• Anonym (Confused)

    Börja röka?! Hjälp!

    Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

    Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

    Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 00:49:43 följande:

    Två samtidigt hade i och för sig varit rätt hårt! Tror dock aldrig jag har sett någon göra det dock, det är nog inte ens en grej eller vad man ska säga 😂


    Ja, det tangerar ju nästan tävlingssammanhang i alla fall.


    Ja och det känns ganska skämmigt. Går ju undan på en gångväg en bit därifrån men där kommer ju folk ibland och så står jag där i träningstights och röker. Händer ganska sällan dock och brukar ta på mig en Hoodie och dra luvan över huvudet 😊
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:03:45 följande:
    Ja och det känns ganska skämmigt. Går ju undan på en gångväg en bit därifrån men där kommer ju folk ibland och så står jag där i träningstights och röker. Händer ganska sällan dock och brukar ta på mig en Hoodie och dra luvan över huvudet 😊
    Tycker inte du behöver skämmas! Det är nog inte många av dem som ser dig som är i bättre form än vad du är ändå!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:05:29 följande:
    Tycker inte du behöver skämmas! Det är nog inte många av dem som ser dig som är i bättre form än vad du är ändå!
    Sant! Du är så snäll och förlåtande. Och jag är verkligen i bra form. Kroppen mår mycket bättre sedan jag slutade elitsatsa.

    Nästa vecka ska jag åka och hälsa på mina föräldrar när det är långhelg. Ska vara där torsdag-lördag. Ska bli mysigt. Mina syskon kommer också hem.

    Bor du nära dina föräldrar?
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:17:07 följande:
    Sant! Du är så snäll och förlåtande. Och jag är verkligen i bra form. Kroppen mår mycket bättre sedan jag slutade elitsatsa.

    Nästa vecka ska jag åka och hälsa på mina föräldrar när det är långhelg. Ska vara där torsdag-lördag. Ska bli mysigt. Mina syskon kommer också hem.

    Bor du nära dina föräldrar?

    Kul! Hoppas det blir lyckat.


    Ja, bor nära mina.

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:18:31 följande:

    Kul! Hoppas det blir lyckat.


    Ja, bor nära mina.


    Du är snabb att svara.

    Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

    Vad är du bra på? 

  • Anonym (Trodde jag aldrig)

    Kroppshets skulle det stå

  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:32:50 följande:

    Du är snabb att svara.

    Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

    Vad är du bra på? 


    Nu blev det ett sent svar istället 🤣
    Ja, vad är jag bra på egentligen? Skulle säga att jag är hyfsat händig. Fixar alltid bilen själv när något behöver göras t.ex. 🙂
    Hoppas du haft en bra helg förresten!
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:32:50 följande:

    Du är snabb att svara.

    Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

    Vad är du bra på? 


    Hur ser planerna ut för den kommande helgen?
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-10 10:40:41 följande:
    Hur ser planerna ut för den kommande helgen?
    Sorry att jag varit dålig på att svara i veckan. Det har varit fullt upp, men nog borde jag ha skrivit.

    Igår och idag har jag och tjejgänget varit iväg på ett spadygn. Supermysigt och man har verkligen gått ner  varv.

    I övrigt har veckan innehållit det gamla vanliga, dvs jobb, träning och plugg. Hur har din vecka varit?

    I helgen blir det match på söndag. Imorgon jobb hela dagen och sedan planerar jag att träna efter jobbet. Söndag kväll måste jag plugga.

    Det där du skrev om att vara händig? det är inte jag. Typ tummen mitt i handen.

    Hur ser dina helgplaner ut?

    PS! Har du sett fotbollens historia på SVT? Avsnitt 2 innehåller en eller två korta sekvenser med något du borde reagera på 😅
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-10 22:22:12 följande:
    Sorry att jag varit dålig på att svara i veckan. Det har varit fullt upp, men nog borde jag ha skrivit.

    Igår och idag har jag och tjejgänget varit iväg på ett spadygn. Supermysigt och man har verkligen gått ner  varv.

    I övrigt har veckan innehållit det gamla vanliga, dvs jobb, träning och plugg. Hur har din vecka varit?

    I helgen blir det match på söndag. Imorgon jobb hela dagen och sedan planerar jag att träna efter jobbet. Söndag kväll måste jag plugga.

    Det där du skrev om att vara händig? det är inte jag. Typ tummen mitt i handen.

    Hur ser dina helgplaner ut?

    PS! Har du sett fotbollens historia på SVT? Avsnitt 2 innehåller en eller två korta sekvenser med något du borde reagera på 😅

    Min vecka har varit helt okej, dock inget utöver det vanliga så att säga.


    Minns att du nämnde förut att du inte är så händig men att du är bra på att laga mat. Lite tvärtom för min del. Kan givetvis laga mat för mitt eget behov men det blir sällan eller aldrig något spektakulärt om man säger så


    Har inte sett den dokumentären men det borde jag kanske göra då jag ju trots allt är fotbollsintresserad. Anar vad det är du syftar på och jag tänker att det var betydligt vanligare förr. I NHL var det t.ex. inget man höjde på ögonbrynen åt, vilket det naturligtvis skulle vara idag. 😅

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-11 18:33:03 följande:

    Min vecka har varit helt okej, dock inget utöver det vanliga så att säga.


    Minns att du nämnde förut att du inte är så händig men att du är bra på att laga mat. Lite tvärtom för min del. Kan givetvis laga mat för mitt eget behov men det blir sällan eller aldrig något spektakulärt om man säger så


    Har inte sett den dokumentären men det borde jag kanske göra då jag ju trots allt är fotbollsintresserad. Anar vad det är du syftar på och jag tänker att det var betydligt vanligare förr. I NHL var det t.ex. inget man höjde på ögonbrynen åt, vilket det naturligtvis skulle vara idag. 😅


    Klart du ska se den serien. Jag är jätteintresserad av sådant som hände när mina föräldrar var unga, oavsett ämne egentligen. Och ja? du tänker rätt? vid ett par snabba klipp ser man kvinnliga fotbollsspelare stå och röka när de till synes är kvar på planen. Den tiden hade passat mig 😂😅

  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-11 23:37:17 följande:

    Klart du ska se den serien. Jag är jätteintresserad av sådant som hände när mina föräldrar var unga, oavsett ämne egentligen. Och ja? du tänker rätt? vid ett par snabba klipp ser man kvinnliga fotbollsspelare stå och röka när de till synes är kvar på planen. Den tiden hade passat mig 😂😅


    Haha! Undrar vad den 25-åriga versionen av dig hade sagt om den kommentaren...  😂😂😂
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-13 13:12:13 följande:
    Haha! Undrar vad den 25-åriga versionen av dig hade sagt om den kommentaren...  😂😂😂
    Tyckt att vederbörande är dum i huvudet.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!