• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • pugsnotdrugs
    ohhello skrev 2017-09-12 19:27:12 följande:

    Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)


    Åh vad härligt, stort grattis! Gick allt bra?
  • pugsnotdrugs
    hoppitossa skrev 2017-09-12 18:42:28 följande:

    Jag är fortfarande gravid, 32+3. 

    Roligt när magen börjar synas! Min börjar däremot vara i vägen nu och då ska den ändå växa i cirkus 7 veckor till. :D 

    Hur har du mått hittills?


    Jag undrar var min ska sluta, den syns ju inte att vara jättestor än, men tycker redan den är i vägen, det är obekvämt att böja sig ner osv:P men värt det efter all tid! Jag har mått bra, mått illa i första trimestern men aldrig spytt, det största symptomet är att jag är så fruktansvärt andfådd! :D kan inte resa mig från huk utan att behöva andningspaus :P fick se den lilla i v 13+1 men är ändå orolig, så har köp en Doppler nu som är på väg så jag kan lyssna innan rul någon gång i oktober :)
  • hoppitossa
    ohhello skrev 2017-09-12 19:27:12 följande:
    Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)
    Grattis! 
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 20:19:08 följande:

    Åh vad härligt, stort grattis! Gick allt bra?


    Tack!

    Allt gick super förutom att det tog JÄVLIGT ont!! Öppnade mig sjukt fort & var knappt beredd när jag var tvungen att börja krysta, men klarade mig helt utan bristningar och andra komplikationer.

    Bebis har dock fått gulsot så vi är kvar på bb & solar lite, hoppas få åka hem imorgon. :)
  • pugsnotdrugs
    ohhello skrev 2017-09-13 14:37:24 följande:
    Tack!

    Allt gick super förutom att det tog JÄVLIGT ont!! Öppnade mig sjukt fort & var knappt beredd när jag var tvungen att börja krysta, men klarade mig helt utan bristningar och andra komplikationer.

    Bebis har dock fått gulsot så vi är kvar på bb & solar lite, hoppas få åka hem imorgon. :)
    Ja ont har man ju hört att det gör :P Men vilken tur att du slapp bristningar trots att du öppnade dig så fort :) Antar att allt var värt det när du fick se bebben?
  • ohhello
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-13 18:48:53 följande:

    Ja ont har man ju hört att det gör :P Men vilken tur att du slapp bristningar trots att du öppnade dig så fort :) Antar att allt var värt det när du fick se bebben?


    Haha, visserligen. Fick dock epidural med första barnet så jag visste ju inte exakt HUR ont det tog att öppna sig de där sista cm. Nu vet jag! :D

    Jaa, jisses, älskar det här barnet så sjukt mycket! Längtar tills vi får åka hem och hitta rutiner i vårt nya vardagsliv med två! barn.
  • hoppitossa

    12 dagar till bf. Har ni några tips på saker som kan dra igång förlossningen? Vet att det inte finns några bevisade saker som gör det men något lär man ju sysselsätta sig med nu när väntan känns olidlig.Cool

  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-10-22 13:57:20 följande:

    12 dagar till bf. Har ni några tips på saker som kan dra igång förlossningen? Vet att det inte finns några bevisade saker som gör det men något lär man ju sysselsätta sig med nu när väntan känns olidlig.


    Sex:) bra med stötar mot tappen och sperma har samma ämne som de använder vid igångsättning;) fick krävs massa spermier för att ha samma effekt men sex kan starta fl om det liksom är på g redan:)
  • hoppitossa
    frestelsen skrev 2017-10-23 19:04:10 följande:
    Sex:) bra med stötar mot tappen och sperma har samma ämne som de använder vid igångsättning;) fick krävs massa spermier för att ha samma effekt men sex kan starta fl om det liksom är på g redan:)
    Mannen är definitivt med på det iaf! Har i alla fall börjat få sammandragningar och lite värk i mage/rygg så en färdknäpp är helt klart värt att prova :)
  • frestelsen
    hoppitossa skrev 2017-10-23 21:16:27 följande:

    Mannen är definitivt med på det iaf! Har i alla fall börjat få sammandragningar och lite värk i mage/rygg så en färdknäpp är helt klart värt att prova :)


    Bra:) kör på:) sen håll igång så mycket du orkar:) allt som kan ge sammandragningar:)

    Men personligen skulle jag säga, passa på att sova.. hahah sopor. Hälsningar trött mamma;)
  • Erla

    Visst finns det en facebook-grupp för oss som blivit föräldrar i tempargruppen? Någon som skulle kunna lägga till mig? :)

  • frestelsen
    Erla skrev 2018-01-02 09:28:15 följande:

    Visst finns det en facebook-grupp för oss som blivit föräldrar i tempargruppen? Någon som skulle kunna lägga till mig? :)


    Finns en grupp :) du måste bli vän med nån som är med i gruppen för att man ska kunna lägga till :)

    Sök upp mig på fb. Pernilla Hendered
  • Erla
    frestelsen skrev 2018-01-02 14:27:53 följande:

    Finns en grupp :) du måste bli vän med nån som är med i gruppen för att man ska kunna lägga till :)

    Sök upp mig på fb. Pernilla Hendered


    Okej :) jag förstod att jag behövde läggas till i den då den är hemlig ^^ skickar vänförfrågan till dig :)
  • frestelsen
    Erla skrev 2018-01-03 13:27:03 följande:

    Okej :) jag förstod att jag behövde läggas till i den då den är hemlig ^^ skickar vänförfrågan till dig :)


    Ja precis:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend