• Anne1234

    Gravid efter missfall?

    Hej!

    Jag fick ett missfall på nyårsafton, var i v7. Nu har jag bara svaga svaga bruna flytningar och har ett gjort gravtest som visar negativt. Jag tar detta som att min kropp har stött ut alla rester efter graviditeten och har därför inte tagit kontakt med barnmorskan. Men jag undrar: kan vi försöka bli gravid igen nu direkt (efter bruna flytningarna försvunnit)? Tänkte börja med ägglossningstest för att maximera chanserna men är så rädd att det är farligt att bli gravid igen så snabbt efter missfall! HJÄLP!!

  • Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Carambolan

    Ni kan försöka igen. Många brukar vänta en mens emellan men det är mest för att vara säkra på att kroppen är på banan igen och att det ska vara lättare att datera nästa graviditet.

  • Skrutt 83

    Beklagar ditt missfall. Ni kan börja direkt igen. Räkna första blödningsdagen som dag 1 i cykeln. Jag fick också missfall den 28/12 men mina tester visar fortfarande tydligt positivt så jag går och tar blodprov för att se att hcg sjunker så det inte är något utomkveds. Inget syntes på vul så jag hoppas att det bara är att hcg är segt att försvinna ur kroppen


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • GrönaDruvan

    Kör på!
    Jag fick missfall i slutet på september och plussade i slutet på oktober! Nu är jag gravid i vecka 14, väntar tvillingar och än sålänge ser allt fint ut!
    Lycka till!

Svar på tråden Gravid efter missfall?