• hoppetossa86

    Ägglossning letrozole

    Hej.
    Tänkte höra vilken dag i cyklen ni fått ägglosning på letrozole?
    Och hur lång tid efter får man mensen?

    Jag har på dag 16 och var på VUL idag men ingen större äggblåsa visa sig? Kan jag få ägglossning ändå? Tacksam för svar! MVh 

  • Svar på tråden Ägglossning letrozole
  • Jossefinelinnea

    Ja visst kan du få det ändå längre fram. Någon gång borde det växa till sig tänker jag.. Man behöver bara tålamod till att vänta. Jag var också på koll idag på dag 19. Hade inte någon ägglossning på gång så min läkare tyckte jag skulle köra igång med provera o sedan trippeldos letrozol . :/ fick du ingen rekommendation från läkarn.?

  • hoppetossa86
    Hej,
    Tack för svar!
    Jag behöver boka en teletid med läkaren, man han hade ingen före den 1 mars :(((

    Så himla typiskt vill komma igång med allt, ja du vet säkert hur det. Går ju inte en enda dag av att man inte tänker på allt detta ;(

    Jag har ätit pergo flera kurer innan, enkelt, dubbel och trippel.
    Funderar på att testa köra dubbel dos letrozol nästa månad fast jag inte pratat med läkaren.....

    Har du ätit fler doser tidigare? Vad har det gett för resultat? Har du gjort sånt blodprov ännu där man ser om man fått ägglossning? 

    Lycka till med allt :) KRAM
  • Jossefinelinnea

    Jag fick börja med dubbel dos på en gång, detta var min första kur. Ja jag förstår precis hur hopplöst det känns när det inte fungerar. Min egen mens har inte fungerat ordentligt på över ett år och trodde verkligen på letrozolen efter allt Postivt man läst om den. Såå jobbigt när allt drar ut på tiden.. Ja om jag var du hade jag börjat med dubbeldos. Sjukt att det inte finns tid fören då ju . Håller tummarna för dig! :)

  • Essie32

    Hej alla!


    Imorgon börjar jag med min första kur med letrozole. Det blir spännande att se hur min kropp reagerar. Någon mer som tar letrorozole just nu?

  • hoppetossa86
    Essie32 skrev 2017-01-10 16:27:44 följande:

    Hej alla!


    Imorgon börjar jag med min första kur med letrozole. Det blir spännande att se hur min kropp reagerar. Någon mer som tar letrorozole just nu?


    Nej inte just nu men jag bev gravid med letrozole :D flera ggr testat med pergo, men det har inte funkat :) Ær i v. 25 nu
  • Essie32
    hoppetossa86 skrev 2017-01-10 18:57:20 följande:
    Nej inte just nu men jag bev gravid med letrozole :D flera ggr testat med pergo, men det har inte funkat :) Ær i v. 25 nu

    Åh ! Grattis!! 


    Jag har inte testat pergo och det är min första enkelkur med letrozole. Var det på första kuren du blev gravid eller behövde du ta fler? Grattis igen Skrattande

Svar på tråden Ägglossning letrozole