• Anonym (Fel av mig?)

    Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?

    Jag frågade min pojkvän hur många tjejer han har vart med. Tre stycken var det. Två tidigare i långa relationer sedan mig...3 st totalt. Så få och ändå runt 30 år.

    Jag är något år yngre och han säger tre. Vad säger jag då? 30? Även 30 är typ lite mer än hälften. Mellan 50 och 60 kanske vet inte exakt. Men det kan jag ju inte säga när han sagt 3. Jag vet att många snubbar säger fler än det är men jag tror inte han ljuger och har tagit bort av någon anedning och ljuger för att minska...utan jag tror han säger 3 för att det faktiskt är 3...Han är en väldigt ärlig person.

    Så när han frågade samma så sa jag att nej när du har sagt tre vill jag inte säga något. Vet inte vad jag skulle svara?? Han godtog det och så verkade det vara bra så.

    Men det var ändå jag som frågade honom så det känns lite skumt och...taskigt oärligt på något sätt. Han fattar nog att det är fler än tre eftersom jag inte ville säga, men jag undrar hur han skulle reagera om jag sa ca 55, eller 30. Jämfört med 3 är det en helt sjuk siffra...Vad kan jag säga utan att det låter helt sjukt? 10? Är 10 lagom jämfört med 3? Eller är det lika bra att vara ärlig?? Han har inte frågat igen...Jag är inte orolig för att han skulle lämna mig för detta han gillar mig för mycket men jag vill inte göra honom besviken heller... 

  • Svar på tråden Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?
  • Anonym (1)
    Martinetto skrev 2020-04-23 07:43:48 följande:
    och där var den... sorry... my bad
    ?
  • Tecum

    Om man ska generalisera och analysera svaren i tråden tycks det vara så att kvinnor varken vill veta eller svara på frågor om tidigare sexpartners. (TS är ett undantag) Det enda man vill veta är om mannen är oskuld!!? 
    Män tycks ha en betydligt mer tillbakalutad inställning, man är mer nyfiken men ser det inte som en stor grej. Vad beror skillnaden på? Tolkningen är att kvinnor skäms för sitt tidigare sexliv, omedvetet, om de haft många sexpartners. Varför väcker annars frågan så starka känslor och så mycket hysch-hysch hos dem?

    Ni som tycker att jag tolkar fel, motivera och förklara.

  • Martinetto
    Anonym (1) skrev 2020-04-26 21:24:40 följande:
    ?
    Där var ditt råd till TS, jag hade missat att du hade skrivit tidigare
  • Anonym (1)
    Martinetto skrev 2020-04-26 22:52:31 följande:
    Där var ditt råd till TS, jag hade missat att du hade skrivit tidigare
    Aha, då förstår jag ditt svar. Missade vem som var vem bland alla inlägg.
  • Överste Senap
    Tecum skrev 2020-04-26 21:37:08 följande:

    Om man ska generalisera och analysera svaren i tråden tycks det vara så att kvinnor varken vill veta eller svara på frågor om tidigare sexpartners. (TS är ett undantag) Det enda man vill veta är om mannen är oskuld!!? 

    Män tycks ha en betydligt mer tillbakalutad inställning, man är mer nyfiken men ser det inte som en stor grej. Vad beror skillnaden på? Tolkningen är att kvinnor skäms för sitt tidigare sexliv, omedvetet, om de haft många sexpartners. Varför väcker annars frågan så starka känslor och så mycket hysch-hysch hos dem?

    Ni som tycker att jag tolkar fel, motivera och förklara.


    Kanske inte håller helt för generalisering men att många kvinnor prioriterar så är ju uppenbart. Vet inte om det är de flesta.
  • Xzx
    Överste Senap skrev 2020-04-27 14:18:55 följande:
    Kanske inte håller helt för generalisering men att många kvinnor prioriterar så är ju uppenbart. Vet inte om det är de flesta.
    Prioriterar vadå, menar du?
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Fel av mig?) skrev 2020-04-23 17:45:23 följande:
    Det säger en hel del om en person tänkte jag...så därför var jag nyfiken. Men det var dumt att fråga för det tillförde mig en massa obehag. Jag är sådan att oavsett siffra hade jag nog kunnat tolka det så negativt som möjligt. Hans ex är få...det har vart bra relationer som varat länge...det gör mig svartsjuk. Men många hade också gjort mig svartsjuk.
    Det är du som öppnat i princip samma tråd i Flashback, eller hur?

    Tråd..
    "Hur pass öppen ska man vara om tidigare sexpartners när man går in i en ny relation?"
  • Anonym (Man)
    Anonym (Fel av mig?) skrev 2020-04-23 17:45:23 följande:
    Det säger en hel del om en person tänkte jag...så därför var jag nyfiken. Men det var dumt att fråga för det tillförde mig en massa obehag. Jag är sådan att oavsett siffra hade jag nog kunnat tolka det så negativt som möjligt. Hans ex är få...det har vart bra relationer som varat länge...det gör mig svartsjuk. Men många hade också gjort mig svartsjuk.
    Jag var också nyfiken på vem frun hade haft sex med förut. Länge visste jag bara att hon inte var oskuld när vi träffades. När jag frågade om hennes debut berättade hon att hon haft sex med två killar som jag känner. Om hon har haft flera vet jag inte. Det är både spännande och jobbigt på samma gång, speciellt som jag inte hade någon före henne. Men jag ångrar inte att jag frågade.
  • Anonym (Elvira)

    Min sambo och jag var kompisar innan det blev flört och sedan förhållande, vi skojade om detta en gång och fick skriva ner namn/öknamn och prestation som vi sedan jämförde och garvade åt. Vi lovade att redovisa alla ligg, heavy petting och bj. Hur kul som helst.

  • Anonym (Ånä)
    Anonym (Nyfiken röd) skrev 2020-04-25 13:55:36 följande:

    Jag och min flickvän har pratat om att vi haft tidigare sexerfarenheter och vad det gett för erfarenheter. Jag har som din kille haft få sexpartners(4) och hon hade faktiskt tappat räkningen, men över 30. Till saken hör att jag är den förste hon fått orgasm med(vilket låter osannolikt). Dom andra hade hon behövt fixa sin orgasm själv med. Det gjorde mej ju glad vilket säkert var hennes avsikt och jag har haft en del nöje och lite spänning av att hon har en hel del erfarenheter att förmedla om storlekar, former mm. Lite som att läsa en sexnovell fast på riktigt. Jag tycker alltså det berikat vårt sex och samliv med att prata om detta. Jag vill egentligen veta  ännu mer men får väl vara lite försiktig och låta det det komma spontant.


    Men du tror du verkligen på snacket om att du är den första som gett henne orgasm....det är nog en liten vit kompensation för att du inte ska känna komplex för hennes antal 
Svar på tråden Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?