka framåt.

  • Cyanea

    Tack för att du uppdaterar. 

    Usch, vad tråkigt vännen :( Jag beklagar minuset. Vet hur hårt det är. På gott och ont är väl det här det vi är riktigt bra på vid det här laget - att ta besvikelsen och blicka framåt. 

    Jag håller tummarna för att ni snart har en ny plan framför er och att det går vägen den här gången. Stor kram!! 

Svar på tråden Fler som haft spottings, småblödningar under ruvartiden?