• ssangiss

    När lägger sig ditt barn?

    Vilken tid går era barn och lägger sig på kvällarna? Min 3 åring och min 1 åring går och lägger sig 20 nästan varje kväll och sover hela natten fram till 08, 09 ibland 10 på morgonen.

    Hur är det för era barn och vilka åldrar? Intressant att veta.

  • Svar på tråden När lägger sig ditt barn?
  • Anonym (Anonym)

    Sonen 2½ lägger sig numera ca 19:15 och kliver upp 6-7. När han var bebis var det lögn att få honom i säng före kl. 22 men då sov han till kl 8 på morgonen istället.

  • Seven Costanza

    Har en fyraåring. Vi går in i sovrummet ca 19.30-20.00 och sedan sover han när man läst saga etc. Sover till 7.15, ibland 7.30. På helgen brukar han vakna av sig själv ca 8.15. När han fortfarande sov middag somnade han dock inte förrän någon gång mellan 21 och 22.

  • Jemp

    Kl 20. Nu är de 4 och snart 2 men har varit samma i princip sen äldsta barnet började få rutiner.

    Sover till 7-8 men lägger sig ungefär samma tid även när klockan ringer 6.30.

  • LaFontaine

    Treåringen somnar vid 20.30 och vaknar nån gång mellan 06.30 och 07.30. Ibland sover hon fortfarande en stund på dagen och då kan domnandet skjutas på till 21 ungefär.

  • Anonym (Lotta)

    5-åring och nioåring lägger sig kl 20. Stora somnar efter 5-10 minuter. Lilla efter 20-30, ibland tar det en timme. Väcks kl 07. Stora vaknar ofta tidigare. På helgen väcker vi lilla vid 08. Stora vaknar samma tid som vanligt.

  • Anonym (2 barn)

    Har en 3-åring samt en 1,5-åring. Nattar båda samtidigt mellan kl 18-18.30 och de sover till kl 6.

  • syntharen

    Äldsta som är 9 år är morgonpigg och vaknar kl 6 oavsett när han går och lägger sig. Han behöver 9-10 timmar för att fungera så vi läser för honom kl 20.00 och vid 20.30 senast har han somnat. Äldsta delar rum med vår 3-åring och han behöver mer sömn men vaknar oftast när storebror stiger upp så han görs i ordning för natten vid 18.45 och har oftast somnat innan 19.15. Vår 1-åring har inte riktigt någon rutin än, hon ammas i soffan framför tvn och går och lägger sig när jag, mamma, går och lägger mig vid 21.30.

  • Anonym (2barn)

    Har en på 5 och en på 6. Dom lägger sig mellan 19-20 vardagarna. Lilla tjejen är väldigt kvällstrött. Dom brukar somna vid 20.30 typ. Vaknar allt från 05 och framåt, vardag som helg. Dom vaknar aldrig senare än 7.30

  • Elin P

    Min 3-åring somnar vid kl 20 och vaknar mellan 5 och 6 på morgonen. Sover en liten stund dagtid, ca 45 minuter annars fungerar det inte. Han har inte så stort sömnbehov känns det som.

  • LFF

    Två stycken ca 6,5-åringar. Behöver 10-12 timmars sömn. Vi försöker att de ska ligga i sängen till strax innan 19. Sen läser jag en liten stund för att de ska varva ner i sängen och sen är det sovdags. Innan 19.30 har sömnen kommit (9 gånger av 10). De går upp kl 6 på vardagar och äter frukost på fritids.

    Just nu är det väckning 6.30 på lördagar (träning kl 8.30, samling 7.45) för att de ska hinna äta frukost innan. På söndagar är träningen vid lunch och då får de sova tills de vaknar, vilket oftast innebär att de vaknar vid 7-snåret numera. Ibland vaknar de inte förrän nångång mellan 7.30 och 8. 

  • Sasu

    7 månader, somnar kl.18:00, sover till ca. 06:00, gjort detta sen hon var 2 månader gammal :)

  • Poison82

    Barn födda 2014 samt 2009. Lägger sig cirka 20 på vardagarna. Vissa dagar måste dom upp kl 6, andra 06.45

  • Poison82

    Barn födda 2014 samt 2009. Lägger sig cirka 20 på vardagarna. Vissa dagar måste dom upp kl 6, andra 06.45

Svar på tråden När lägger sig ditt barn?