• Luckytiger

    Hcg går upp och ner? Vågar jag Hoppas?

    Jag har blött till och från i 4 veckor. Jag plussade för två veckor sedan.. för en vecka sedan (tisdag) fick jag beskedet att jag antingen fått missfall eller utomkvedshavandeskap. Man såg ingenting alls på vul förutom att min högra äggledare va svullen. Mitt jag låg då på 670, på torsdagen hade det sjunker till 630.

    Idag va jag hos läkaren igen och mitt hcg (provet taget igår) hade ökat till nästan 1200 och på vul såg man en uppklarning/början till graviditet i livmorden!

    Ska nu på kontroller en gång i veckan för att se vart det tar vägen, men vad tror ni, vågar jag Hoppas?! Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Hcg går upp och ner? Vågar jag Hoppas?
  • EpicNurse

    En normal graviditet kan aldrig ha ett svajande hCG. Den enda chansen till att det skulle vara en normal graviditet skulle va om där fann två foster från början och ett har blött ut, och därmed gav en platå av hCG, för att sedan öka. Men jag har aldrig varit med om det.

    HCG ska fördubblas varannan dag vid normal graviditet.

    Så det låter inte så positivt...


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Barbados

    Om jag inte minns helt fel så upplevde min moster något liknande. Och precis som det står i inlägget ovan så visade det sig att hon hade varit gravid med tvillingar. Istället slutade det med att hon födde en flicka - en frisk och gapig liten sak. :)

    Jag kan dock ingenting om sådana här situationer. Men det låter iaf tryggt med veckovisa uppföljningar. Hoppas att allting går bra!

  • Luckytiger

    På läkaren verkade det som att iochmed att hcgt ökat och att det skett förändring på vul så kan jag räkna med att jag är gravid, men det känns ändå skumt att det ökat så långsamt och varit upp och ner... Hoppas på som ni säger att jag blött ut en tvilling och att allt är bra! Va helst säker på missfall efter förra veckan så det blev nästan ännu jobbigare nu när jag får "falskt hopp" (som jag känner det) :(

  • Luckytiger

    Jag har aldrig blött särskilt mycket, inte ens som mens... Va helt säker på att det skulle behövas skärpning och så får jag beskedet att det ser ut som att graviditeten klarat sig.. känner mig så förvirrad!!

Svar på tråden Hcg går upp och ner? Vågar jag Hoppas?