• SaraVandelay

    Uttagen P-stav

    Hej,

    Jag tog ut min p-stav den 8/2och fick en miniblödning den 29/2 (varade inte ens ett dygn). Hur har er första mens varit efter uttag av p-stav? Ska jag förvänta mig att det tar ca 28 dagar till nästa eller var detta nått annat?

  • Svar på tråden Uttagen P-stav
  • AnnaElin

    När jag tog ut min var min cykel helt fucked! Blödde till ovh från i 2-3 månader om jag minns rätt. Fick KRAFTIG acne och mustach dessutom... Acnen försvann men håret stannade kvar. ALDRIG MER P-stav!

  • SaraVandelay

    Oj, det låter ju väldigt knäppt. Jag är mest illamående och saknar aptit. Har haft stav i 14 år så minns inte ens hur min mens var innan jag började med stav.

  • Carambolan

    Jag hade tre månader av oregelbunden mens/mellanblödning men sen blev det bra igen.

  • SaraVandelay

    Ok, så efter tre månader blev det regelbundet eller? Tog du ut staven för att du ville ha barn eller av annan anledning?

  • Carambolan
    SaraVandelay skrev 2016-03-08 14:23:24 följande:

    Ok, så efter tre månader blev det regelbundet eller? Tog du ut staven för att du ville ha barn eller av annan anledning?


    Ja, efter tre månader blev mensen som en klocka igen. (Hade inte haft mens alls medan jag hade staven i). Vi bestämde oss för barn ja, jag hade då haft staven i två år.
  • Minime90

    Hej.

    Jag tog ut min P-stav i slutet av oktober -15, första blödningen kom efter 3 v 2 d, andra kom efter 6 v 2 d samt tredje efter 5 v 6 d så hoppas att systemet har börjat att funka igen :)

  • SaraVandelay
    Minime90 skrev 2016-03-08 23:19:59 följande:

    Hej.

    Jag tog ut min P-stav i slutet av oktober -15, första blödningen kom efter 3 v 2 d, andra kom efter 6 v 2 d samt tredje efter 5 v 6 d så hoppas att systemet har börjat att funka igen :)


    Det låter ju som att det börjar rätta till sig för dig! Bara att hålla tummarna. Kändes mest så konstigt när man för en gång skull blev glad över att få mens så varade den inte ens ett dygn.
  • Minime90

    Hoppas det iaf :). Jag hade mens ca 3-4 dagar per tillfälle men hade en sån jäkla mensvärk sist som krävde alvedon så hoppas verkligen att allt snart är normalt. :).

    Hoppas ditt system oxå återhämtar sej snart :)


    SaraVandelay skrev 2016-03-09 08:42:23 följande:

    Det låter ju som att det börjar rätta till sig för dig! Bara att hålla tummarna. Kändes mest så konstigt när man för en gång skull blev glad över att få mens så varade den inte ens ett dygn.


  • SaraVandelay

    Jag har nu fått min andra mens, 26 dagar efter första men även denna va inte särskilt riklig, knappt två dagar. Ska vänta in nästa mens också innan vi ska börja försöka. Är egenföretagare och har kontrakt till sista december i år och vill inte bryta det på något vis.

  • Carambolan
    Pipenc skrev 2016-03-22 22:26:59 följande:

    Jag tog ut min 8/3 i år.. Haft min i 6 år. Fick blödningar redan dagen efter...


    Det är troligen biverkningar, inte mens, eftersom staven hindrar ägglossning.
Svar på tråden Uttagen P-stav